Beantwoord

wifi booster opeens op factuur


  • Practitioner
  • 52 reacties

Ik heb een Tuttimus abbonement. Mijn wifi booster zat altijd als gratis uitrusting op mijn factuur. Nu opeens voor juli en augustus wordt hij apart gefactureerd 2,49€.

icon

Beste antwoord door Covis 6 August 2020, 09:25

Bekijk origineel

20 reacties

Ik zie dit hier niet meer staan !!!!!

→ https://www.proximus.be/dam/jcr:21fea17e-a43d-43d9-b98a-ce0a69b5cf2a/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/infofiche/Tuttimus_10GB_NL~2019-11-08-11-28-23~cache.pdf

@Gvw

Hey, eigenlijk was dat gratis alleen voor een Tuttimus met Mobile XL Unlimited, maar door een foutje in het systeem werd die voor geen enkele Tuttimus aangerekend. Vanaf juli van dit jaar wordt die inderdaad weer aangerekend als je niet de juiste Tuttimus of Flex hebt. Zelf ook voorgehad. Dat werd vermeld op de factuur, denk ik.

Toen ik 3 jaar geleden overging naar Proximus bestond de wifi booster nog niet. Waarom ze nu na zoveel maanden zonder iets te zeggen deze aanrekenen staat me niet aan. Denk dat mijn factuur maandelijks hoog genoeg is. Toevallig opgemerkt want alles loopt via domicilering

Kga eens bellen zie als ik over ga naar Flex ik me 15€ winst doe en er wel een wifi booster in mijn abonnement zit, kan dan ook nog onbeperkt bellen. Was niet zo met mijn 2 mobilus s  nummers.

@Gvw

Hey, eigenlijk was de gratis alleen voor een Tuttimus met Mobile XL Unlimited, maar door een foutje in het systeem werd die voor geen enkele Tuttimus aangerekend. Vanaf juli van dit jaar wordt die inderdaad weer aangerekend als je niet de juiste Tuttimus of Flex hebt. Zelf ook voorgehad. Dat werd vermeld op de factuur, denk ik.

Hallo Covis, heb mijn facturen van laatste maanden bekeken, staat nergens vermeld dat er foutje is 😕

@Gvw,

Wel bij mij staat duidelijk op de aanrekening van mei 2020:

Boodschap in verband met je Wi-Fi Booster

‘Beste klant, je hebt al even een Wi-Fi Booster voor het versterken van je wifi signaal. Deze kost maandelijks €2,49 inl.btw. Omwille van  een interne fout werd deze kost je tot op heden nog niet aangerekend. Vanaf juli 2020 zal dit maandelijks op je aanrekening verschijnen. Je kan je abonnement op de Wi-Fi Booster steeds stopzetten via onze klantendienst op het nummer 0800 22 800.’

Dat staat wel onderaan. ☺️

@Gvw,

Wel bij mij staat duidelijk op de aanrekening van mei 2020:

Boodschap in verband met je Wi-Fi Booster

‘Beste klant, je hebt al even een Wi-Fi Booster voor het versterken van je wifi signaal. Deze kost maandelijks €2,49 inl.btw. Omwille van  een interne fout werd deze kost je tot op heden nog niet aangerekend. Vanaf juli 2020 zal dit maandelijks op je aanrekening verschijnen. Je kan je abonnement op de Wi-Fi Booster steeds stopzetten via onze klantendienst op het nummer 0800 22 800.’

Dat staat wel onderaan. ☺️

Je hebt gelijk 😉 Dit was nu juist de factuur die ik niet geopend heb.

ik ga over naar flex is blijkbaar goedkoper en met wifi booster.

2,49€ per maand is op jaarbasis wel veel geld voor een chinees prulleke 😊

Ter info: anderen hebben hier het volgende gepost (ik heb er geen ervaring mee) 

→ Een andere goed merk qua prijs/kwaliteit is TP-link.
Bvb: https://www.tp-link.com/nl-be/home-networking/range-extender/re450/

=======================

tp-link RE305-vs-wifi-Booster-als-AP

RE305 is dual-band WiFi access point (AC1200) / Repeater

De RE650 is hun beste model, maar heeft ook een extra prijs.
TP-Link biedt altijd de beste prijs-kwaliteit-functionaliteit.
Maar het kan perfect met een RE305.
Je kan ook een booster modus voor het versterken van het signaal inschakelen. 
Deze kan je inschakelen via de webinterface van de RE450.
Het kan ook zijn dat je eerst voor een firmware upgrade van jouw access point moet kijken en
deze downloaden en installeren.
Let wel heel goed op de hardware revisie anders kan je jouw access point/repater onbruikbaar maken.
De RE305 V3 booster mode zie deze handleiding: 
https://www.tp-link.com/us/user-guides/re205&re305_v3/chapter-5-customize-your-network#ug-sub-title-4 
(je moet het zetten op maximum coverage).
Klik op de sectie adjust wi-fi coverage.

