Beantwoord

Rekeningnummer Proximus veranderd?

  • 15 August 2020
  • 14 reacties
  • 8325 Bekeken

Toen ik mijn factuur wou betalen zag ik dat het rekeningnummer van Proximus niet meer hetzelfde is als de vorige keren. 

Voor de zekerheid wou ik weten of dat wel degelijk klopt en dat hier niet gaat om één of andere vorm van oplichting. Ik heb hier namelijk geen enkele melding over gekregen.

Het vroegere rekeningnummer van Proximus eindigde op 3017 en het nieuwe op 3118. 

 

 

icon

Beste antwoord door Martin 15 August 2020, 13:56

Bekijk origineel

14 reacties

op proximus site staat het volgende

Via je Internet Banking (app en website)

  1. Open de app of de website van je bank en start een nieuwe betaling.
  2. Gebruik het bankrekeningnummer BE50 0001 7100 3118, ter attentie van Proximus nv.
    Betaal je met een buitenlandse rekening, vermeld dan ook de bankcode BPOTBEB1.
  3. Vul het volledige openstaande bedrag in.
  4. Vul de gestructureerde mededeling in zoals die op je factuur of aanrekening vermeld is. De mededeling heeft volgende structuur: +++xxx/xxxx/xxxxx+++ (elke x staat voor een nummer).
  5. Betaal ten laatste 1 werkdag vóór de vervaldatum.
    Heb je toch na de vervaldatum betaald, kun je, om aanmaningskosten te vermijden, je betaling bevestigen via telefoon (Kies de optie Betaalbelofte registreren). Of kies voor een domiciliëring, zo betaal je in de toekomst automatisch, tijdig en correct.

→ Per papieren overschrijving ← 

Reputatie 6
Badge +2

Dat nieuwe is volgens mij al heel oud. Bij mij eindigt het nog altijd op 3118, en al een hele tijd. Ooit eens gelezen dat Belfius het ingetikte rekeningnummer  voor Proximus verandert. 

Reputatie 5
Badge +2

er zullen misschien wel verschillende rekeningnummers zijn, op mijn uittreksels staat via domiciliering BE85 9134 1048 1906

Misschien toch beter wachten tot proximus het nummer bevestigd

aan 3118 moet je toch niet twijfelen want staat op hun site.

Dat nieuwe is volgens mij al heel oud. Bij mij eindigt het nog altijd op 3118, en al een hele tijd. Ooit eens gelezen dat Belfius het ingetikte rekeningnummer  voor Proximus verandert. 

klopt dit is hier inderdaad nog ter sprake gekomen.

Ik betaal met smarthone bank app waar ik op myproximus de QR code inscan en klaar is kees :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +4

Onderstaande staat op mijn afrekeningen sinds 10/2019 (verder kan ik niet terug gaan in MyPx)

Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, 1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE50 0001 7100 3118 BPOTBEB1 De algemene voorwaarden van Proximus m.b.t. de diensten en producten vermeld op deze aanrekening zijn van toepassing tussen de klant en Proximus. Door deze aanrekening te betalen bevestigt de klant kennis genomen te hebben van deze voorwaarden en ze te aanvaarden. De algemene voorwaarden zijn te raadplegen op

 

Toegegeven op bv. de website algemene voorwaarden staat (nog)het andere nummer

Algemene voorwaarden voor de consumenten en kleine ondernemingen - Proximus, Publiekrechtelijke NV, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW: BE 0202.239.951 RPM Bruxelles, IBAN ; BE 61 0001 7100 3017 - BIC: BPOTBEB1, Tel : +32 2 202 41 11,

 

→ u hoeft zich geen zorgen maken & gebruikt best het op de afrekening aangeduide nr

zelf al gebruik je de één of de andere van die rekeningnummers dan speelt dit geen rol als het referentienummer meer meegegeven wordt, staat ook op hun site. (link heb ik meegegeven in mijn eerste bericht)

louter ook nog ter bijkomende inlichting

Belfius heeft een contract met Proximus. 
Als een klant via Belfius overschrijft verandert dat nummer altijd en automatisch. 
Dit betekend dat Proximus de betaling direct ontvangt. 
Belfius klanten hebben een voordeel, Proximus kan niet beweren dat ze de betaling 
niet ontvangen hebben vandaag overgeschreven is vandaag ontvangen.

Reputatie 6
Badge +2

Ik betaal via Zoomit vanaf mijn rekening bij BNP Paribas Fortis en die rekeningnummer van Proximus eindigt hier op 3118, die gegevens worden zo naar Zoomit verstuurd.

Ik kreeg ook altijd betaalopdrachten voor rekeningnummer BE50 0001 7100 3118.

 

Deze week kreeg ik een betaalopdracht voor rekeningnummer BE82 2100 0008 8968.  Is dit een legitieme proximus rekening of is dit phising?

@B-BOB Een nieuw bankrekeningnummer voor Proximus!

Sinds 15/08/2021 heeft Proximus een nieuw bankrekeningnummer: BE82 2100 0008 8968.

cfr.: Je facturen, aanrekeningen en betalingen raadplegen | Proximus => klik op “hoe kan ik betalen”

Reputatie 7
Badge +3

Klopt, Proximus wijzigt van bankrekeningnummer

bij foute overschrijvingen zijn er een paar maanden marge voorzien, maar best zo snel mogelijk naar het juiste rek nr overgaan :-)

groeten

Tina

Reputatie 5
Badge +2

via domiciliering zal er wel geen moeilijkheden zijnveronderstel ik, dit zal wel automatisch aangepast worden veronderstel ik

Daar was ik inderdaad mij ook aan het afvragen ?

Reputatie 7
Badge +3

@Valencia 

@Martin 

de gedomicilieerde rekeningen lopen  via een ander circuit en blijven gewoon doorlopen.  Geen probleem.

groeten

Tina

Reageer