Vraag

Rougeplay

  • 4 November 2020
  • 33 reacties
  • 15477 Bekeken

Hoe kan ik rougeplay stopzetten bij aanrekening bij derden?

 


33 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

https://www.proximus.be/support/nl/id_sscr_3rd_party/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/bij-wie-kun-je-terecht-over-diensten-door-derden.html?v1=shorturl&v6=mcommerce#

 

rougeplay id 399 Content Trend Platform S.L. be.support@content-trend.com +32 800 11 739
Reputatie 7
Badge +3

@krisdm Dit kan u doen via de info van @M_016 Soms ontvangt u ook een sms van hen waarop u dat kan stopzetten.Groetjes,Joel

Reputatie 1
Badge

En aan wie moet je u richten om een bedrag te betwisten? 

Mijn vrouw kreeg 2 weken geleden meermaals een bericht van rougeplay, wij zijn daar niet op ingegaan. Tegenwoordig is alles goed om mensen op te lichten. Deze morgen kreeg ze de melding dat ze 10€ boven haar budget zit.

Best al direct via hen zelf en als er geen rectie of geen gevolg gegeven wordt kunnen de proximus forummedewerkers dan een klachten-/onderzoek dossier opstellen tegen hen.

Reputatie 1
Badge

Best al direct via hen zelf en als er geen rectie of geen gevolg gegeven wordt kunnen de proximus forummedewerkers dan een klachten-/onderzoek dossier opstellen tegen hen.

En wat is rougeplay? Wij kennen dit niet en hebben dit niet aangevraagd. Dus waarom betalen wij er dan voor?

ergens onbewust op een link geklikt zoals het bij zovelen eigenlijk gebeurt kan een popup venster zijn waarop je klikt enz…. 

Reputatie 1
Badge

ergens onbewust op een link geklikt zoals het bij zovelen eigenlijk gebeurt kan een popup venster zijn waarop je klikt enz…. 

Maar dan moet je toch info ingeven. En dit is niet gebeurd. En daar ben ik nu eens 1000% zeker van.

Reputatie 1
Badge

Ik weet 1 ding. Als dit op het einde van de maand op de factuur staat dan kunnen ze alles komen halen. Wij hebben al jaren miserie met zowel het mobiele internet  (mijn gsm) als ons internet thuis. Wij hebben al een booster en dan nog helpt het zo goed als niet. Wij gebruiken al 10 jaar 2 PLC adapters en dat gaat redelijk goed.

 

 Oke we wonen in een oud huis. De muren zullen wat dikker zijn maar dan nog moet er boven beter internet mogelijk zijn. De booster staat beneden en boven is het een NETGEAR ex7500. In mijn ogen meer dan voldoende.

Reputatie 7
Badge +3

@Leeuwke 

beste,

je klantgegevens heb ik

Mag ik je vragen om zeker ook klacht neer te leggen bij de betrokken firma, info gegeven door M_016 ?

Wij van onze kant hebben eveneens een klachtendossier opgestart.

Dit gaat op de volgende aanrekening staan : de termijn is nu te kort om dat geregeld te hebben.

 

Wat je huis betreft : is het lang geleden dat er een techn is geweest voor checkup producten ?

Er is de laatste jaren toch wel wat veranderd en een Happy House Techn heeft veel algemene kennis.

Laat maar weten als we je daarmee kunnen helpen.

Groeten

Tina

Reputatie 1
Badge

@Leeuwke

beste,

je klantgegevens heb ik

Mag ik je vragen om zeker ook klacht neer te leggen bij de betrokken firma, info gegeven door M_016 ?

Wij van onze kant hebben eveneens een klachtendossier opgestart.

Dit gaat op de volgende aanrekening staan : de termijn is nu te kort om dat geregeld te hebben.

 

Wat je huis betreft : is het lang geleden dat er een techn is geweest voor checkup producten ?

Er is de laatste jaren toch wel wat veranderd en een Happy House Techn heeft veel algemene kennis.

Laat maar weten als we je daarmee kunnen helpen.

Groeten

Tina

Ik heb juist een mail naar "rougeplay" gestuurd. 

 

Wij wonen hier nu 3 jaar en volgens de technieker (bij de aansluiting) kunnen wij weinig doen, om beter internet te hebben. Wij hebben sinds een maand of 2 (denk ik) de booster.

