verkeerde aanrekening van nieuw toestel & + veranderd abonnement van bestaand toestel


November kopen wij voor de 2 kleinkids een toestel. Mijn man voor de kleinzoon , ik voor de kleindochter; Facturatie man eigen toestel+ aankoop promotie nieuw toestel en abonnement              

                                                                                         kleinzoon

                         dataphone 10euro                             dataphone   (1GB)         10 euro

                         mobilus S   15,99                                mobilus S full control   15,99

Totaal factuur = 51,98

Hetzelfde voor mij en                                                      de kleindochter rekenen ze ,

                          dataphone (2,5GB)   25euro                 geen dataphone

                          mobilus M                  26,99                   mobilus S full control   15,99

Totaal factuur = 67,98!!!

Wetende dat mijn toestel geen internet heeft ( oude nokia) , altijd een abonnement van 15 euro heb gehad(nooit gevraagd om dat te veranderen)

Omdat dit 6maand geleden is gebeurd kan Proximus dit niet veranderen , zeggen ze mij aan de telefoon. Dit wil zeggen : mijn origineel abonnement van voorheen kan niet terug gebracht woorden naar 15euro???? Dataphone die ik niet gebruik moet betalen ???? En dat dataphone van kleindochter niet kan aangepast worden????? Totaalbeeld van MIJN verlies  abonnement 11, X  6maand = 66 euro

+dataphone 25 x 6 = 150euro maakt 216 euro .

PROXIMUS de fout ligt volledig bij jullie verkoper , deels bij mij omdat ik het niet nagekeken heb.

Indien ik geen voldoende reactie krijg van jullie , zal ik mij genoodzaakt voelen om andere instanties aan te spreken en de 4 abonnementen op te zeggen!!!

Rita

(meer dan 30 jaar klant)

PS, deze klacht stuur ik door naar De Inspecteur van Radio 2


13 reacties

Best afwachten tot een Proximus forummedewerker dit verder bekijkt voor u als hier iemand van hen de draad opneemt.

Reputatie 7
Badge +3

@Van den Eede Rita  Op 24/11/2020 werden volgende contracten afgesloten in het Proximus center te Ninove:

1) voor het gsm-nummer eindigend op 65

Samsung Galaxy S20 Fan Ed 5G Red voor € 9 in combinatie met DataPhone XL (2,5GB) aan € 25/maand
Het gsm-abonnement werd aangepast van Mobilus S naar Mobilus M omdat Mobilus M het kleinste gsm-abonnement is dat met deze promotie compatibel is. Behoud van Mobilus S was dus niet mogelijk.

2) voor het gsm-nummer eindigend op 34

Dit nummer is niet gebonden aan een contract. Dit is enkel een Mobilus S Full Control gsm-abonnement aan € 15,99/maand.

De dossierbeheerder heeft jou op 17/05 geïnformeerd dat het niet mogelijk is om het contract met de Samsung Galaxy S20 te verhangen van nummer. Deze informatie is correct.

Financieel zou dit geen enkel voordeel betekenen op de factuur aangezien het Mobilus S Full Control gsm-abonnement zou verhoogd moeten worden naar een Mobilus M Full Control.

Groetjes,
Antonella

Donatella , kan jij mij eens bellen ? de gegevens zijn verdraaid door jullie verkoper , ik wil gewoon hetzelfde zoals de kleinzoon & mijn man!!!! En mijn vorig abonnement , die verandert is!!!

Rita

ANTONELLA excuseer

 

Reputatie 7
Badge +3

@Van den Eede Rita  Noteer je even de klantgegevens van je man in de profielgegevens in het veldje ‘ticket’? Dan kijk ik dit verder na. Groetjes, Antonella

Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

IS GEDAAN

Reputatie 7
Badge +3

@Van den Eede Rita Voor jou man is dit de huidige situatie:

1)  voor het gsm-nummer eindigend op 35
Dit nummer is niet gebonden aan een contract. Dit is enkel een Mobilus S gsm-abonnement aan € 15,99/maand.
Hierop loopt ook een korting van € 3/maand gedurende 12 maanden en dit tot en met 31/05/2021.

2)  voor het gsm-nummer eindigend op 12
Samsung Galaxy A42 5G White aan € 9 in combinatie met DataPhone M (1GB) aan € 10/maand
Het gsm-abonnement is een Mobilus S Full Control aan € 15,99/maand.

Groetjes,
Antonella

Klopt , en dit zou hetzelfde moeten zijn voor mijn nummer en kleindochter. Zelfde dag dit aangeschaft als voor de kleinzoon.

Rita

Reputatie 7
Badge +3

@Van den Eede Rita Dat is niet mogelijk. Dit betreft 2 verschillende aanbiedingen met 2 verschillende toestellen en dataphone-combinaties. Dit zou je niet met mekaar mogen vergelijken.

Zoals eerder gezegd is voor het contract van het gsm-nummer eindigend op 65 het kleinst mogelijke gsm-abonnement Mobilus M.

Groetjes,
Antonella

Dan zal ik mijn nummer opzeggen en een andere provider nemen , ik blijf geen geld wegsmijten door een slechte /GEEN uitleg door verkoper 

Rita

Reputatie 7
Badge +3

@Van den Eede Rita Het is spijtig dat je hieruit deze conclusie neemt. Ik heb de contracten geraadpleegd en alles staat hier wel duidelijk op vermeld. Mocht je het contract vroegtijdig beëindigen, hou er dan rekening mee dat er een verbrekingsvergoeding zal worden aangerekend voor het toestel. Groetjes, Antonella

De toestellen zullen blijven onder abonnement , maar mijn abonnement en die van mijn man  zullen we opzeggen ; want bij mij hebben ze 2,5GB  bijgerekend ( mijn gsm kan geen internetverbinding maken , oud toestel) = 25 euro bovenop mijn abonnement dat ze veranderd hebben van 15 euro naar 26,99. Dat is 51,99 euro voor mijn nummer waar ik vroeger 15euro betaalde .     ??????? Vind ge dat logisch ?

Reputatie 7
Badge +3

@Van den Eede Rita Dat is de DataPhone XL (2,5GB) aan € 25/maand. Dat is gebonden aan het contract. Ook de verhoging van het abonnenement heb ik reeds uitgelegd. Behoud van Mobilus S was niet mogelijk. Mobilus M is het kleinst mogelijke gsm-abonnement met de aanbieding van de Samsung Galaxy S20 Fan Ed 5G Red voor € 9.
Stel dat dit was geactiveerd op het gsm-nummer eindigend op 34 dan zou het voor dit nummer er net hetzelfde uitzien: Mobilus M (Full Control + DataPhone XL). Behoud van het Mobilus S Full Control gsm-abonnement aan € 15,99/maand zou dus niet mogelijk zijn geweest. Het bedrag op je factuur zou er dus niet minder door zijn geweest.
Groetjes,
Antonella

Reageer