Proximus voert per 1 mei een prijsverhoging door bij zijn Flex-, Business Flex- en Epic-bundels van internet, tv en telefonie. Tegelijkertijd verlaagt Proximus de prijs van zijn goedkoopste internetabonnement.

  • 1 March 2022
  • 32 reacties
  • 783 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2

Proximus voert per 1 mei een prijsverhoging door

Alle Flex- en Epic-bundels worden 4 euro per maand duurder, met uitzondering van Epic Combo Light. Bij dat pakket gaat het om een prijsstijging van 3 euro per maand. Bij de zakelijke Business Flex-abonnementen gaat het om een prijsverhoging van ongeveer 4 euro per maand. Ook gaat de korting voor het toevoegen van extra mobiele abonnementen aan een bundel met 1 euro per extra abonnement omlaag.

Het goedkoopste internetabonnement van Proximus wordt 2,5 euro goedkoper. Dat gaat om Internet Essential, dat vanaf 1 mei het huidige Internet Start zal vervangen. Het nieuwe abonnement kost 25 euro per maand, heeft een datalimiet van 100GB en een downloadsnelheid van 50Mbit/s.

Volgens Proximus is de prijsverhoging nodig vanwege de hoge inflatie en gestegen kosten van telecomapparatuur. Proximus zegt dat klanten steeds meer gebruikmaken van hun internetverbinding en zegt daarom veel geld te investeren in zijn vaste en mobiele netwerken. Het dataverkeer op het vaste netwerk nam in de afgelopen twee jaar met 50 procent toe en voor het mobiele netwerk ging dat om een stijging van 73 procent, aldus de provider.

Proximus zegt de prijsverlaging bij het goedkoopste abonnement door te voeren om 'tegemoet te komen aan gezinnen die de inflatie het hardst voelen'. Per 1 januari verhoogde Proximus al de tarieven van veel oudere abonnementsformules. Die prijzen worden in mei niet aangepast.

Proximus verhoogt prijzen van meeste Flex- en Epic-bundels met 4 euro per maand - IT Pro - Nieuws - Tweakers 


32 reacties

Reputatie 1

Bedankt voor de toelichtingen allemaal, het geeft me al een beter inzicht in die dingen :). Nu maar hopen dat een upload van 30 ipv 20 er toch nog in zit, bij nader inzien ;). Wie weet dat het wel lukt sinds ze deze week hier in de buurt aan de kabels van Px gewerkt hebben (geen glasvezel)...

TBI: Wel oppassen als je de aanduiding van actuele snelheid via MyProximus afleest, dat die niet altijd klopt, zoals het al door verschillenden opgemerkt geweest is, en trouwens bij mij klopt die ook niet tov de lijnsnelheid van de modem die je kan aflezen met sagemtool, (zelfs rekening houdende  met die -6%) en ook niet tov de speedtest via utp kabel aan de modem, enfin het is wel een richtwaarde.

 

Reputatie 7
Badge +4

Cfr info @Martin best wachten op een reactie van een Proximus mdewerker (moderator) vanaf maandag

&

de waarschijnlijkheid dat op uw lijn de eventuele betrokken contractuele maximum upload (20 → 30 Mbps) aanpassing niet zou doorgevoerd geweest zijn lijkt mij eerder klein

ik vermoed dat uw lijn mogelijks een gegarandeerde minimumsnelheid van 50/15 Mbps heeft en de DLM deze tot 60/20 Mbps verhoogd heeft 

De DLM laat de reële snelheid op een dsl-lijn automatisch variëren tussen de minimaal gegarandeerde en een maximum toelaatbare x opdat de klanten met koperparen in dezelfde distributiekabel elkaar net zouden storen 

cfr. 

