Vraag

tv bundel opgezegd


Ik heb mijn tv bundel van sport opgezegd want betaal al maanden 16,99€ en konden er niet naar kijken kan ik een vergoeding vragen voor die maanden dat we niet kunnen kijken hebben 


13 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Volgens de bijzondere voorwaarden heb je jammer genoeg geen recht op een vergoeding enkel wanneer je voor 1 wedstrijd betaald zou hebben:

 

3. Aansprakelijkheid van Proximus 3.1 Proximus draagt geen enkele aansprakelijkheid voor de producten en diensten van derden, noch voor de opvolging of facturatie ervan na verkoop. Proximus heeft geen enkele invloed op de content van derden en biedt bijgevolg geen enkele garantie aangaande de kwaliteit of wettigheid van deze content. 3.2 De Klant die één van de specifieke abonnementen met betrekking tot sport heeft genomen, erkent dat Proximus niet verantwoordelijk kan zijn voor het afgelasten of het uitstel van een wedstrijd. Indien de afgelaste of uitgestelde wedstrijd door de Klant werd besteld via ‘Pay Per View’, zal Proximus deze bestelling terugbetalen aan de Klant. Indien de afgelaste wedstrijd door de Klant werd besteld als onderdeel van een abonnementsformule (anders dan ‘Pay Per View’), wordt de Klant niet terugbetaald. ‘Pay Per View’ biedt de Klant de mogelijkheid om, in real time, naar een uitzending te kijken door enkel voor de toegang hiervoor te betalen.

 

https://www.proximus.be/dam/jcr:562c1589-1e97-479a-82c8-29adb9b829e7/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/from20191101/Bijzondere-voorwaarden-TV---NL~2019-08-26-10-29-12~cache.pdf

 

Ik heb mijn tv bundel van sport opgezegd want betaal al maanden 16,99€ en konden er niet naar kijken kan ik een vergoeding vragen voor die maanden dat we niet kunnen kijken hebben 

Dit kan een proximus medewerker verder met u bespreken in overleg met de achterliggende betrokken doenst, morgen als ze hier op het forum terug langskomen.

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Daar vrees ik een beetje voor want de voorwaarden (algemene+bijzondere) zijn bindend, wal wil zeggen dat er niet van afgeweken wordt. Vermits het hier gaat over een abonnement wordt dit niet terugbetaald.

Dat kan, er zijn er nog die erom gevraagd hebbe, maar het is toch beter van even het antwoord af te wachten je kunt soms verschieten in beide richtingen :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

Indien Proximus (en Telenet) compensatie zouden krijgen op de betaalde rechten, hebt u een punt om op te staan

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/925654/-telenet-vraagt-televisiegeld-terug-als-jupiler-pro-league-wordt-stopgezet-.html

Ik vrees evenwel dat de stopzetting van de competitie omwille van covid-19 onder “overmacht” valt en derhalve noch Proximus noch uzelf enige terugbetaling/vergoeding zal kunnen krijgen

 

Reputatie 6
Badge +2

Volgens mij gaan ze dat zeker niet op een openbaar forum bespreken. Ze willen nu ook geen tsunami veroorzaken. De voorwaarden zijn duidelijk. En op 8 augustus herbegint de voetbal in België. Maar ik denk niet dat Proximus al klaar is met de nieuwe rechtenhouder. 

Dit was eigenlijk wat ik ook bedoelde dit doe je best niet op een openbaar forum, het enigste wat ik er nog kan bij vermelden is dat er soms wel meer kan dan je denkt en ze soms rekening houden met andere zaken, ook uit sommige reacties op de socials kun je dit afleiden.

Reputatie 7
Badge +4

@Cvanloon 

https://sporza.be/nl/2020/07/17/ook-proximus-bereikt-akkoord-met-eleven-sports-en-zendt-jupiler-pro-league-uit~1595001973650/

Reputatie 7
Badge +4

@Cvanloon 

vemits AI filter problemen maakt met de link (al dan niet met httops//) naar de betrokken sporza website maar een printscreen hieronder (17/07/20 info)

 

 

ik heb al verschillende artikels/berichten binnengekregen hieromtrent 

en wie het hem interesseert 

→ https://www.google.com/search?q=proximus+eleven+sports

Reputatie 6
Badge +3

Je mag ook niet vergeten dat Telenet onderdeel is van de multinational Liberty Global en Proximus nog altijd een semi-overheidsbedrijf is. Zelfs een reisannulatie verzekering sluit een pandemie COVID19 uit voor terugbetaling.

Ja het moet daarom geen volledige terugbetaling worden...

Reputatie 7
Badge +3

Dag Dana,  omwille van de annulatie van bepaalde sportevenementen hebben onze klanten in maart al een korting van 50% gekregen op hun tv-optie All Sports (zichtbaar op de factuur van april). Een verdere compensatie is niet voorzien. Groetjes, Heidi 

Reageer