Vraag

proximus helpt hacker om mij 50 euro af te trochelen

  • 9 August 2019
  • 2 reacties
  • 398 Bekeken

Het verhaal: Ik ben op reis in Oostenrijk en krijg via messenger een berichtje van mijn buurvrouw of ik haar mijn GSM-nummer wil geven. Ik vertrouw haar dus ik doe dit. Zij is ook op vakantie en zegt me dat ze meedoet aan een spelletje. Ze moet zoveel mogelijk codes verzamelen die naar haar vrienden worden doorgestuurd. Ik krijg 2 codes doorgestuurd en geef deze aan haar door. Kort daarna krijg ik een melding dat ik 50 euro boven mijn budget zit van proximus. Het gesprek met mijn buurvrouw verdwijnt. Kort daarna staat er op het echte profiel van mijn buurvrouw dat ze gehackt werd. Ik bel onmiddellijk naar proximus. De eerste die ik aan de lijn krijgt zegt dat ik niet de eerste ben met dit verhaal, ze stuurt me door zodat ze dit bedrag kunnen verwijderen. Maar de persoon die ik dan aan de lijn krijgt, zegt me dat ze daar niet verantwoordelijk voor zijn en dat ik maar geen spelletjes had moeten spelen. Nu staat deze 50 euro (door een hacker gebruikt via mijn GSM-nummer en een simpele code) op mijn factuur. Ik bel om de factuur te protesteren, maar betalingen aan derden is proximus niet verantwoordelijk voor krijg ik als uitleg. Ik zou moeten betalen.

Proximus werkt zo mee aan fraude en helpt hackers om mensen geld af te trochelen. Het is namelijk toch proximus die ik betaal. Ik vraag proximus om dit bedrag alsnog van mijn rekening te halen. Anders kan ik alleen maar vaststellen dat proximus moedwillig meewerkt aan fraude en hacking en zie ik mij genoodzaakt om ook tegen proximus klacht in te dienen bij de politie.

2 reacties

Je kunt ook altijd klacht indienen bij de ombudsman van telecom > klik hier
Reputatie 7
Badge +3
Dag Marianne_019, dossier 42615680 is hiervoor al in behandeling, de dossierbeheerder zal je verder contacteren. Ter info: Proximus vergemakelijkt de betaling van diensten aangeboden door derden, maar is niet verantwoordelijk voor de uitvoering van de aankoop en/of levering van de dienst/product. De klant dient zich rechtstreeks te richten tot de derde partij, leverancier van de
dienst/product voor alle eventuele vragen of klachten en om desgevallend een factuur te bekomen. Gegevens van derden zijn beschikbaar op hun website of op www.proximus.be/mcommerce voor m-commerce of www.proximus.be/interactiviteit voor interactieve tv. Grt, Heidi

Reageer