Speedtest internet connectie | Proximus

Kijk bv. ondertussen naar de gegarandeerde minimale snelheid en de maximale snelheid voor xy% van de lijnen in uw buurt

Reputatie 6
Badge +2

@JLPS_  In je MyProximus onder producten , Internet selecteren daar zie je de actuele download en upload snelheid van je modem

En doe even de snelheidstest met de tool van Proximus die zou normaal gezien ongeveer dezelfde waarden  moeten geven zoals deze in MyProximus.  Meet je internetsnelheid met de Ookla speedtest van PROXIMUS

 

 

Inderdaad zoals de naam aangeeft “sagem tool”  werkt dit tool alleen voor een sagem bbox bvb de bbox3v+ die het meest in omloop is.

Als je flex pack hebt bvb dan wordt de lijnsnelheid gecapt op 30Mbps maar dat moet je uploadlijnsnelheid dit wel toelaten.

Nu de @“Proximus forummedewerkers” kunnen je maandag wel zeggen op welke lijnsnelheid je bbox op dit moment synchroniseert en zo weet je ook of je de max upload hebt  die mogelijk is , het zelfde geldt voor de download.

Reputatie 1

Ik probeerde in te loggen via de sagem tool, maar ik krijg foutmelding ‘could not connect to device’. Ik denk dat dit te maken heeft dat ik vermoedelijk een technicolor-toestel blijk te hebben:

https://uploads-eu-west-1.insided.com/proximus-nl/attachment/72bb826b-6daa-494b-b706-e4c2c721e93f.png

Ik heb een Maxi-abo, maar op zich is 60/17 wel al heel fijn. Maar ik wilde gewoon zeker zijn dat onze aansluiting toevallig toch 30 up zou kunnen toelaten. Ik zou het kunnen navragen bij Px zelf, maar ik heb een beetje schrik dat, als ze me zouden upgraden, het mss misloopt omdat er iets geforceerd wordt en het dan juist niet meer vlot loopt. 

Met mijn comfort is dit 20 Mbps Up

Gemeten via wifi-5.0 dicht bij de bbox3v+

via het sagemtool kan het best alles afleiden 
download het  bbox3 Sagem Tool

Badge +4

Die 30 up is wel voor maxi internet (of het oudere comfort en flex), als jij bvb een ander abo hebt dan denk ik niet….

 

 

13178647805.png

 

Thanks! De speedtest had ik gedaan, maar omdat dat afhankelijk kan zijn van verschillende factoren wilde ik ergens iets objectief raadplegen.

Wat er op MyProximus staat, is dat het officiële lijnprofiel dan?

Downloadsnelheid 59.4 Mb/s

Uploadsnelheid 17.1 Mb/s

Vroeger kon je dat ook in de modemlogin zelf terugvinden, op welk profiel je in theorie zat. Ik veronderstel dat de sagemtool dan hetzelfde zal weergeven als MyProximus? Ik test het asap.

Hoe kan ik te weten komen of het weergegeven 'profiel' ook terecht het maximaal haalbare is (afgerond 60 tov 100 down en 20 tov 30 up)?

 

  • via myproximus naar producten > internet en daar staan je snelheden aangegeven
  • via het sagemtool kan het ook
    download het  bbox3 Sagem Tool
    log er in Als:
    User
    en met het User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat
  • Eventueel kan je ook met een speedtest → Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test op je pc/laptop controleren als je verbonden bent met een utp kabel rechstreeks aan de bbox of desnoods via wifi-5.0 als je met je toestel heel dicht bij de bbox staat.
Reputatie 1

In januari waren het de oude packs, nu is het de beurt aan Flex packs  :unamused:

Enige positieve is dat het vanaf vandaag 1 maart een upload verhoging is voor Flex , van 20 naar 30 Mbps Up.

