Vraag

Totaalbedrag abbo overschreden... facturatiefoutje??

  • 4 April 2018
  • 7 reacties
  • 450 Bekeken

Gisteren kreeg ik een SMS dat mijn totaalbedrag van abbonement overschreden was met 10 euro.

Onmiddelijk was ik gaan kijken in de MyProximus app, om te zien wat er aan de hand is. Gezien ik een datalimiet op mijn GSM heb ingesteld zou ik normaal niet over mijn limieten mogen gaan zonder dat ik het weet.

In de app stond blijkbaar dat ik mijn abbonoment met +- €14 had overschreden, echter mijn datagebruik stond op 9.64 GB/10GB. Voor de rest geen internationale SMSen, calls, etc. Dit met een Mobilus L abbonement.

Ik had al naar de facturatie dienst gebeld, en die hebben mij meegedeeld dat zij niets kunnen doen zolang ik hier de factuur niet voor heb gekregen.

Vandaag kijk ik naar MyProximus, en zie 9.75/10GB data used staan, en is het extra facturatiebedrag inmiddels opgelopen tot €20.

Graag zou ik hier toch naar willen laten kijken. Mijn klantnummer is 26501205.

Als ik hiervoor een foute factuur krijg ben ik niet van plan die eerst te moeten betalen, om dan de volgende maanden pas korting te krijgen (als dit uberhaupt kan worden gefixt), aan gratis leningen doe ik niet mee.

7 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Het klopt dat de facturatiedienst geen correcties kan doen zonder een factuur over die periode bij de hand te hebben. Geef ons een seintje wanneer je een incorrecte factuur ontvangen hebt, dan kunnen wij die corrigeren. Groeten. Jan
Met dat morgen mijn databundel terug reset, heb ik vandaag nog een screenshot genomen van mijn MyProximus app:

http://i67.tinypic.com/2m5ce95.jpg

Overduidelijk is hier iets mis, want de extra kosten zouden op €0 moeten staan zolang ik nog in mijn limiet zit :)

Wanneer ik de factuur krijg zal ik nog verder contact opnemen.
Vandaag heb ik dan mijn factuur binnengekregen.

86.09 euro, terwijl ik mijn data-allocatie niet of nauwelijks heb overschreden, voor de rest geen internationale calls/berichten heb, en unlimited nationale telefonie heb. Dit klopt dus langs geen kanten.

De factuurnummer is 180900671397, voor klantnummer 26501205.

Kan dit worden onderzocht en gecorrigeerd?
Reputatie 6
Badge +3
Beste,

bij nazicht van uw factuur nr 180900671397, is de factuur wel correct. Uw hoge factuur is te wijten aan de extra nationale mobiele dataverbruik waarbij u uw maandelijkse 10 Gb overschreden heeft. Dit overschreden dataverbruik is extra aangerekend aan € 39,75

Groeten, Aw
Beste.

Dit.
Kan.
Niet.

Volgens de screenshot hierboven had ik op 09/04/2018 een gebruik van 9.96GB om 15u20.
Wanneer ik dan op MyProximus kijk naar de effectief gelogde verbruiken van volledig 09/04 (maw hier zit nog een beetje verbruik in van net VOOR wat de app rapporteerde) kom ik op de volgende lijst uit:

Date Hour Service Volume in MB price (€)
9/04/2018 7:46 Mobile Internet 5,7021 0,4730
9/04/2018 10:29 Mijn Favoriete App 0,0059 0,0000
9/04/2018 10:40 Mobile Internet 0,0811 0,0067
9/04/2018 10:40 Mijn Favoriete App 0,0049 0,0000
9/04/2018 10:57 Mobile Internet 0,0400 0,0033
9/04/2018 10:57 Mijn Favoriete App 0,0078 0,0000
9/04/2018 12:59 Mijn Favoriete App 0,0117 0,0000
9/04/2018 12:59 Mobile Internet 5,5244 0,4582
9/04/2018 13:25 Mobile Internet 0,0361 0,0030
9/04/2018 13:25 Mijn Favoriete App 0,0020 0,0000
9/04/2018 13:28 Mobile Internet 0,0146 0,0012
9/04/2018 13:29 Mobile Internet 0,0674 0,0056
9/04/2018 13:29 Mijn Favoriete App 0,0078 0,0000
9/04/2018 13:34 Mobile Internet 0,0664 0,0055
9/04/2018 13:35 Mijn Favoriete App 0,0020 0,0000
9/04/2018 13:42 Mobile Internet 0,0137 0,0011
9/04/2018 13:53 Mobile Internet 0,0742 0,0062
9/04/2018 14:06 Mobile Internet 0,2520 0,0209
9/04/2018 14:06 Mijn Favoriete App 0,0215 0,0000
9/04/2018 14:08 Mobile Internet 0,0410 0,0034
9/04/2018 14:08 Mijn Favoriete App 0,0059 0,0000
9/04/2018 14:13 Mobile Internet 46,8535 3,8862
9/04/2018 15:48 Mijn Favoriete App 0,0146 0,0000
Totaal 58,8506 4,8743

Na 15:20 was er zelfs geen traffic meer geregistreerd, dus normaal gezien zouden er zelfs *GEEN* kosten mogen zijn.

Graag zou ik dit recht getrokken willen zien.
Om hier nog verder op te bouwen, ik heb de volgende SMSen ontvangen van jullie ivm mijn dataverbruik.

29/03 18:24:

"Beste Proximus-klant", je hebt al 8.0GB van de 10.0GB van je maandelijks surfvolume gebruikt, ........ "

09/04 18:31 (!!!!!)

"Beste proximus-klant, je hebt je maandelijks surfvolume van 10.0GB opgeruikt. .... "

Wordt ik hier 45+ euro extra gefactureerd voor die paar kilobytes die er misschien nog zijn getransferred op de laatste dag van mijn databundel?!?
Vandaag heb ik zelf nog via de telefoon naar de klachtendienst ivm facturatie gebeld.
De medewerker aan de lijn heeft mijn factuur bekeken en mijn argumenten aanhoord, en heeft (normaal gezien) de extra aanrekening van het tarief kwijtgescholden.
Hiervoor vroeg ik een bevestiging via e-mail, deze heb ik echter nog niet ontvangen.

Ik heb de factuur betaald met het normale facturatiebedrag (maw met de extra dataverbruiken ervan afgetrokken).

Nu is het dus verder afwachten of ik hier nog iets van ga horen, en wat de volgende factuur zal zeggen.

Reageer