Vraag

Rougeplay

  • 4 November 2020
  • 33 reacties
  • 15489 Bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

Ik ben een echte leek, wist zelfs niet dat die PLC adapters ook wifi verzenden.

Dat klopt ook niet iedere PLC adapter heeft heeft die mogelijkheid ingebouwd (een ingebouwd Access Point) 

proximus had vroeger ook die “PLC-adapter Wi-Fi Extender”

Het was in feite een paar PLC adpters de ene was gewoon een “PLC  adapter” (dus zonder wifi) die verbonden werd met de bbox en de tweede “PLC-adapter Wi-Fi Extender” stond dan bvb op een plaats waar de decoder stond die je aansloot op zijn ethernet uitgang en ondertussen had je ook wifi voor mobiele toestellen...

Reputatie 1
Badge

Ik ben een echte leek, wist zelfs niet dat die PLC adapters ook wifi verzenden.

Dat klopt ook niet iedere PLC adapter heeft heeft die mogelijkheid ingebouwd (een ingebouwd Access Point) 

proximus had vroeger ook die “PLC-adapter Wi-Fi Extender”

Het was in feite een paar PLC adpters de ene was gewoon een “PLC  adapter” (dus zonder wifi) die verbonden werd met de bbox en de tweede “PLC-adapter Wi-Fi Extender” stond dan bvb op een plaats waar de decoder stond die je aansloot op zijn ethernet uitgang en ondertussen had je ook wifi voor mobiele toestellen...

En hoe weet ik nu of deze wifi uitzenden? Want volgens mij is dit niet het geval.

bvb je kijkt op een mobiel toestel of laptop enz...in je lijst van binnenkomende wifi signalen en als je de adapter uit het stopcontact trekt dan zou er een beschikbaar wifi signaal moeten wegvallen als er wifi aan boord was.

Reputatie 1
Badge

bvb je kijkt op een mobiel toestel of laptop enz...in je lijst van binnenkomende wifi signalen en als je de adapter uit het stopcontact trekt dan zou er een beschikbaar wifi signaal moeten wegvallen als er wifi aan boord was.

Als ik in de optimizer app kijk dan zie ik 2x technicolor als producent.

 

technicolor is van de bbox  op 2.4 en 5.0 GHz band