 

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_wifi_campaigns/particulieren/blog/news/service/wifi-campaigns.html

 

Is deze snelheidsverhoging voor iedereen? Hoe kan ik checken op welk ‘snelheidsprofiel’ mijn modem ‘staat’, want ik denk dat alles bij het oude is gebleven (wat uiteraard aan de kwaliteit van de lijn etc. kan liggen). Ik wil gewoon zeker weten dat ik niet ten onrechte een snelheidsverhoging heb gemist ;-)

Reputatie 7
Badge +3

@feuke Een promo voor bestaande klanten werd vandaag voor jou geactiveerd. Deze loopt gedurende 12 maanden en gaat in op 01/06/2022. Je krijgt hiervan ook per mail bevestiging. Groetjes, Antonella

@feuke Mijn excuses als je indertijd niet de correcte informatie hebt ontvangen. Begin 2021 werd inderdaad een creditnota opgemaakt voor +/- 2 maanden Multi NL. Er werd ook een promotie geactiveerd op het pack gedurende 12 maanden. Dat loste het probleem van de aanrekeningen echter niet op. Ook het type decoder heeft geen betrekking op de aanrekeningen van deze tv-bundel. Er zijn inderdaad voorwaarden verbonden aan de omruiling naar een android tv box. De technologie en het type abonnement zijn hierin van belang. Indien je het multi boeket wenst te behouden in zijn huidige vorm is dat (voorlopig) nog mogelijk, echter kunnen we hierbij niets veranderen aan de aanrekeningen. Daarom het advies om de bundel te wijzigen naar Pickx Mix. Indien ik dit voor jou in orde mag maken, laat je dit maar gerust weten. Groetjes, Antonella

Dank om alsnog even te checken 😍. Zolang het kan, houden we liever onze multi. Aangezien (behalve de kinderzenders nu) we anders nog kanalen moeten missen, die we nu vaak opzetten.

De man aan de telefoon, zei wel, even te kijken, naar andere promos voor bestaande klanten, maar daar vind ik nergens iets over of voor. Enkel voor nieuwe 

Reputatie 7
Badge +3

@feuke Mijn excuses als je indertijd niet de correcte informatie hebt ontvangen. Begin 2021 werd inderdaad een creditnota opgemaakt voor +/- 2 maanden Multi NL. Er werd ook een promotie geactiveerd op het pack gedurende 12 maanden. Dat loste het probleem van de aanrekeningen echter niet op. Ook het type decoder heeft geen betrekking op de aanrekeningen van deze tv-bundel. Er zijn inderdaad voorwaarden verbonden aan de omruiling naar een android tv box. De technologie en het type abonnement zijn hierin van belang. Indien je het multi boeket wenst te behouden in zijn huidige vorm is dat (voorlopig) nog mogelijk, echter kunnen we hierbij niets veranderen aan de aanrekeningen. Daarom het advies om de bundel te wijzigen naar Pickx Mix. Indien ik dit voor jou in orde mag maken, laat je dit maar gerust weten. Groetjes, Antonella

 

Badge +4

4 maal gsm waarvan de 1ste nog aan 15 € , vanaf de 2de, 3de en 4de is het nu 10 € ipv 9 €

Bedoel je 7€ er bij louter en alleen voor Flex S of zit er nog wat anders inbegrepen waar ook een prijsverhoging op toegepast werd?

Badge +4

@JEG  De prijsstijging is voor Flex en Epic abonnementen .

Overal een 4 tal euro erbij , bij mij gaat het van 114,49 naar 121,49 € … das 7 € erbij voor mij 🙄

@feuke Multi NL was vroeger inbegrepen in bepaalde packs met internet Maxi. Sinds Flex is Multi NL niet meer inbegrepen en wordt deze tv-optie ook niet meer gecommercialiseerd. In Flex is het voordeliger om te kiezen voor de tv-bundel Pickx Mix dat goedkoper uitkomt en grotendeels overeenkomt met Multi NL.

Tv-optie Pickx Mix – Zenders & catalogus op aanvraag | Proximus

Pickx-zenderlijst op TV Box, app, web | Proximus

Volgens de zenderlijst zou je Eurosport 2 en Extreme Sports verliezen, maar krijg je 6 andere zenders in de plaats + toegang tot een op aanvraag catalogus.

