Beantwoord

Verkeerde restwaarde op MyProximus

  • 2 April 2019
  • 8 reacties
  • 239 Bekeken

Bij mijn producten zie ik mijn Samsung S8 Orchid Gey staan met de volgende gegevens

Einddatum: 29/04/2019
Restwaarde: 218.54 €

Het contract loopt dus nog tot eind deze maand.

Als ik echter vergelijk met de afschrijvingstabellen van andere GSM's en dezelfde berekeningswijze toepas, dan zie ik dat het de (prijs-de betaalde prijs in het begin)/24 is. Dit lijkt me de logische berekening. Dat is zo op alle afschrijftabellen op https://www.proximus.be/dms/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/AfschrijvingProximus.pdf

Als ik dezelfde redenering nu toepas op bovenstaand bedrag dat ik zie op Myproximus, dan kom ik het volgende uit:
(218,54 x 24) = 5244,96 + 199 reeds betaald = 5443,96 euro. Dit lijkt me te veel en goed verdiend aan een GSM van 799 euro

Deze nieuwe prijs kwam plots te voorschijn na een update van MyProximus een paar maand geleden.
In dit forum werd gesuggereerd dat die prijzen niet meer klopten, maar dat ze de bugs niet vonden. Ik heb het echter ook gevraagd aan een medewerker en deze zei me dat de bedragen klopten en dit de normale berekening is en dat ik effectief deze restwaarde moet betalen.

Daarmee kan ik echter niet akkoord gaan. Mijn inziens is dit een goedkope manier om de mensen tot op het einde te binden: 4 maanden voordien de afkoopprijs drastisch verhogen.

Graag had ik daarom het juiste bedrag geweten van mijn restwaarde. Dit is mijn inziens maximum 30€ en niet 218€ zoals hier
icon

Beste antwoord door Anonymous 17 April 2019, 15:14

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hoi svermoere,

Bezorg je ons klantgegevens (in privébericht) voor nazicht?

Groetjes,

HeidiE
Privébericht sturen (klik hier)
Reputatie 7
Badge +3
Merci Martin! 😉
@HeidiE, ik heb de gegevens doorgestuurd via een PB.
Reputatie 7
Badge +3
Ontvangen! Naar aanleiding van je e-mail werd dossier 38193205 intussen opgemaakt. De bevoegde dienst kijkt dit nu na en zal je verder contacteren! Grt, HeidiE
Hallo svermoere
Ik zie dat het dossier 38193205 nog lopende is.
Normaal ontving je een brief hierover, heb je deze ontvangen?
De dossierbeheerder wacht blijkbaar op jouw reactie.
Groetjes Samantha
Hallo,
Tot op heden heb ik geen enkele brief ontvangen. 😞.
Leuven staat wel voor bekend dat ik alle brieven te laat ontvang.
de dossierbeheerder probeerde je eerst telefonisch te contacteren, maar kreeg geen gehoor.
Daarom stuurde ze een brief.
Kan je mij misschien een nummer doorgeven waarop je gemakkelijk te bereiken bent?
Dan geef ik dit door.
groetjes Samantha