Prijsverhoging versus kwaliteit

  • 19 January 2018
  • 12 reacties
  • 422 Bekeken

Ik ben zeer verbaasd over de laatste prijsverhoging. Deze werd sowieso doorgevoerd zonder enige uitleg waarom. Moest ik via een rekening achterkomen.

Daarnaast vind ik de prijsverhoging totaal niet gerechtvaardigd, omdat de kwaliteit van de dienst nog steeds niet op peil is.
Waarom:
Instellen van opnames en vooral van series zit nog steeds vol bugs.
De internetverbinding is regelmatig weg. Ik moet zeker de laatste maanden de b-box regelmatig resetten. Daarnaast is ook de snelheid van de router nog steeds bedroevend.

België is wat betreft Internet/TV een van de duurste landen van Europa.
Zulke prijzen kunnen alleen voor superieure kwaliteit, maar zover staat het nog lang niet.

Ik vind dat zowel Proximus als Telenet hun monopolie positie uitbuiten met zulke dure abonnementen. Maarja, wat valt er anders te kiezen in België.

12 reacties

Ter info:
prijsstijging stond vermeld op de factuur van nov 2017
Reputatie 7
Badge +3
Dag Rensjm,

Meer info over de prijsverhoging vind je op www.proximus.be/tarieven

Voor je problemen met tv en internet, stuur ik dit bericht door naar de technische dienst.

Groetjes,

Antonella
Reputatie 7
Badge +4
Hi

Op gebied van opnames en series zijn er inderdaad nog steeds problemen die in behandeling zijn
we doen ons best die zo snel mogelijk te verhelpen op een permanente wijze

Op gebied van de internet zie ik geen verbrekingen
je lijn zou moeten stabiel zijn
jammer genoeg kunnen we enkel je lijn controleren tot en met de modem
Hoe de verbinding verloopt als je via een extra router werkt kunnen we niet meten jammer genoeg
De bbox zelf moesten we regelmatig resetten, omdat het WiFi gedeelte soms zeer slecht werkt.
Om dit op te lossen ben ik nu genoodzaakt regelmatig een extra router aan te sluiten met kabel en die extra router voor de WiFi te gebruiken.
Zodoende staan er dus twee apparaten naast elkaar alleen voor het WiFi signaal.
Serie opnames zijn nooit meer op het niveau geweest van voor de update in November 2015. Bij die grote update kwam er een mooier menu, maar functioneel ging het achteruit.
Ik heb liever een iets lelijker menu waarbij de functionaliteit 100% werkt.

Mijn probleem is dat serie opnames staan ingesteld. Zijn niet allemaal zichtbaar en zijn ook niet allemaal te verwijderen. Dit is nu al maanden aan de gang. Sommige series komen al voor de 10e keer op tv en hij blijft ze maar opnemen.
Zeer vervelend.
Hoe men een prijsverhoging rechtvaardigt begrijp ik nog steeds niet.
Dit zou alleen moeten kunnen als de service goed is.
Reputatie 6
Badge +3
Misschien dat er stap vooruit wordt gezet want er is blijkbaar een nieuwe software versie op komst (en al op sommige decoders geplaatst)
Namelijk software versie NTE_9.2.4.4
je bedoelt waarschijnlijk 9.3.2.14
Serie opnames zijn nooit meer op het niveau geweest van voor de update in November 2015. Bij die grote update kwam er een mooier menu, maar functioneel ging het achteruit.
Ik heb liever een iets lelijker menu waarbij de functionaliteit 100% werkt.

Mijn probleem is dat serie opnames staan ingesteld. Zijn niet allemaal zichtbaar en zijn ook niet allemaal te verwijderen. Dit is nu al maanden aan de gang. Sommige series komen al voor de 10e keer op tv en hij blijft ze maar opnemen.
Zeer vervelend.


inderdaad was het onmogelijk geplande reeksen te wissen .ik heb dit ook gemeld meer dan een jaar geleden.

onlangs kreeg ik de nieuwe versie V6 als test.
zelfs met een slechte verbinding was dit 14 dagen ok en kon ik reeksen wissen

ik zette nog eens mijn oude set-top box onder spanning en deze werd ge-updated en ik dacht dat hiermee ook het reeksen opname probleem was opgelost.
vandaag ben ik wegens problemen met een trage internet teruggekeerd naar de oude settopbox in afwachting van beterschap en wat blijkt

in versie NTE_9.2.4.4 is het probleem er opnieuw . kan zijn dat ik een harde reset heb gemaakt deze laatste dagen ...
deze nacht zet ik het toestel eens in "veille" we zien wel of er een update komt
TUI: Bij mijn weten werd dit probleem van reeksen die soms niet kunnen gewist worden bij de V5 nog altijd niet opgelost tot hiertoe !
Zou interessant zijn dat iemand van het Proximus team dit al dan niet zou kunnen bevestigen wat er reeds opgelost werd in dit verband.
inderdaad ik heb net bevestiging na een nacht op "veille" , geen verdere update van soft

de client krijgt de indruk dat het werkt (95%) maar ik zie nogmaals oude (geplande) opnames

weerom alles gewist (-3 ontoegankelijk !) en wacht nu 3 dagen op mijn oude rommel nog terugkomt

ik vermoed zoals ik elders geschreven heb dat wegens slechte verbinding up load van controle packets in UDP vorm deze niet tijdig aankomen en verdwijnen (end of life time)

zo wordt in de front , uw desk top box , aangegeven dat de commando ontvangen is en doorgegeven maar de server directory ontvangt deze info niet

in feite zou de te wissen geplande opname moeten gemarkeerd worden en blijven totdat de server antwoord met AKN zo dit niet gebeurd moet de desk-topbox een korte error boodschap sturen naar de depannage afdeling die misschien wel aankomt .

nu krijgt de client een schijn van correct functioneren aangeboden
tevens zou zo proximus automatisch een overzicht krijgen van gans zijn netwerk en de nodige correcties kunnen uitvoeren terwijl er openbare werken zijn.

Nu is het hier bang afwachten op nieuwe voetpaden asphaltwegen en scheuren in huizen en kelders
en nu dat alles bijna klaar is zal proximus misschien de straat opnieuw openbreken....
nuts-bedrijven

handshaking ........
TUI: Die software updates komen niet zo vlug achtereen en worden in waves klaar gezet op te pushen op de respectievelijke decoders.

Reageer