@Gvw

Voor Flex packs:

http://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

Succes ermee!

Ter info: anderen hebben hier het volgende gepost (ik heb er geen ervaring mee) 

→ Een andere goed merk qua prijs/kwaliteit is TP-link.
Bvb: https://www.tp-link.com/nl-be/home-networking/range-extender/re450/

=======================

tp-link RE305-vs-wifi-Booster-als-AP

RE305 is dual-band WiFi access point (AC1200) / Repeater

De RE650 is hun beste model, maar heeft ook een extra prijs.
TP-Link biedt altijd de beste prijs-kwaliteit-functionaliteit.
Maar het kan perfect met een RE305.
Je kan ook een booster modus voor het versterken van het signaal inschakelen. 
Deze kan je inschakelen via de webinterface van de RE450.
Het kan ook zijn dat je eerst voor een firmware upgrade van jouw access point moet kijken en
deze downloaden en installeren.
Let wel heel goed op de hardware revisie anders kan je jouw access point/repater onbruikbaar maken.
De RE305 V3 booster mode zie deze handleiding: 
https://www.tp-link.com/us/user-guides/re205&re305_v3/chapter-5-customize-your-network#ug-sub-title-4 
(je moet het zetten op maximum coverage).
Klik op de sectie adjust wi-fi coverage.

Martin,

ik heb deze re450 heb deze ooit op mijn terras geinstalleerd om de wifi in de tuin wat te verbeteren.

ik heb hem nu in de living in het stopcontact geplaatst en mijne v5 erop aangesloten ipv van met de wifi booster te werken.

geef maar mee werkt perfect.

 

Bedankt voor feedback

vandaag komt technieker langs bij mij met een wifibooster in doos ik had problemen met wifi hij heeft die wifibooster die hij meegebracht had niet gebruikt en meegenomen rn s avonds krijg ik email van proximus facturatie 2.49 euro voor wifibooster  en  s avonds had ik nieuw probleem slechte tv  ik betaal niet voor een wifibooster die ik niet gehad heb goie service proximus al 9 maanden bezig met slecht wifi en dan dit

9 maanden bijna elke dag gebeld voor slecht wifi en tv elke keer bijna uur kwijt aande lijn dan sturen ze technikers die geen verstand hebben 3 keer zelfde decoder gehad altijd slecht beeld lastst ga ik naar winkel krijg ik android decoder ik blij goed beeld slecht wifi en dan komt een technieker met een doos wifibooster die hij niet geopend heeft  hij zegt dat hij alles geregeld heeft na paar uur ineens slecht beeld slecht wifi en s avonds factuur wifibooster die hij nog eens geopend heeft  wat is jullie antwoord proximus ik ga niet voor betalen voor eenproduct die ik niet gehad heb

Ter info: als je uw decoder eerst via een voorlopige lange kabel kunt aansluiten rechtstreeks aan de bbox dan kun je tenminste al uitmaken of zo al alles goed werkt

waarom moet ik voor een wiifibooster betalen die ik niet gehad heb de technieker kwam met een booster ging weg met een booster wat is uw antwoord daarop

dat zullen de proximus forummedewerkers morgen wel verder natrekken en in order brengen als ze hier de draad opnemen.

9 maanden geleden overgestapt naar proximus fiber 9 maanden problemen ik met vandaag 5 techniekers langsgeweest ene technieker heeft minder verstand dan de andere de laatste technieker heb ik na bellen en wachten aan lijn gehad maar hij heeft niks opgelost en hij kwam met een doos wifibooster en ging weg met 1doos wifibooster s avonds krijg ik de factuur van wifibooster die ik niet gehad heb en ik zit nog met problemen zitten 9 maanden elke dag uren aan lijn om met een technieker te spreken en naar winkel en dan krijg ik een factuur voor een wifibooster die ik niet gehad heb goed bezig proximus

jullie moeten mij een serieus compensatie geven voor uren wachten aan de lijn en voor slechte internet en slechte tv voor 9 maanden maar ipv moet ik voor wifi booster betalen  bravo proximus

Morgen zullen de Proximus forummedewerkers je verder helpen als ze hier op forum terug langskomen.

Reputatie 7
Badge +3

@Proximus Bagseven Volgens onze systemen werd er reeds een WiFi-booster geplaatst bij de installatie op 29/11/2019. De technieker voerde enkele aanpassingen uit aan deze WiFi-booster. Ik vraag aan mijn collega’s van de technische dienst om het nodige na te kijken. Groetjes, Antonella

Reageer