Beantwoord

Sociaal tarief aanvragen

  • 21 January 2018
  • 18 reacties
  • 19136 Bekeken

Beste

Hoe vraag ik een sociaal tarief aan? Welke documenten zijn er nodig voor jullie om dit in orde te brengen? Kan ik dit in een proximus winkel in orde brengen?

Bedankt.

Mvg,
icon

Beste antwoord door Peter66 21 January 2018, 14:04

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@FridaVDB  Frida, van het moment dit in het systeem zit ( namiddag) doe ik het nodige :-)

 

Groetjes

@Luc.M  Als een terugstorting mogelijk is, dan liefst dat. Enorm bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

@FridaVDB  Dank je wel Frida, dan heb je dit tegoed of doe ik een terugstortingvan dit bedrag?

Groetjes,

 

Luc

@Luc.M  Dag Luc, enorm bedankt voor de hulp.

De aanrekening had ik deze morgen net overgeschreven. Maar dit zal dan inderdaad rechtgezet worden.

 

Groetjes,

Frida

Reputatie 7
Badge +3

@FridaVDB  Dag Frida, het sociaal tarief is opnieuw geactiveerd en je aanrekening is aangepast.

Je zal eerstdaags een rechtzetting ontvangen van 11,50 euro ( 8,40 euro op abonnementsgelden en 3,10 euro op gesprekken)

Moest het zijn dat je je aanrekening handmatig betaald mag je deze dadelijk in mindering brengen nl 39,87 euro ( let op wel dezelfde betaalrefentie gebruiken als op de aanrekening.

Groetjes,

Luc

@Luc.M Ik heb de informatie ingevuld. Sorry hiervoor, ik dacht dat dit forum gelinkt was aan mijn account van My Proximus en de gegevens dus beschikbaar waren.

Reputatie 7
Badge +3

@FridaVDB  Dag Frida zou je wat meer gegevens willen invullen  op je profiel. Met enkel het email kan ik je helaas niet vinden.. Groetjes  Luc

Hallo,

Ik heb op de website gezocht naar hoe het sociaal tarief aan te vragen (DIt is stopgezet door overname van het contract door mezelf ipv mijn echtgenoot). 

De enige info die ik vind is wanneer je in aanmerking komt en als je het wil aanvragen om de klantendienst te contacteren. Maar al verschillende keren gebeld naar de klantendienst en niemand kan me verder helpen. Ik werd ook doorgestuurd naar een telefoonnummer van het BIPT, terwijl zij zeggen dat je het bij de provider moet aanvragen...

Hopelijk lukt het via dit forum wel, want ik betaal nu al 2 maanden meer dan anders.

 

Mvg,

Frida

 

Dank u!

Reputatie 7
Badge +3

@lies2 Je gaat binnenkort post ontvangen van het BIPT in verband met de aanvraag voor het sociaal telefoontarief. Groetjes, Antonella

Dag Joel

Dank u!

Groetjes

Liesbet

Reputatie 7
Badge +3

@lies2 Ik heb een dossier 45295623 overgemaakt aan de bevoegde dienst.Zij gaan het nodige voor u doen en ook zelf terug contact opnemen.Groetjes,Joel.

De proximus medewerkers zullen u morgen daarbij kunnen verder helpen als ze hier op het forum terug langskomen:

ter bijkomende info: 

https://www.bipt.be/consumenten/sociaal-tarief

Je moet onder de aanbieders van het sociaal tarief contact opnemen met de operator van jouw keuze.

De operator stuurt de aanvraag door naar het BIPT, dat zal nagaan of je aan de voorwaarden voldoet om het sociaal tarief te krijgen. Wordt het dossier goedgekeurd, dan verleent de operator het sociale tarief en past hij de facturen aan vanaf de volgende factureringsperiode.

Indien nodig neemt het BIPT schriftelijk contact met jou op om aanvullende informatie te krijgen en vervolgens laat het BIPT de operator weten of het dossier goedgekeurd of afgewezen is.

&

https://www.proximus.be/nl/id_cr_socialrate/particulieren/abonnementen-voor-vaste-lijn/sociaal-tarief.html   o.a. vind je daar het volgende terug:

Hoe kan je een aanvraag indienen?

Als je denkt van dit sociale voordeel gebruik te kunnen maken, kun je contact opnemen met onze klantendienst.

Je aanvraag wordt dan geregistreerd en voor goedkeuring doorgestuurd naar het BIPT (Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie).

Opgelet: begunstigden van het leefloon moeten hun aanvraag indienen via het OCMW.

De optie sociaal tarief start in de maand die volgt op de activering van de optie. Als je dossier aanvaard wordt, zul je een bevestigingsbrief ontvangen. In geval van weigering, zal het BIPT je op de hoogte brengen van zijn beslissing.

Voor administratieve vragen: 0800 22 800.

&

https://www.socialsecurity.be/citizen/nl/handicap-invaliditeit/sociale-maatregelen/sociaal-telefoontarief#

Ben je al erkend als persoon met een handicap

Dan ontving je van de DG Personen met een handicap een brief met deze beslissing. Bezorg een kopie van die brief aan je telecomoperator om te genieten van het sociale telefoontarief

Het sociaal telefoontarief is een korting:

  • van 50% op de installatiekosten (aansluiting op het netwerk);
  • van 40% op het abonnementsgeld met een maximumkorting van 8,40 euro per maand (op 1 internetabonnement, vaste lijn of gsm-abonnement);
  • van 3,10 euro per maand op de totale som van de gesprekskosten;

Ik ben geen Proximus mdedewerker maar de Proximus medewerkers kunnen dit morgen wel verder met u bespreken.

 

Geachte

Ik kom blijkbaar ook in aanmerking voor een sociaal tarief, heb de info over sociaal tarief gevonden op website, maar niet hoe je daarover contact kan opnemen. Ik kan niet praten en ben niet mobiel. Door corona ook niet bereikbaar voor persoonlijk contact. Wou gewoon mijn gegevens via mail doorgeven aan klantendienst zodat zij verder contact konden opnemen met de juiste dienst (zoals gezegd op website)

Hoe gaat dat?

Met vriendelijke groeten

Liesbet Moons

moons_lies@hotmail.com

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Tamaraenfaith , het Sociaal Tarief staat voor jou actief vanaf 01/11/2019. Grt, Heidi

Het gaat vanzelf dus eigenlijk verwacht ik dat dit zo gebeurt

Ik had sociaal tarief aangevraagd,ik hoop dat dit in orde is gekomen?

Reputatie 6
Badge +2
Hier in bijlage alle nuttige informatie !

https://www.proximus.be/nl/id_cr_socialrate/particulieren/producten/andere-producten-opties/abonnementen-voor-vaste-lijn/sociaal-tarief.html

Reageer