Beantwoord

E-mails in Outlook 2010

  • 15 August 2017
  • 14 reacties
  • 1058 Bekeken

Ik merk nu als ik in CC of direct e-mails stuur naar mijn eigen andere accounts dat die niet aankomen of zichtbaar zijn op de PC waarop ik ze verstuur.
Ik heb nu gezien dat ze wel op de Smartphone en op de Web-Mail te zien zijn.
Hoe kan ik dat aanpassen zodat het terug is als vroeger ??
Mvg

Robert
icon

Beste antwoord door SamuelD 17 August 2017, 17:02

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Normaal gezien al de e-mail die correct verzonden zijn zou je moeten terugvinden in je sent items of in het Nederlands Verzonden items in je mail programma.
In de verzonden Items zijn ze wel te zien.
Ter controle stuur ik ze ook in CC zodat ik ze dan in mijn InBox kan zien ; naar de leden van mijn vereniging stuur ik die emails dan in BCC zodat niet iedereen dan zijn e-mail adres kan zien ..
Nu zegt me de helpdesk om een ander account toe te voegen met Type IMAP en SMTP maar dat gaat ook niet !!!
Op mijn ander mail adres ook met POP instelling lukt alles dan wel

Graag advies of deskundige uitleg.
Alvast bedankt .
Reputatie 7
Badge +4
Je dient op elk toestel waar je mail geconfigureerd staat deze instellen op IMAP, , zie https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_imap_vs_pop3/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/waarom-is-imap-beter-dan-pop3.html voor meer info
Op mijn PC draai Outlook 2010
Op mijn laptop gebruik ik Proximus Mail.
Op mijn Smartphone Android werkt de e-mail ook ..

Waar moet ik het nu juist veranderen ?? Ik heb verschillende e-mail adressen ook ..
Graag meer info SamuelD.
OS is Windows 10 en Microsoft Office ter aanvulling ..
Reputatie 7
Badge +4
Voor het mail adres die je wil gebruiken op verschillende toestellen is het best deze in te stellen als IMAP op alle toestellen , dus in jou geval op de pc (outlook 2010) dien je inderdaad een nieuwe account aan te maken in IMAP.

Wanneer je deze hebt aangemaakt kan je best de mails van je vorige account (pop) verslepen naar je nieuwe account (imap) zodat je zeker geen mails verliest,als je alle mails op je nieuwe account hebt staan kan je tenslotte de vorige account (pop) in outlook gaan verwijderen.

Ook op je smartphone kan je best eens nakijken of je mail account ingesteld staat als IMAP., als je op de laptop via Proximus Mail (https://webmail.proximus.be/skynet) gaat dien je hier niets te wijzigen.
Moet die account NAAM dan faxxxxxxx@skynet.be of Naam1@skynet.be en Naam2@skynet.be.
Dat is niet te vinden in jullie toegestuurde info .
Reputatie 7
Badge +4
Best je volledige mail adres in te geven, dus Naam1@skynet.be
Alles is nu goed naar IMAP geïnstalleerd.
Nu merk ik echter dat de gegevens van INBOX email op de POP instelling terug aan het binnenlopen zijn .
Al de onderliggende maps op IMAP zijn goed overgezet.
Hie krijg ik nu de volledige oude instellingen uit het systeem ???
In mijn linker kolom " Navigatievenster " heb ik nog het volgende op te lossen; hoe moet dat gebeuren ??

1 ) Ik heb nu 2 x Archieven staan . Kan dat worden gewist ??
2 ) Ook nog steeds een r.mxxxxxxxxx@skxxxx.be waar er ook nog altijd de e-mails toekomen. Kan ook dat weg ??
3) Er staat ook nog een ONxxx@skxxx.be in ; ook hier komen de mails altijd dubbel toe.

Graag een deskundig advies ..
MVG.
Reputatie 6
Badge +3
Er wordt altijd IMAP als voorkeur gezegd maar toch is POP3 beter.
Laat de mail staan op server na het ophalen.
En laat gewoon de mail met vertraging (enkele maanden) verwijderen zodat de mailbox automatisch opgeruimd wordt.
Toch niet op alle toestellen pop3 !
Reputatie 6
Badge +3
Waarom niet?
Op alles POP3 werkt perfect, je moet alleen aan Outlook de opdracht geven om alle mail op server te laten staan en pas na een aantal maanden laten verwijderen van server.

Verzonden mails - dat is natuurlijk iets anders.

Zodoende kunnen alle toestellen de mail ophalen.

Iets anders dat ook perfect werkt: alle mail naar Gmail doorsturen dan werk je met Gmail overal ter wereld...
Waarom niet?

Verzonden mails - dat is natuurlijk iets anders.

Reageer