Beantwoord

rekeningnummer Proximus veranderd?

  • 22 August 2021
  • 21 reacties
  • 18413 Bekeken

Sinds deze week krijg ik een betaalopdracht via sms voor rekeningnummer BE82 2100 0008 8968.  Is dit een legitiem proximus rekening?  Of is dit mogelijk phising?

Vroeger was dit altijd BE50 0001 7100 3118. 

icon

Beste antwoord door Martin 22 August 2021, 19:18

Bekijk origineel

21 reacties

@B-BOB Een nieuw bankrekeningnummer voor Proximus!

Sinds 15/08/2021 heeft Proximus een nieuw bankrekeningnummer: BE82 2100 0008 8968.

cfr.: Je facturen, aanrekeningen en betalingen raadplegen | Proximus => klik op “hoe kan ik betalen”

Reputatie 1
Badge

@B-BOB Een nieuw bankrekeningnummer voor Proximus!

Sinds 15/08/2021 heeft Proximus een nieuw bankrekeningnummer: BE82 2100 0008 8968.

cfr.: Je facturen, aanrekeningen en betalingen raadplegen | Proximus => klik op “hoe kan ik betalen”

Normaal is dat nr altijd nog 14 cijfers lang. Ik heb mijn rekening nr bij ING ook al zeker meer dan 10 jaar en dat is altijd het zelfde gebleven.

dat kan er is meer dan één bankrekening nummer, moest het trouwens het verkeerde nummer zijn dan zal je wel vlug een verwittiging krijgen van Proximus dat er nog een opstaande factuur niet betaald is :relaxed:

Het is zelf zo dat ik vroeger overschreef naar een nummer van Proximus en het uiteindelijke rekeningnummer op de afschriften van Belfius er een ander rekening nr stond!

bv een ander rekeningnummer : BE50 0001 7100 3118

NB; Wat vroeger nog gepost werd;


Belfius heeft een contract met Proximus.
Als een klant via Belfius overschrijft verandert dat nummer altijd en automatisch.
Dit betekend dat Proximus de betaling direct ontvangt.
BE83 0910 1660 5015 staat dan in de omschrijving.
Belfius klanten hebben een voordeel, Proximus kan niet beweren dat ze de betaling
niet ontvangen hebben vandaag overgeschreven is vandaag ontvangen.

Bij inbrengen van het nieuwe rekeningnummer bij mijn bank (beobank) krijg ik de melding foute Iban.

Dit wekt weinig vertrouwen.

Hoe los ik dit op? Of is dit toch phishing?

je kan bv ook je rekening betalen door de QR code te scannen met je bank app deze QR code vindt je via MyProximus app bv op smartphoneof MyProximus webversie → Mijn facturen | Proximus  via pc of laptop en dan met bank app van je smartphone deze op je pc scannen , zo ben je altijd zeker, enfin zo betaal ik toch op die manier

Je facturen, aanrekeningen en betalingen raadplegen | Proximus
Hoe betaal je een factuur of aanrekening? | Proximus

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

Hoe betaal je een factuur of aanrekening? | Proximus

 

 

een IBAN controleren (ibancalculator.com)

 

IBAN correct bankrekening bij BNP Paribas Fortis

Moest dit nummer niet correct zijn dan zouden  er veel facturen niet betaald zijn bij proximus :relaxed:

Hoi,

Ik heb vanmorgend mijn betaling via de MYProximus app uitgevoerd.

Wat blijkt nu dat dit dus op het ‘oude’ rekening rn is gebeurd. Dit is vanuit de proximus app, dus had hier geen controle over.

Nu staat mijn rekening nog steed op onbetaald, en zijn mijn diensten geblokeerd.. :/ 

Bellen met proximus helpt ook niet, want hier zeggen ze telkens ‘wachten’ terwijl de betaling vie my proximus normaal altijd instant is.. 

 

morgen kunnen de Prox forummedewerkers je hierbij wel verder helpen als ze hier de draad opnemen.

Wel rekening mee houden dat dit niet onmiddellijk zichtbaar wordt op MyProximus , hier werd nochtans gemeld dat via het oudnummer betalen voor een tijd nog geen problemen zou geven, dus gewoon de bevestiging van een Prox forummedewerker afwachten. 

Ondertussen kun je best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
 

Reputatie 1
Badge

@B-BOB Een nieuw bankrekeningnummer voor Proximus!

Sinds 15/08/2021 heeft Proximus een nieuw bankrekeningnummer: BE82 2100 0008 8968.

cfr.: Je facturen, aanrekeningen en betalingen raadplegen | Proximus => klik op “hoe kan ik betalen”

Bedankt Martin, ik wou morgen bellen voor dat nieuwe nummer om mijn betaling van 200€ enz. te betalen.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7
Badge +3

@ShanManzppr  Jouw betaling van gisteren is goed binnengekomen en alles staat actief. Groetjes, Antonella

Via de Proximus app wordt nog steeds het oude rekeningnummer gebruikt. Dat is toch te triestig voor woorden?

Hier ook via de app betaald... ook problemen...

Dat zal geen problemen geven de betaling gaat toch goed doorkomen en morgen kan iemand van het prox forumteam zelf dit bevestigen.

ik heb juist met mijn laptop via Myproximus betaald door de QR code te scannen en direct komt er “te betalen 0€” 
Maar ik kan niet zien op welke rekening dit gestort werd bij Proximus.

Bij mij staat de betaling open.wel screen kunnen nemen van betaling 

Reputatie 7
Badge +3

@Glennx 

@Staafke 

indien betaling nog via oude rekening binnenkomt, wordt ze zeker nog goed geboekt

ik vraag na hoe de betaling van de app precies verder gaat verlopen, wie het rek nr waar moet aanpassen, enz…

vriendelijke groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Staafke 

@Glennx 

collega’s van fincantien zijn op de hoogte : niet alle banken zijn al mee met de omschakeling naar nieuwe rek nr!

betalingen zullen toch correct geboekt worden

men verwacht dat het probleem wel snel zal opgelost zijn…

groeten

Tina

waarom het rekeningnr. veranderen?Kunnen jullie eerst jullie “trouwe klanten” eerst niet verwittigen? Rare manier van een rekeningnr. aan te kondigen. 

 

Reputatie 6
Badge +2

Bij inbrengen van het nieuwe rekeningnummer bij mijn bank (beobank) krijg ik de melding foute Iban.

Hoe los ik dit op? Of is dit toch phishing?

 

Door het nummer correct in te brengen :grinning:

Reputatie 7
Badge +3

@Purpleman 

Op je aanrekening van 1 september staat : 

“Belangrijk: onze bankrekening is gewijzigd…”

met dan de gewone vermelding om te betalen….op het juiste bankrek nr…

groeten

Tina

Reageer