De eerste meting is op de slaapkamer. Het verste punt van de modem. Deze staat in de garage.

 

De 2de meting is in de woonkamer. De ruimte waar de booster staat.

 

Deze meting is aan de extender (NETGEAR EX7500) zelf, deze zit boven in de stekker.

 

snelheden over wifi vergelijken is heel moeilijk om te interpreteren hangt af van de afstand waar je booster/extender  opgesteld staat  tov van de bbox alsook of je meet op de 2.4 of op de 5.0 wifiband en ook de afstand van ja apparaat waarmee je meet tov de wifi bron en voor 2.4 nog eens de invloed van naburige wifi signalen die binnen komen op die plaats die ook een rol spelen op de snelheid.

Reputatie 1
Badge

snelheden over wifi vergelijken is heel moeilijk om te interpreteren hangt af van de afstand waar je booster/extender  opgesteld staat  tov van de bbox alsook of je meet op de 2.4 of op de 5.0 wifiband en ook de afstand van ja apparaat waarmee je meet tov de wifi bron en voor 2.4 nog eens de invloed van naburige wifi signalen die binnen komen op die plaats die ook een rol spelen op de snelheid.

Sorry voor mijn tekenkunsten maar hoop dat het zo duidelijk is. Alles is via 2,4. Mijn printer ondersteund blijkbaar de 5 niet.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Leeuwke Je verliest inderdaad wel wat snelheid via je wifiverbinding. Als ik ze test zie ik dat er zowel storing is van andere signalen als een moeilijke verbinding tussen je modem en de versterker of andere toestellen door vb muren,… Heb je de mogelijkheid om je B-box of booster wat van plaats te verzetten ? Hier vind je ook allerlei tips om je draadloos signaal te verbeteren. Als dit niet helpt kan er altijd eens een technieker ter plaatse komen om te zien of we het nog wat kunnen verbeteren. 

Reputatie 1
Badge

@Leeuwke Je verliest inderdaad wel wat snelheid via je wifiverbinding. Als ik ze test zie ik dat er zowel storing is van andere signalen als een moeilijke verbinding tussen je modem en de versterker of andere toestellen door vb muren,… Heb je de mogelijkheid om je B-box of booster wat van plaats te verzetten ? Hier vind je ook allerlei tips om je draadloos signaal te verbeteren. Als dit niet helpt kan er altijd eens een technieker ter plaatse komen om te zien of we het nog wat kunnen verbeteren. 

Mijn internet komt in de garage binnen. Dus iets uitvoeren zoals het voorbeeld van de kelder is mogelijk maar de vraag is of dit gemakkelijker kan opgelost worden? Die PLC adapters gaan blijkbaar via het elektriciteitsnetwerk. Aangezien wij die al zeker 10 jaar hebben moet er ondertussen toch al een systeem bestaan die heel uw huis ermee kan voorzien. 

Reputatie 7
Badge +4

@Leeuwke Er zijn ondertussen verschillende manieren om signal je huis door te krijgen afgezien van PLC inderdaad
hankelijk van je installatie thuis kunnen deze een betere oplossing bieden dan je huidig system

Reputatie 7
Badge +4

@Leeuwke 

Hebt u nergens RJ45/utp-kabel aansluitpunten beschikbaar?

3 = Booster: Proximus-booster?

2 = PLC  nodig aangezien een booster in de buurt?

4 = extender (mogelijks halveert deze uw WiFi-doorvoersnelheid)

De meting in de slaapkamer 20/19 lijkt mij van het type WiFi 2.4 (enkel een printer nodig?)

 

→ 2 Boosters in cascade op 2 & 4 en enkel deze naast Bbox behouden?

Installeer meerdere Wi-Fi Boosters | Proximus

het kan blijkbaar soms nodig zijn oudere Bbox3 hiervoor te vervangen door Bbox3v+

→ gebruik van PLC op plaats 1, 3 en 5 (met WiFi op plaats 3 & 5)?

