Vraag

Van oude factuur naar nieuwe correcte factuur?

  • 27 June 2022
  • 4 reacties
  • 44 Bekeken

Reputatie 1

De voorbije maanden is mijn factuur met 4 euro verhoogd van 75,99 naar 79,99. Alleen het gaat hier over een voormalig ‘oud’ pack Maxi Internet dat nu Fiber Flex Family is. Alleen mijn kennissen betalen voor dezelfde diensten en pack 74,99 (opgetrokken van 70,99).

Ik betaal evenwel 5 euro extra. Waarschijnlijk is dit een restant van de voorgaande omzettingen van oud naar nieuwe formules, alleen als ik MyProximus mijn diensten controleer vind ik geen enkele extra dienst die de extra 5 euro ten opzichte van de reguliere Fiber Flex Family rechtvaardigt?

Heb al paar kanalen geprobeerd, maar binnen geraken is behoorlijk lastig. Wil in elk geval mijn abonnement als het enkel de diensten van Fiber Flex Family aan 74,99 inhoudt (voor zover ik kan nagaan), ook aan dat bedrag aangerekend wordt.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Blinckx 

ik ga een dossier op mijn naam maken om na te kijken:

  • boeket : hoe lossen we dat op? misschien zitten de zenders wel in andere tv zenders die je nu gratis hebt?
  • fiber boost : waarschijnlijk verkeerd aangeduid bij installatie..

ik kijk het na en zal je later contacteren…!

groeten

Tina

Reputatie 1

Maar dat is dan in tegenspraak met de belofte van Proximus dat de VERPLICHTE SWITCH van ADSL naar FIBER aan DEZELFDE prijs van je oude Abonnementsformule zou zijn? En dan begrijp ik dus niet waarom 3 kennissen in de omliggende straten rond mij wel 74,99 euro betalen voor exact hetzelfde? Is dit niet bedrieglijke reclame, stellen dat je GEEN keuze hebt om naar fiber te switchen, het tegen dezelfde prijs is, en dan uiteindelijk 5 euro MEER aanrekenen? 

 

Na jullie STUNT bij de switch naar fiber om:

  • een gratis pack/boeket van mijn oude formule dat ineens betalend was, ONGEVRAAGD wel aan te rekenen (de klant vragen of hij/zij dat wilt is te veel gevraagd)
  • en bij de switch naar Fiber mij ineens ook ONGEVRAAGD een fiber boost van 10 euro extra de maand aan te smeren tot maximum snelheden (een boost waar je trouwens als doorsnee gebruiker niets aan hebt, want supersnelle internetsnelheden kan je pas in de toekomst merken, buiten voor servers zoals streamen/gamen laat praktisch geen enkele server hoge glasvezelsnelheden bij downloaden of uploaden toe)
  • en nu te beloven dat het nieuwe pack tegen dezelfde prijs als de oude formule is, maar blijkbaar mensen met exact dezelfde formule maar oude prijs van 70,99 euro, fiber aan 70,99 kregen, en nu 74,99 betalen, krijg ik dus voor exact dezelfde formule om een of andere reden 79,99 op mijn bord?

Aan jullie facturatie en reclame scheelt duidelijk het een en ander. Maar goed protesteren haalt toch niet veel uit. Vertel de andere mensen die jullie ongevraagd (en eigenlijk verplicht) naar Fiber switchen wel KLAAR EN DUIDELIJK DIETS DAT HET NIET TEGEN DE OUDE PRIJS ZAL ZIJN. Want tot nader order betekent ‘zonder verhoging kosten en/of prijs’ in mijn Nederlands wat anders dan +5 euro extra voor fiber.

 

PS: ik zal de namen van die 3 kennissen dan maar geheim houden, want blijkbaar genieten zijn ‘ongewild’ van 5 euro korting op hun factuur. Haha. 

Reputatie 7
Badge +3

@Blinckx 

beste,

klopt wat @Martin laat weten: een fiber pack is 5 euro duurder dan het oude pack

excuses voor de verwarring en dat je niet dadelijk juiste info kon bekomen.

Groeten

Tina

zie → CS_Pack_Flex_NL~2022-05-02-06-33-33~cache.pdf (proximus.be)

Abonnement (in € per maand BTW incl.)

• Pack inclusief vaste telefonie, vast internet en tv zonder mobiel abonnement: €74,99 (Fiber: €79,99)

Reageer