"vergoeding" klanten na grote Proximus panne in januari 2018

  • 3 March 2018
  • 7 reacties
  • 414 Bekeken

Na de grote storing bij Proximus in januari 2018, kregen wij 2 weken "gratis" bepaalde tv kanalen. Hier hebben wij een paar films opgenomen. Die staat in onze bibliotheek als nog geldig vermeld. Gisteren wilden wij er een bekijken. Wie schetst onze verbazing: niet meer te bekijken. Melding code SPC-4. Vandaag klantendienst gebeld. Medewerker zegt dat onze opnames inderdaad niet meer geldig zijn, ondanks het feit dat ze nog als geldig vermeld staan in onze lijst van opnames. Hij kan hier niets aan doen. Sorry.Dat wil dus zeggen dat Proximus deze opnames gewoon verwijderd heeft, zonder aankondiging of wat dan ook. Is dat een eerlijke manier van handelen?

7 reacties

Reputatie 6
Badge +4
hoi,

Spijtig genoeg kunnen opnames op zenders met boeketten enkel gezien worden als de boeketten actief staan. Onze excuses voor het ongemak.

Groeten,

Jean-Paul
VWHWI: TUI: heb ik ook voorgehad, die opnames waren inderdaad maar een tijd geldig, zelf al stonden ze nog in de lijst van opnames.
Reputatie 7
Badge +3
De regel is dat je de zender nog actief moet hebben, anders kan je de opname niet meer bekijken. Mijn broer dacht ook slim te zijn en nam een hele reeks films op, op zijn harde schijf. Toen zegde hij zijn abonnement op. Niks meer films.
Als je dat weet, dan kan je in de toekomst die films overzetten naar een DVD (in real time copiëren). Ik doe dat altijd 's nachts, film per film. Film laten afspelen en dvd programmeren om film op te nemen. Een dvd recorder dient dan toch nog voor iets. 🤓

TIP VOOR PROXIMUS: zo te zien weten veel mensen dat nog niet. Waarom die info niet bijzetten in de boeketten? U kan opnames van deze boeketten bekijken, zolang u een abonnement heeft op dat boeket.
Opgepast: De V6 decoder heeft geen scart aansluiting ❗️
Reputatie 7
Badge +3
Er zijn dvd recorders die al HDMI aansluiting hebben.
Dat klopt, maar wat ik niet weet (geen praktische ervaring mee) is of je kunt via Ă©Ă©n of andere truc opnemen in SD via HDMI , want bij opnemen in HD moet je rekening houden met de HDCP encryptie.
Op de decoder zit er een kopieerbeveiliging die verhindert dat je opnames naar externe apparaten kan kopiëren
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb dvd's opgenomen (allemaal vanaf een SD uitzending", met hopen. Toen ik destijds Syfy had, heb ik alles van Startrek gekopieerd en nog een hoop films. De beeldkwaliteit was wel niet zo schitterend als met een uitzending van HD, maar je hebt de film of serie toch. Ik heb het toen wel allemaal via scart moeten doen, want onze dvd had geen hdmi. Maar ik heb nog jaren opgenomen materie om te bekijken.

Reageer