The best powerline adapter of 2020 | TechRadar

→ gebruik van een privé-router en satellieten (mesh)

Best wireless routers 2020: the best router available today | TechRadar

probleem: decoder moet rechtstreeks op Bbox aangelsoten worden (IGMP snooping)

Internet Group Management Protocol - Wikipedia

Je privérouter instellen als draadloze router | Proximus

 

 

 

FYI: als je kunt probeer zoveel mogelijk met netwerkkabel te werken zelf al moet je via de opperzolder werken nog altijd veel beter dan die wifi-brol en ik durf het brol noemen want als je al de berichten ziet die hier de revue passeren dan komt het woord wifi aan te pas , niet dat het nooit kan goed werken want als je een utp kabel trekt tot een wifi access point dan ga je nog altijd beter resultaten halen dan al die andere oplossingen, bij is er niks meer van wifi versterkers in huis alleen nog utp en waar wifi nodig is dan met accesspoint verbonden met utp kabel aan de bbox, het heeft mij veel moeite gekost om al die utp kabels deftig te kunnen wegstoppen maar nu ben ik heel blij dat ik het gedaan heb, enfin ieder doet zijn goesting uiteraard.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

indien utp/ethernet-kabel mogelijk is, is dit inderdaad de “beste oplossing”

maar “als je al de berichten ziet die hier de revue passeren dan komt het woord wifi aan te pas , niet dat het nooit kan goed werken” is eerder “lichtelijk overdreven”

→ Wifi, AP & CPL/AP (al dan niet met WiFi) zijn frequent de voor residentiële klanten de meest eenvoudige & ook bruikbare oplossingen (maar problemen zijn nooit volledig uit te sluiten omwille van de specifieke lokale situaties)

Die reactie had ik wel verwacht en deze zou ik ook verwachten van bv PhillipeD en dan moet dit nog veel meer duidelijk maken wat ik echt bedoel en ook de reactie van anderen ik heb totaal geen problemen met mijn repeater enz…. net zoals er zijn die met mesh geen problemen hebben, maar daar gaat het mij niet om het gaat over de vele andere gevallen …. en En ten slotte hoe dikwijls lees je niet over discussies en uitleg over wifi problemen niets gaat boven utp kabel en wel ik kandit 100% beamen. 

ik zeg niet dat wifi geen goede oplossing is daarom heb ik ook gezegd als je met wifi werkt doe het dan via AP’s maar dan is er weer een UTP kabel vandoen 

Ik weet één ding sedert ik met utp en AP werk, heb  ik geen problemen meer die ik vroeger wel soms en soms herhaaldelijk voor had met PLC’s en wifi repeaters  …. en dit kun je hier gemakkelijk ook uit al de vele problemen op forum, twitter, facebook en andere socials gemakkelijk afleiden, en dit wil niet zeggen dat ik iedereen ga proberen te overtuigen van alleen maar met utp en AP’s te werken ik stel vast wat er in de praktijk gebeurd en waar de meeste doorsnee gebruiker problemen mee heeft en niet meer dan dat heb ik willen duidelijk maken.

 

Reputatie 1
Badge

@Leeuwke

Hebt u nergens RJ45/utp-kabel aansluitpunten beschikbaar?

3 = Booster: Proximus-booster?

2 = PLC  nodig aangezien een booster in de buurt?

4 = extender (mogelijks halveert deze uw WiFi-doorvoersnelheid)

De meting in de slaapkamer 20/19 lijkt mij van het type WiFi 2.4 (enkel een printer nodig?)

 

→ 2 Boosters in cascade op 2 & 4 en enkel deze naast Bbox behouden?

Installeer meerdere Wi-Fi Boosters | Proximus

het kan blijkbaar soms nodig zijn oudere Bbox3 hiervoor te vervangen door Bbox3v+

→ gebruik van PLC op plaats 1, 3 en 5 (met WiFi op plaats 3 & 5)?

The best powerline adapter of 2020 | TechRadar

→ gebruik van een privé-router en satellieten (mesh)

Best wireless routers 2020: the best router available today | TechRadar

probleem: decoder moet rechtstreeks op Bbox aangelsoten worden (IGMP snooping)

Internet Group Management Protocol - Wikipedia

Je privérouter instellen als draadloze router | Proximus

 

 

 

Mijn PlayStation is aan een beamer verbonden. En om internet te hebben zit op 2 en 3 een PLC adapter. Wij gebruiken inderdaad een Proximus booster en deze staat achter de tv. Achter de tv zitten 2 coax aansluitingen en daarnaast 2 netwerkaansluitingen. 1 kabel gaat in de PLC adapter en de stekker van de booster zit daar dan in. De andere kabel gaat dan weer rechtstreeks in de box. De tv is via de booster van internet voorzien. 

