Beantwoord

Snelheid internet


Sinds geruime tijd staat mijn profiel op 85/20.
Is het niet logisch indien de upload op 20 staat de download verhoogd naar 100?
Als ik kijk in de lijst zie ik profiel van 85/15 en 100/20.
Een profiel van 85/20 staat er niet tussen.
Mijn klantnummer is 611606539.
icon

Beste antwoord door Jimmy O 6 June 2017, 15:15

Bekijk origineel

74 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Uw lijn staat op DLM en zal automatsich aangepast worden aan de best mogelijke snelheid.
Hey,
Mijn Klantnummer is: 616206875
ik kan alleen maar dromen van zulke snelheden -> 85mbps download!
Ik heb nu een bbox3 Technicolor , ik zet de wifi af, sluit slechts 1 pc via utp aan en doe een speedtest:
download: 13,35mbps, upload 0,7mbps en dat met een internet maxi abonnement!
Toch echt traag, nee? Als ik mn decoder erbij aansluit/aanzet daalt mijn downoadsnelheid naar 4mbps.
Kan iemand hier alsjeblief iets aan doen? (Dit is echt niet meer van deze tijd.)
Als mn vriendin voor haar werk over vpn een conference-call doet, kan niemand anders van het internet gebruik maken, want dan begint hun audio te onderbreken.
Wil/kan iemand dit alsjeblief onderzoeken en mij helpen aan een "normale" internetsnelheid?
mvg
kijk al eens wat proximus opgeeft als min en max snelheid je zou kunnen halen > hier > http://proximus.be/internetsnelheid
je zit waarschijnlijk te ver van de ROP zodat je in vdsl zone 5 valt.
Als dit zo is zal er binnenkort toch wat verbetering komen naar 18/1,5 en eventueel mogelijks met verhoging tot max 60/10 !
ok, ik kies :
bestaande klant met vaste lijn,
ik vul mijn tel nr in
(dan staan er 2 pijltjes onder)
Geef de tekens op die in de afbeelding worden weergegeven.
-> welke tekens?? welke afbeelding?? (zou er iets moeten verschijnen?)
Reputatie 7
Badge +4
Uiteraard, cijfers/letters die moeten overgenomen worden om te bewijzen dat je geen "robot" bent
Anders eens opnieuw proberen eventueel met een andere browser (& cache/geschiedenis wissen)
ok, ik kies :
bestaande klant met vaste lijn,
ik vul mijn tel nr in
(dan staan er 2 pijltjes onder)
Geef de tekens op die in de afbeelding worden weergegeven.
-> welke tekens?? welke afbeelding?? (zou er iets moeten verschijnen?)

je moet gewoon die cijfers en of letters invoeren in het voorzien vak intypen


en dan op volgende klikken
ok, met chrome lukt het wel
internet maxi
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 15,3 Mbps download - 614 Kbps upload
Min.: 8,85 Mbps download - 614 Kbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 15 Mbps download - 614 Kbps upload
Min.: 8,85 Mbps download - 614 Kbps upload

Je downloadvolume bevat 150 GB of is onbeperkt in een Pack.

waarom zijn deze snelheden bij mij zo laag ?
omdat je te ver van de glasvezelkast ROP zit en zo in VDSL zone 5 valt, zoals ik hierboven al uitgelegd heb.
maar er zit mogelijk binnenkort verbetering in zoals ik hierboven ook uitgelegd heb, omdat dat daar ook vectoring zal op toegepast worden en daarvoor moet je wel een bbox3 hebben

Maar ik zou deze vraag ook nog eens stellen aan proximus zodat zij dit ook kunnen natrekken en dit via en privé bericht

