Vraag

Rougeplay

  • 4 November 2020
  • 33 reacties
  • 15489 Bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

Ik ben een echte leek, wist zelfs niet dat die PLC adapters ook wifi verzenden.

Dat klopt ook niet iedere PLC adapter heeft heeft die mogelijkheid ingebouwd (een ingebouwd Access Point) 

proximus had vroeger ook die “PLC-adapter Wi-Fi Extender”

Het was in feite een paar PLC adpters de ene was gewoon een “PLC  adapter” (dus zonder wifi) die verbonden werd met de bbox en de tweede “PLC-adapter Wi-Fi Extender” stond dan bvb op een plaats waar de decoder stond die je aansloot op zijn ethernet uitgang en ondertussen had je ook wifi voor mobiele toestellen...

Reputatie 1
Badge

Ik ben een echte leek, wist zelfs niet dat die PLC adapters ook wifi verzenden.

Dat klopt ook niet iedere PLC adapter heeft heeft die mogelijkheid ingebouwd (een ingebouwd Access Point) 

proximus had vroeger ook die “PLC-adapter Wi-Fi Extender”

Het was in feite een paar PLC adpters de ene was gewoon een “PLC  adapter” (dus zonder wifi) die verbonden werd met de bbox en de tweede “PLC-adapter Wi-Fi Extender” stond dan bvb op een plaats waar de decoder stond die je aansloot op zijn ethernet uitgang en ondertussen had je ook wifi voor mobiele toestellen...

En hoe weet ik nu of deze wifi uitzenden? Want volgens mij is dit niet het geval.

bvb je kijkt op een mobiel toestel of laptop enz...in je lijst van binnenkomende wifi signalen en als je de adapter uit het stopcontact trekt dan zou er een beschikbaar wifi signaal moeten wegvallen als er wifi aan boord was.

Reputatie 1
Badge

bvb je kijkt op een mobiel toestel of laptop enz...in je lijst van binnenkomende wifi signalen en als je de adapter uit het stopcontact trekt dan zou er een beschikbaar wifi signaal moeten wegvallen als er wifi aan boord was.

Als ik in de optimizer app kijk dan zie ik 2x technicolor als producent.

 

technicolor is van de bbox  op 2.4 en 5.0 GHz band 

als je neffens je PLC adapter staat met je smartphone en je trekt die uit het stopcontact moet er ene wegvallen als die adapter wifi aan boord heeft mar als dat nog oude PLC’s van proximus/belgacom zijn zullen ze geen wifi aan boord hebben

Reputatie 1
Badge

technicolor is van de bbox  op 2.4 en 5.0 GHz band 

als je neffens je PLC adapter staat met je smartphone en je trekt die uit het stopcontact moet er ene wegvallen als die adapter wifi aan boord heeft mar als dat nog oude PLC’s van proximus/belgacom zijn zullen ze geen wifi aan boord hebben

Zijn al zeker 10 jaar.

dan zal het geen “PLC  wifi-extender” zijn

Reputatie 1
Badge

@Leeuwke Je verliest inderdaad wel wat snelheid via je wifiverbinding. Als ik ze test zie ik dat er zowel storing is van andere signalen als een moeilijke verbinding tussen je modem en de versterker of andere toestellen door vb muren,… Heb je de mogelijkheid om je B-box of booster wat van plaats te verzetten ? Hier vind je ook allerlei tips om je draadloos signaal te verbeteren. Als dit niet helpt kan er altijd eens een technieker ter plaatse komen om te zien of we het nog wat kunnen verbeteren. 

Mijn internet komt in de garage binnen. Dus iets uitvoeren zoals het voorbeeld van de kelder is mogelijk maar de vraag is of dit gemakkelijker kan opgelost worden? Die PLC adapters gaan blijkbaar via het elektriciteitsnetwerk. Aangezien wij die al zeker 10 jaar hebben moet er ondertussen toch al een systeem bestaan die heel uw huis ermee kan voorzien. 

Reageer