Vraag

Pickx op al je TV´s? behalve op LG TV´s en ook niet met Google Chromecast TV (de laatste nieuwe) ?

  • 13 December 2020
  • 10 reacties
  • 3256 Bekeken

Badge

Ik ben in het bezit van nieuwe TV´s van verschillende merken. 

Probleem: Ik slaag er niet in om Pickx naar de LG tv´s met WebOS 2.0 te streamen.
Het lukt me ook niet om Pickx naar de nieuwste Google Chromecast met afstandsbediening te streamen. Bij de oudere Chromecast lukt het wel.
Ook bij de Samsung, Sony, Philips en Sharp TV´s lukt het. Enkel de LG´s dus niet. 

bv LG 50UN70006LA

 

Wat doe ik verkeerd?
Zijn er een speciale settings voor de LG tv´s nodig voor Pickx?

Youtube, VTM go, TV Vlaanderen en Netflix daarbij werkt het wel op alle TV toestellen.

Ik heb ondertussen ook verschillende smartphones geprobeerd. => Iphone, Samsung, Moto. Ik testte met verschillende IOS en verschillende Android versies en verschillende Windows 10 versies. Niets helpt. Ik krijg Pickx niet op een LG TV anno 2020.

Ik heb gekeken naar de nieuwste software en de laatste firmware versies voor de TV´s en smartphones. Ik deed een volledige reset van alle toestellen. Ik heb ook al andere internet antennes (Asus, Omada) getest. Ik heb ook nog geprobeerd via Proximus GSM en Proximus vast internet, Telenet gsm en Telenet vast internet, Orange GSM en Orange vast internet. Het lukt enkel om pickx op te starten op de smartphones/tablet/laptop… ongeacht de internetprovider maar niet om te streamen naar een LG tv met WEBOS 2.0 of de nieuwste Chromecast TV met afstandsbediening.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Dit zou toch mogelijk moeten zijn.  Men is heel duidelijk in de verkoopreclame bij Proximus.

 Iemand?

 

 


10 reacties

op al je toestellen  maar nog geen pickx app die op smart TV ‘s draait of ben ik dan niet meer mee mss en is er onlangs iets veranderd?

op smartphone en tablet enz daar heb ik geen problemen mee 

Badge

op al je toestellen  maar nog geen pickx app die op smart TV ‘s draait of ben ik dan niet meer mee ?

Het draait op ettelijke TV toestellen met ingebouwde Apple Airplay, Miracast en Chromecast. maar helemaal NIET op deze van LG. Ook de stelling dat ze compatibel zijn met Google Chromecast is niet volledig juist. Het werkt niet op de recente Google Chromecast met afstandsbediening die je kan kopen bij Krefel, Vandenborre en Fnac. Het werkt enkel op oude Google Chromecast.
Doe ik iets verkeerd? Ik zit er wel mee. 3 Toestellen waarop Pickx niet werkt.

 

Ik bedoelde als je pickx app op een  smart TV wilt installeren van de play store dat die nog niet werkt.

Op mijn smartphone en tablet heb in geen probleem ook niet op mijn de oude chromecast zoals je zegt.

je heb toch niet te veel apparaten want er kunnen er maar 5 max op Pickx , je kunt zien op je decoder welke er geregistreerd zijn en eventueel ook wissen 

PS: Proximus forummedewerkers momen morgen terug langs.

 

Badge

Ik bedoelde als je pickx app op een  smart TV wilt installeren van de play store dat die nog niet werkt.  => Staat niet in de lijst van de apps van de tv´s.  Soms is het mogelijk om enkel Kodi te installeren met add-on werkt wel. behalve bij LG tv´s.

Op mijn smartphone en tablet en laptop heb in geen probleem om het op te starten ook niet in combinatie met een oude chromecast.   => Het werkt op elk device in combinatie met een oude chromecast of oude Tv´s. Het werkt dus zo lang de TV maar niet van het  merk LG is.

je heb toch niet te veel apparaten want er kunnen er maar 5 max op Pickx , je kunt zien op je decoder welke er geregistreerd zijn en eventueel ook wissen.  Dat is het probleem niet.

PS: Proximus forummedewerkers momen morgen terug langs. => Ze mogen me altijd een versie sturen zodat ik het test op een LG tv en op de nieuwe Chromecast (met aparte afstandsbediening). 

Ik heb het alleen over CASTEN naar een LG tv of naar een Google Chromecast bakje dat niet lukt. 
 

 

 

Reputatie 5

Ik bedoelde als je pickx app op een  smart TV wilt installeren van de play store dat die nog niet werkt.

Op mijn smartphone en tablet heb in geen probleem ook niet op mijn de oude chromecast zoals je zegt.

je heb toch niet te veel apparaten want er kunnen er maar 5 max op Pickx , je kunt zien op je decoder welke er geregistreerd zijn en eventueel ook wissen 

PS: Proximus forummedewerkers momen morgen terug langs.

 

De forummedewerkers zijn waarschijnlijk verloren gelopen.

zij kunnen natuurlijk alleen maar doorgeven aan bevoegde dienst en hier posten wat de bevoegde dienst hen antwoord.

Reputatie 7
Badge +4

@Jamo De app wordt venieuwd en dit zou voor een betere chromecast moeten zorgen. De verantwoordelijke hiervoor ging u hiervoor contacteren. Ik heb hem daarover opnieuw gecontacteerd

 

Reputatie 1

Live TV kijken via Pickx op LG TV werkt nog altijd niet. Krijg “Oeps er ging iets fout probeer opnieuw”

Sterk dat Proximus LG TV’s als premie aanbied maar die dan Pickx niet kunnen draaien.

 

Blijkbaar zou de nieuwste Chromecast met Google Tv nu wel werken met de Pickx app? Klopt dit? 

Live TV kijken via Pickx op LG TV werkt nog altijd niet. Krijg “Oeps er ging iets fout probeer opnieuw”

Sterk dat Proximus LG TV’s als premie aanbied maar die dan Pickx niet kunnen draaien.

 

ik weet niet of Pickx app werkt op WebOS !

Reageer