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Opslaan' = verzenden.
Alvast hartelijk dank voor de reacties.
Je zegt: er zit mogelijk binnenkort verbetering in.
Dat is wat proximus mij helaas al jaren beloofd. Kluitje in het riet.
U woont mogelijk te ver van "de kast" , maar wij verbeteren ons netwerk constant ...
Wie of waar kan ik concrete info vinden over of er wel degelijk op korte termijn verbetering zit aan te komen voor mijn specifieke aansluiting?
vanaf 23/10 komen er veranderingen, ook voor zone 5 komt er vectoring wat tot nu toe niet mogelijk was, maar ik zou het niet nalaten van het toch nog eens via een privébericht te vragen.
Behalve als je echt nog van een centrale ipv op een ROP aangesloten staat waar vectoring op te grote kabelbundels niet mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +4
Eventueel ook uitkijken naar een andere leverancier (bv. teledistributie Telenet/Orange) indien Px je "op korte termijn" niets beters kan leveren

http://www.bipt.be/nl/consumenten/internet/dienstkwaliteit/dekkingskaarten-voor-vaste-breedbandtoegang

N.B.
Met een dergelijk profiel misschien voorlopig migreren naar een goedkopere oplossing zijnde Px internet start
&
*********** extract
As from 23/10/2017, Proximus also targets to improve VDSL2 provisioning downstream speeds on vectored lines to reach a: - Downstream Maximum Net Data Rate of 18 Mbps in 2,2 MHz vectoring zone 4 - Downstream Maximum Net Data Rate of 22 Mbps in 1,1 MHz vectoring zone 4 - Downstream Maximum Net Data Rate of 12 Mbps in 2,2 MHz vectoring zone 5 - Downstream Maximum Net Data Rate of 18Mbps in 1,1 MHz vectoring zone 5
***********
Ref.:
https://www.proximuswholesale.be/dam/jcr:aa4e6674-e614-408a-8e9d-6a00a8b39da8/cdn/sites/wholesale/document/access/Addendum-Upstream-Vect-ph-2-and-introduction-of-vect-in-zones-4_5---final~2017-09-25-14-06-58~cache.pdf
zoals reeds gezegd als hij veel geluk heeft eerst naar 18/1,5 en eventueel mogelijks met verhoging tot max 60/10 !
En zolang TS niet van Proximus niet weet of hij al dan niet op een centrale/ lex .... blijven we bij speculeren, zoals gewoonlijk !!!!!!!!!
en natuurlijk kan TS een start formule nemen want een abonnement heeft uiteraard niks met de lijnsnelheden die er kunnen gehaald worden te maken
Dank voor je goeie raad, ik heb orange 100mbps al meerdere male overwogen.
Helaas kan/mag ik niet migreren en moet ik bij proximus blijven. Mijn (Multi-national) werkgever heeft een deal met Proximus, daardoor krijg ik internet maxi bijna gratis. Als we van thuis uit willen werken zijn we verplicht van/via dit netwerk connectie te maken.
Wat Proximus eigenlijk moet doen, voor mensen in mijn geval: als 13mbps de max snelheid is die ze me kunnen leveren over 1 lijn. Geef me dan desnoods 3 inleidingen, 3 modems en een load-balance-router erachter zodat ik tenminste een beetje snelheid heb. Dat zou in mijn geval dan "nog maar" 39mbps zijn. Dat is dan toch al maar een 3e ipv een 10e van de snelheid van hun btw goedkopere concurrent.

Mijn hoop is iig gevestigd op 23/10 hopelijk schakelt dan vectoring in op mijn lijn!
Inderdaad gewoon afwachten is de boodschap.
't zou mij trouwens erg verwonderen moest je TN/ORG nog niet moest overwogen hebben 😉
Dit wordt soms gedaan zoals je zegt, dit is je retourlijn die ook binnenkomt herlassen zodat een tweede VDSL lijn kan aangesloten worden, als er nog plaats is in de ROP wel te verstaan voor bijkomende aansluiting.
Ook een 4G LTE modem kan als oplossing door Proximus dienen voor een hogere snelheid.
Al wordt dit nog niet algemeen toegepast en meer bij testpersonen voorlopig.
Moest blijken dat mijn aansluiting echt nog van een centrale i.p.v. op een ROP aangesloten staat en vectoring dus geen optie is, ga ik echt wel stappen ondernemen. Dan moeten ze me idd op de retourlijn een 2e vdsl aansluiting geven. Gratis! Misschien dan even met test-aankoop bellen, via die mannen gaan soms op magische wijze deuren open.
Grts
Kan er niemand van uw Multi-national werkgever eventueel een beetje druk uitoefen, want als je van thuis uit moet kunnen werken voor hen ....

