Vraag

Problemen aanloggen @compaqnet.be mailserver

  • 21 April 2017
  • 10 reacties
  • 1670 Bekeken

Sinds zaterdag 15/4/2017 kan ik niet meer aanloggen met mijn account cn089313.
Blijkbaar wordt ..@compaqnet.be beheerd door Skynet (Proximus, Belgacom..).
Oorspronkelijk is dit opgezet door Compaq en Belgacom als gratis emailservice.

In mijn mail-client zie ik volgend bericht

Voor het account Compaqnet (cn089313) kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Er is een onjuist wachtwoord ingevoerd. De volgende keer dat er berichten worden verzonden of ontvangen, moet een gebruikersnaam en wachtwoord voor dit account worden ingevoerd.



Serverfout: 0x800CCC90
Reactie van server: -ERR invalid user name or password.
Server: 'pop.compaqnet.be'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC92
Protocol: POP3
Poort: 110
Beveiligd(SSL): Nee

Waar kan ik terecht om mijn account/paswoord te laten resetten ?
Hoe en door wie worden de @compaqnet.be gebruikers beheerd ?
Via internet vind ik voor compaqnet.be enkel doorverwijzingen naar Skynet.

Proximus helpdesk heeft gemeld dat de reset was gebeurd tgv spam.
Ik heb persoonlijk niets gewijzigd aan het paswoord.
De helpdesk heeft me verder doorverwezen naar verschillende diensten maar nergens kon men mij verder helpen.

Ik gebruik dit account al sinds januari 2000. Dit account wordt dikwijls gebruikt als account /contactadres voor verschillende websites.

Wie kan me verder helpen ?

10 reacties

"... Er is een onjuist wachtwoord ingevoerd..." en bijgevolg geen authenticatie op de server met server fout 0x800CCC90 als gevolg (google is uw vriend)

Windows live mail fout 0x800CCC92
https://answers.microsoft.com/en-us/windowslive/forum/livemail-wlsettings/windows-live-mail-error-0x800ccc92-and-0x800ccc90/d339b501-e59c-4812-9927-502f4f17a510

Misschien hebben ze er bij Compaq wel de stekker uit getrokken ? zie https://www.dnsbelgium.be/nl/domeinnaam/beschikbaarheid
en vul de domeinnaam in en ga verder naar "whois" ...

.. en probeer google met sleutelwoord "Windows Live Mail fout: 0x800CCC92"
Hallo compaq gebruiker,

je kan met je vraag ook contact opnemen via e-mail dnsmaster@proximus.com
bijkomende info:
http://www.compaqnet.be.ipaddress.com/
Nota: Voor nog andere van die ander oude free mail accounts krijg je zelf als resultaat op
https://www.dnsbelgium.be/nl/domeinnaam/beschikbaarheid
"Ongeldige domeinnaam " omdat die niet eindigen op .be,
maar geen nood die functioneren nog altijd.
hallo Frankclin,

Ik heb reeds meerdere malen dnsmaster@proximus.com trachten te bereiken, zowel via mail als telefonisch. Ik werd telkens doorverwezen zonder resultaat. Een eerste reactie was via Myproximus . Dit lukte me enkel voor mijn *@skynet .be account. Het is wel opvallend dat *.compaqnet.be weinig bekend is bij Proximus.

hallo regulus,

Mijn probleem is niet het verklaren van de foutcodes . Ik heb mijn paswoord (sinds 17 jaar ) niet gewijzigd en kan onlangs niet meer aanloggen ( ook niet via Webmail Proximus of telnet) . Mijn account is automatisch (?) gereset omwille van spam . Hoe kan ik iemand bereiken die mijn account terug kan resetten ? ( eigenlijk iemand met administrator bevoegdheid voor POP.COMPAQNET.BE). Ik veronderstel dat de status van mijn account niet 100% in orde is.
Op het internet is nog weinig terug vinden over *.compaqnet.be tenzij verwijzingen naar Skynet (of Proximus)

vriendelijk bedankt voor de eerste reacties
proximus zal die wel nog in ieder geval ondersteunen, want op hun site staat nog altijd:
code:
U kunt ook andere mailboxen toevoegen aan uw MyProximus-account.
Voeg niet alleen uw Proximus-mailbox toe, maar ook elke mailbox die eindigt op belgacom.net, busmail.net, compaqnet.be, dexiainvestor.net, freeciel.skynet.be, kbcmail.net, kidcity.be, photohall.skynet.be, rsca.com, selexion.net, skybel.net of skynet.be.
Ik weet wel dat ik *@compaqnet.be accounts kan toevoegen via Myproximus . Hiervoor moet men echter kunnen aanloggen en dat lukt niet met dat ene account. Ik kan wel andere *@compaqnet.be accounts toevoegen en kan dan mails bekijken maar geen wachtwoord wijzigen.
De bevoegdheid ligt bij de admin voor mail in het domein "compaqnet.be" .. "pop.compaqnet.be" is een server adres dat het post office protocol loopt voor het desbetreffende domein ... de "soep" wordt ergens anders gekookt 😄

BTW omwille van spam wordt uw account normaal niet "gereset" maar volledig geblokkeerd, voor evidente redenen !
.. en 17 jaar uw passwoord niet veranderd ? .. nou moe ! 😱
Reputatie 7
Badge +6
FYI: er is ook op het Franstalig forum een hele discussie aan de gang over problemen met a) het verzenden en ontvangen van emails en b) later ook het aanloggen @compaqnet.be.
fr.forum.proximus.be/internet-10/que-se-passe-t-il-avec-les-mails-compaqnetbe-39365
@Marleen

bedankt voor de info

De discussie op het franstalig forum had ik vorige week ook gezien.
Dit is de laatste dagen wel in gunstige zin geëvolueerd.
Ik heb in dat forum aan Bubu007 een vraagje ivm de manier van oplossen gesteld (wel in gebrekkig Frans) .
Reputatie 7
Badge +6
Hopelijk komt er dan nu voor jou ook eindelijk een oplossing. Trek het je niet aan van je Frans. Dat van hen is ook niet vlekkeloos.😉
Hey compaq gebruiker,

Bij proximus moeten ze je toch kunnen verder helpen, zoals ze dit ook gedaan hebben voor die andere free mail accounts die ze van vroeger ook al ondersteund hebben, net zoals ze ook ook voor mijn vader jaren geleden een paswoord reset moeten doen hebben, omdat het bij hem ook ineens niet meer werkte.
En als ze geen ondersteuning meer kunnen geven om één of andere reden, zouden ze je dit toch tenminste kunnen melden.

Reageer