Beantwoord

Telenet niet opgezegd door Proximus (melding 19/3/18)

  • 20 March 2018
  • 7 reacties
  • 539 Bekeken

Mijn moeder 91 jaar, klant 612054030 had GSM (Orange), analoge TV (Telenet) en vaste Tel (Belgacom). Op 4/7/17 heeft zij, op mijn aanraden, een contract afgesloten met Proximus St Niklaas om alles op Proximus te zetten.
De Proximus agent garandeerde mondeling dat Proximus de vorige operatoren zou opzeggen. Mijn moeder zou niets moeten doen (ik was daar bij en heb dat ook gehoord). Ik had voordien bij Proximus Kapellen dezelfde boodschap gekregen.

Nu krijgt mijn moeder een factuur van Telenet om 202.80€ te betalen voor de periode 9/3/18 tot 9/3/19. (klant 906294844)

Dan ben ik naar Proximus Lokeren gegaan 19/3/18 12.00u :"...ga maar naar Telenet want die brengen dat in wel orde.."
ik: "...ja maar jullie hebben beloofd dat Telenet opgezegd ging worden..."
Proximus: "... wij kunnen niet meer checken of de switchnummer werd doorgegeven aan Telenet.." ik:" ... ik zal dat dan na vragen in St Niklaas bij Proximus..."
Proximus: "...hoeft niet want die kunnen dat ook niet zien of zij hun werk juist gedaan hebben..."

Bij Telenet Lokeren ( 19/3/18 15.00u) vertelden ze me dat dit zeer frekwent voorkomt, dat Proximus zijn werk daaromtrend niet juist doet. Ik heb dan naar hoodfzetel Telenet gebeld die onmiddellijk het contract zou stopzetten en een brief zou sturen naar mijn moeder. Telenet zei ook dat Proximus dit veel doet. Ook zei men dat mijn moeder nog tot vandaag zou moeten betalen.Deze factuur volgt nog. Dat zal ongeveer 100€ zijn.
Proximus is in de fout gegaan en moet m.i. daarom betalen: 1. overblijvende deel van die 202.80€ Telenet (komt nog) 2. restfactuur Telenet vanaf 4/7/17 (die nog komt, ca 100€?) 3. twee keer parkeermeter: 4€ 4. tegemoetkoming voor verloren tijd en moeite. Bijvoorbeeld: 2 uur aan 20€/uur= 40€ .
Gezien ik geen facebook heb en ik niet via mail kan converseren met Proximus ben ik verplicht om deze weg te volgen. :-(

Met dank voor jullie tussenkomst
icon

Beste antwoord door KoenN 21 March 2018, 13:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Ter info > https://nl.forum.proximus.be/myproximus-16/overstap-van-telenet-naar-proximus-38770#post603874
Reputatie 7
Badge +4
Beste,

Ik heb meteen een dossier (33398605) opgemaakt voor de bevoegde dienst.
We zullen alles onderzoeken en je nog contacteren ivm de oplossing.

Alvast de excuses.
Mvg, Koen
Als bij de vorige provider een te betalen bedrag open staat kan het ook gebeuren dat de switch niet doorgaat. Altijd even checken voor de overstap of alle facturen vereffend zijn. 😉
Wel eigenlijk raar als je daar goed over nadenkt, want zelf als ze de switch laten doorgaan ben je toch nog altijd even veel verplicht van je schulden te betalen?
Inderdaad. Je moet altijd betalen als je van de producten gebruik hebt gemaakt
Best is ook altijd je facturen goed na te zien want in de facturatie zitten soms wel foutjes.
Niet de fout van de klantendienst natuurlijk maar wel snel recht te zetten door hen.
Vandaag voor de 50ste keer met zowel jullie als telenet gebeld. Mijn geduld is stilaan op en dit lijkt voor mij steeds meer op afzetterij.

Even de volledige situatie....er belt thuis iemand aan de deur...ik veronderstel iemand die voor jullie werkt met de vraag of ze eens mogen kijken wat voor ons het voordeligste is ivm tv, gsm en internet. Stellen ze ons voor naar jullie over te stappen en we moeten ons hiervan niets aantrekken. Alles werd door deze meneer geregeld. Enkele maanden later krijgen we een rekening van telenet dat er nog 510 euro openstaat bij telenet doordat er geen easy switch gebeurd is. Wij wisten hier niks van aangezien die meneer bij ons thuis zei dat wij helemaal NIKS moesten doen. Ondertussen doe ik niks anders dan naar jullie en telenet bellen om telkens afgescheept te worden zonder oplossing tot ik op vandaag moet horen dat het onze fout is en dat we het maar moeten betalen! Sorry dit kan er met mij niet in en ik zal het hierbij zeker niet laten! Eerlijkheid duurt het langst maar dit lijkt meer op afzetterij.

Zowel mijn ouders als ikzelf zijn diep teleurgesteld in jullie en jullie beleid.
Reputatie 7
Badge +3
Dag sofieluc123,
Hiervoor werd er een klacht ingediend via Test-Aankoop. Je zal door een dossierbeheerder worden gecontacteerd hierover.
Groetjes,
Antonella