Maar we zijn eigenlijk weer vooruit aan het lopen op de feiten en kan iemand van prox meer duidelijkheid brengen of je op een ROP of op een centrale/lex .... aangesloten bent, of kan het licht aan het eind van tunnel in zicht komen na 22/10 .... Ik hoop het voor u.
Rop of centrale/lex... , Ik heb het hen gevraagd via de link. Hopelijk krijg ik snel antwoord van Proximus.
Thx voor alle info iig!
misschien toch je werkgever overtuigen om de easy switch toe te passen 😉 smile:

Telenet Speedboost 400 en SpeedBoost 500 Business:
Telenet zou blijkbaar hun internetsnelheid verdubbelen van 200/20 naar 400/40 Mbps voor Whoppa, Wigo, en Internet Fiber 200-klanten waarvoor een nieuwe EuroDocsis 3.0 modem nodig is
Helaas, het heeft al wat voeten in de aarde gehad om dit proximus abonnement geregeld te krijgen. De meisjes op de hr dienst kennen het verschil tussen koffie en thee in 15 verschillende talen, maar moeilijke vragen over internetaansluitingengen, da’s chinees ?
Zij zien trouwens geen probleem. Want het werkt, waarvoor het moet dienen. Je kan alleen niks anders meer tegelijk doen op internet.
Helaas,
Download-traagheid vandaag nog steeds op 11,4 mbps. Is er dan geen vectoring op mijn lijn ingeschakeld? Ik hen proximus meerdere keren gevraagd in welke zone iknu juist zit en of ik nu achter een rop zit of niet. Helaas nooit een antwoord van proximus ...
Anders moet je de TBF eens zelf starten die een procedure start mat lijn analyse en probeert je op de hoogst mogelijk lijnsnelheid te zetten.
Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424:
Als volgt:
- Bel 0800 22424 (met om het even welke telefoon/gsm), en voer je lijnnummer in.
- Wacht tot gans op hete einde van het bericht, en sluit dan pas af.
- na enkele minuten, zal je lijn gedeconnecteerd worden.
De modem zal nu heropstarten met een “provisioning” profiel, afhankelijk van in welke zone je valt.
Bron: http://bgctv.skynetblogs.be/#automatischelijntest
Dankjewel voor deze tip,
dat heb ik nu dus ook gedaan, modem is idd paar keer opgestart en raar met zn lampjes beginnen flashen.
resultaat is helaas nog steeds hetzelfde:
http://pxs.speedtestcustom.com/result/2c455cb0-b7e0-11e7-bcf9-43e5156e193b
mvg
Effe modem heropgestart om niew ip-adres te krijgen (stond in de link) , hou niet zo van ongewenste gasten op mn netwerk 🙂
je zal waarschijnlijk niet op een al dan niet gevectoriseerde ROP zitten?, straf dat je die informatie via een Privébericht niet vast krijgt van iemand van Proximus, want zij kunnen dit zeker te weten komen op welke lijn je zit en wat ze max aankan.
Ja idd, straf dat Proximus niet reageert op deze simpele vraag ...
(misschien geven ze niet graag zwart op wit slecht nieuws)
bij deze nogmaals een oproep aan het Proximus Team!
Mijn Klantnr. [Edit Wim: verwijderd, info via privébericht]
Op wat voor lijn zit ik? Welke zone? achter ROP of centrale/lex

Reageer