Vraag

Proximus en demon games

  • 13 December 2021
  • 4 reacties
  • 147 Bekeken

Ik ben al heel lang klant bij proximus en beschouw jullie als een professioneel bedrijf.

Ik begrijp dan ook niet dat proximus zich laat gebruiken door demon games om extra kosten te factureren aan hun eigen klanten op basis van een klik op de iPhone.

Mijn vertrouwen in proximus heeft hier een deuk gekregen.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Pascale Van Gyseghem 

sorry, maar het is best dat je het openstaande bedag van 4,99 ook mee betaalt: zoals Antonella schreef : “terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen onder de aparte rubriek ‘diensten geleverd door derden’. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren”

als t langer duurt kan je extra admin kosten krijgen voor niet-betaald bedrag en dat is ook niet de bedoeling…

groetjes

Tina

 

 

Hallo,

 

ik heb ondertussen mijn factuur 7154601405 ontvangen waarop 4,99 toch wordt gefactureerd.

Ik heb enkel 26,99 Euro betaald. Kan ik een nieuwe factuur krijgen of een tegenfactuur van 4,99 Euro

dank bij voorbaat,

van gyseghem pascale

Reputatie 7
Badge +3

@Pascale Van Gyseghem Goedemorgen,

De aanrekeningen van Demon Games betreffen transacties met betrekking tot een abonnementsdienst op een platform voor Mobile Games (spelletjes voor op de Smartphone). Op de vraag hoe deze abonnementsdienst gestart werd, kan Proximus geen uitsluitsel geven. Maar in dit geval vermoeden we dat de inschrijving gebeurde via het bezoeken van een website of applicatie via de gsm waarbij er toestemming werd gegeven tot activatie van deze abonnementsdienst (de regelgeving hierrond werd vastgelegd onder de GOF-richtlijnen waaraan iedere dienstverlener zich dient te houden).

Wij hebben Demon Games uitleg gevraagd in verband met de aanrekeningen op jouw gsm-nummer, waarop wij de nodige antwoordelementen hebben ontvangen. We stellen hierbij vast dat de sms berichten die werden verzonden niet conform de lay-out vooropgesteld in de GOF-richtlijnen werden opgemaakt. Enkel en alleen om deze reden hebben wij Demon Games in gebreke gesteld en hebben we een terugbetaling gevraagd. Demon Games is akkoord gegaan met de terugbetaling.

De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen onder de aparte rubriek ‘diensten geleverd door derden’. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Pascale Van Gyseghem Ik heb een dossier 49819296 aangemaakt.De bevoegde dienst zal alle nodige info opvragen aan Demon Games om te kijken als ze zich aan de wet/regels gehouden hebben.Zoniet zullen ze alle kosten moeten vergoeden.De dossierbeheerder zal na het onderzoek contact met u opnemen.Groetjes,Joel.

Reageer