 

4 is een NETGEAR ex7500 Extender en deze zit boven in de stekker om daar internet te voorzien maar doordat onze vloeren ook van beton zijn is de verbinding daar ook zo goed als waardeloos.

Ik mag mijn printer zetten waar ik wil nergens zal ik een goede verbinding hebben. Dus heb ik ervoor gekozen om deze niet in het zicht te laten staan. 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Leeuwke ik vrees nog niet volledig mee te zijn met bovenstaande

1

is locatie Bbox geen CPL correct? is er een LAN-poort doorverbonden in utp/ethernet naar 3?

2

is een CPL om internet te hebben ok (CPL met WiFi en welk type?)

3

locatie booster achter TV samen met 2 utp/ethernet/RJ45-aansluitingen 

waarvoor dienen deze RJ45-contactdozen?

verzorgt 1 van deze utp/Rj45-aansluitingen de connectie met een Bbox gele LAN-poort?

& locatie CPL (met WiFi en welk type?)

deze CPL verzorgt de utp-aansluting van de booster (en de TV is aangelsoten via de booster)correct?

4

de netgear Ex7500 is voor zover mij bekend een performante extender maar rekning houdende met de structuur (beton) mogelijkerwijze niet geschikt voor gebruik op de betrokken locatie

→ kan een bijkomende CPL met WiFi eventueel soelaas brengen op de verdieping?

Ik heb mij al dikwijls liggen afvragen waarom je de term CPL gebruikt voor Power Line communicatie (communicatie over stroomdraden) , is daar een reden voor?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin  tja

Courants porteurs en ligne — Wikipédia (wikipedia.org)

ik zou inderdaad misschien best overschakelen naar PLC

Power-line communication - Wikipedia

maar deze laatste afkorting kan een andere betekenis hebben

Programmable logic controller - Wikipedia

→ ik zal proberen systematisch PLC te gebruiken (ook in deze context)

 

 

Reputatie 1
Badge

@Leeuwke ik vrees nog niet volledig mee te zijn met bovenstaande

1

is locatie Bbox geen CPL correct? is er een LAN-poort doorverbonden in utp/ethernet naar 3?

2

is een CPL om internet te hebben ok (CPL met WiFi en welk type?)

3

locatie booster achter TV samen met 2 utp/ethernet/RJ45-aansluitingen 

waarvoor dienen deze RJ45-contactdozen?

verzorgt 1 van deze utp/Rj45-aansluitingen de connectie met een Bbox gele LAN-poort?

& locatie CPL (met WiFi en welk type?)

deze CPL verzorgt de utp-aansluting van de booster (en de TV is aangelsoten via de booster)correct?

4

de netgear Ex7500 is voor zover mij bekend een performante extender maar rekning houdende met de structuur (beton) mogelijkerwijze niet geschikt voor gebruik op de betrokken locatie

→ kan een bijkomende CPL met WiFi eventueel soelaas brengen op de verdieping?

1 is inderdaad met 3 verbonden. 

Achter de tv zitten inderdaad 2 utp/Rj45-aansluitingen.

 

Dit zijn de PLC'S

 

1 PLC zit achter de tv en is verbonden met een utp/Rj45-aansluiting. De andere poort is verbonden met de V7 decoder. De tv is met de booster verbonden. De booster is niet met de utp/Rj45-aansluiting verbonden. 

 

Ik ben een echte leek, wist zelfs niet dat die PLC adapters ook wifi verzenden. Dacht dat deze enkel via de poort internet voorzien. 

 

Hopend dat ik voldoende info gegeven heb. 

Ik ben een echte leek, wist zelfs niet dat die PLC adapters ook wifi verzenden.

Dat klopt ook niet iedere PLC adapter heeft heeft die mogelijkheid ingebouwd (een ingebouwd Access Point) 

proximus had vroeger ook die “PLC-adapter Wi-Fi Extender”

Het was in feite een paar PLC adpters de ene was gewoon een “PLC  adapter” (dus zonder wifi) die verbonden werd met de bbox en de tweede “PLC-adapter Wi-Fi Extender” stond dan bvb op een plaats waar de decoder stond die je aansloot op zijn ethernet uitgang en ondertussen had je ook wifi voor mobiele toestellen...

Reageer