Beantwoord

Overschakeling naar TV fiber

  • 17 April 2019
  • 4 reacties
  • 294 Bekeken

Vorige week kwam iemand van Proximus aan de deur met de vraag of ik wilde overschakelen naar TV Fiber, vermits er enige tijd geleden glasvezel in het flatgebouw, waar ik woon, is geïnstalleerd. Ik vroeg wat meer uitleg over de installatie bij mij thuis, maar men vertelde me dat er iemand ging langskomen voor de uitleg, werken die moesten uitgevoerd worden enz. Ik vroeg de man of er er meerkosten waren aan verbonden en hij bevestigde dat dit niet het geval ging zijn.
Gisteren kwam er een mevrouw langs, met alleen een contract (zo goed als blanco). Het enige dat blijkbaar belangrijk was, was mijn handtekening. Ze mailde me daarna het contract door. Hoewel de dame vriendelijk was, had ik een heel onprofessionele indruk van dit bezoek. Alles was zeer vaag en onduidelijk.
Ik vroeg haar opnieuw naar eventuele extra kosten, ook zij bevestigde dat er geen meerkosten waren, ik liet dat in het contract opnemen.
Vandaag ontving ik een mail met de wijziging van mijn product Internet +TV aan 52€ naar Internet + TV Fiber, tegen het tarief van 59€. Een maandelijkse meerkost dus van 7€.
Ik ben daar niet mee akkoord, men heeft me geen tarieven voorgelegd, meer nog, men heeft mij mondeling en dus ook schriftelijk bevestigd dat alle tarieven dezelfde gingen blijven.
Ik belde naar de klantendienst, tevens ook de klachtendienst, maar daar adviseerde men me een mail te sturen naar res.bill.detail@proximus.com
Eigenlijk wil ik het liefst afzien van deze wijziging, maar ik vind daar - opnieuw - geen gegevens over. Mijn vertrouwen in het zaakje is volledig weg. Hoe kan ik deze bestelling stopzetten?
icon

Beste antwoord door Anonymous 18 April 2019, 08:39

Bekijk origineel

4 reacties

In afwachting er hier iemand van Prox zelf je kan verder helpen, geef ik je ondertussen al deze info mee:
>
https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber/particulieren/producten/r-orphans/glasvezel-tot-in-je-woning.html?
Bedankt, maar met die info ben ik niet veel. Installatie gratis ja, en verder geen verhoging van mijn abonnement is mij gezegd. Dit is bedotting van de klant. Hoe kan ik afzien van deze aankoop? (zie mijn originele vraag).
Ik ben niet van Proximus dus zoals ik hierboven heb aangehaald best wachten tot iemand van Proximus hier reageert.
NB: ik vind ook niet direct de correcte manier terug om zoiets op te zeggen hier
>
https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_cancel_fls_cbu_new_2016/particulieren/producten/r-orphans/forms/opzegformulier.html
Hey Ilse
Als je wilt afzien van de verandering, is het geen probleem om dit te annuleren.
Stuur mij je klantengegevens door en ik doe het nodige.

Als een verkoper langskomt is het uiteraard de bedoeling dat ze jou de juist informatie doorgeven.
Ik geef jouw ervaring ook door, zodat dit kan verbeterd worden.

Groetjes Samantha

Reageer