Groetjes,
Antonella

Dat is idd het probleem. Wij hadden toen disney+ en in de winkel gaven ze een telefoon nr, om onze decoder om te wisselen tegen een android box. Maar...... Geen flex, geen box werd aan de telefoon gezegd. Uitgelegd van het multi boeket, maar, dat was geen probleem. Heb ook offerte gekregen, omdat ik zelf zei, dat het ons dan een pak meer zou kosten. Neenee, multi boeket, zat idd bij in het flex pakket. Zelfs met de flex nog rechtzetting gehad. En toen, heeft iemand de promos gegeven, na 2 maand creditnota, om het verschil te compenseren. Ik wilde screenshot bijvoegen van die periode, maar men prox app doet het weer niet 

 

Reputatie 7
Badge +3

@feuke Multi NL was vroeger inbegrepen in bepaalde packs met internet Maxi. Sinds Flex is Multi NL niet meer inbegrepen en wordt deze tv-optie ook niet meer gecommercialiseerd. In Flex is het voordeliger om te kiezen voor de tv-bundel Pickx Mix dat goedkoper uitkomt en grotendeels overeenkomt met Multi NL.

Tv-optie Pickx Mix – Zenders & catalogus op aanvraag | Proximus

Pickx-zenderlijst op TV Box, app, web | Proximus

Volgens de zenderlijst zou je Eurosport 2 en Extreme Sports verliezen, maar krijg je 6 andere zenders in de plaats + toegang tot een op aanvraag catalogus.

Groetjes,
Antonella

Zo kregen wij ineens, iets meer dan een jaar geleden ons multi boeket aangetekend. In de tijd gepakt, omdat het BLIJVEND in de prijs was inbegrepen. Ineens boem, zonder waarschuwing 16,99 er bij. Paar maand achter elkaar naar proximus winkel, via tel, een rechtzetting en kredietnota op ons factuur, dus die 16,99 terug gekregen. Ging enkele maanden goed, tot een dame aan de telefoon zei, mevr, dat kan niet. Ik had toch bewijs, dat we dat idd in de tijd zo als promo kregen. Ah ja, dan was dat afgeschaft, kon ze niets meer aan veranderen. Dan heeft een vriendelijke kerel, toch voor andere promo gezorgd, dat we dan via andere kortingen aan het normale bedrag zaten. Na een jaar, ff op de site kijken en nieuwe promos aanklikken mevr. Ja, waar dan?? Er zijn geen online kortingen te vinden voor bestaande klanten. 

Wij zijn altijd heel tevreden geweest. Maar nu, betalen we een jaar na die promos, 30!!! Euro meer. Met nu de prijsverhoging bij. Van een "kleine" 95€, naar 124€!

Dus, en ons multiboeket blijvend inbegrepen weg, en compenserende promos weg 

Er zouden ook “specifieke aanpassingen” gebeuren bij de abonnementen van enterprice, is er al gekend wat er zal veranderen?

@JEG de info vind je hier :

1 Mei 2022: →   proximus.be/tarieven 

→ 
temp_pack_Flex_nl~2022-03-01-06-16-34~cache.pdf (proximus.be)
Wettelijke vermeldingen voor privé- en professionele klanten | Proximus
 
Ik geef je alleen maar ter info nog het volgende mee al is niet relevant met je vraag ;-)  
→ Verbeteringen op je internet en wifi | Proximus 
vanaf 1 maart 2022 hoger uploadsnelheden
en tweede wifi booster gratis: als je een “Flex Fiber” pack hebt met twee Wi-Fi boosters, zal je tweede booster nu gratis zijn. Je zal deze wijziging zien op jouw aanrekening van de maand maart.

Reputatie 6
Badge +2

@JEG  De prijsstijging is voor Flex en Epic abonnementen .

Reputatie 2
Badge

Ik verneem dat Proximus dit jaar voor de 2de maal zijn abonnement gaat aanpassen.

Ik heb een Tuttimus pack en kreeg per 1 januari al een stijging. Gaat de volgende stijging ook voor Tuttimus gelden?

Reageer