Beantwoord

Overnamedocument: hoe juist invullen?

  • 15 February 2018
  • 2 reacties
  • 6458 Bekeken

Hallo,

Ik verlaat binnenkort het ouderlijk huis om in een eerste eigen stekje te gaan wonen. Omdat mijn GSM-abonnement opgenomen is in de factuur op naam van mijn ouders, moet ik mijn GSM-nummer van die factuur halen alvorens deze in een Pack op mijn eigen naam te kunnen opnemen.
Intussen ben ik zo ver dat ik een overnamedocument heb ontvangen, die ik moet invullen en laten tekenen door mijn vader… Ik heb echter een paar vragen bij dit document om het zo juist mogelijk in te vullen.

Rubriek 1:
1. Klant overlater (vroegere titularis) -> mijn vader dus. Hier wordt gevraagd naar de “Oproepnummer(s) gefactureerd door Proximus : vaste lijn(en) en/of mobiele nummers”.
-> Hier moet ik toch alleen het nummer invullen dat ik van mijn vaders factuur wil overnemen (mijn eigen nummer)? En dus niet alle nummers invullen die aan zijn factuur verbonden zijn (ouders en zussen)?

Rubriek 3:
3.Type van overname (heel belangrijk om uw aanvraag correct te kunnen behandelen)
Kruis het type aan dat voor u van toepassing is (A of B)

A. overname van het abonnement (lijn met hieraan verbonden kortingsplannen, diensten en VOLLEDIGE installatie) door een fysieke persoon die gelijktijdig woonachtig is op hetzelfde adres als de titularis (overlater).
-> Tot 1 maart ben ik als inwonend kind woonachtig op hetzelfde adres. Mag ik deze optie aanvinken?

B. overname van het abonnement door een derde (fysieke of rechtspersoon) die NIET gelijktijdig woonachtig is op hetzelfde adres als de titularis (overlater). Indien u hieronder niets vermeldt wordt de volledige bestaande telecom-installatie overgenomen.
Toestellen / toebehoren / kortingsplannen (op lijnniveau)/ diensten (en eventueel een preselectie code) die de overnemer op zijn/haar lijn wenst te behouden

-> Bedoeling is dat ik vanaf 1 maart niet meer woonachtig ben op hetzelfde adres (reden voor het overnemen van mijn nummer op mijn eigen naam). Is dit dan de juiste optie? Moet ik hier mijn GSM-nummer nog eens herhalen?

Dit kan als een gigantisch domme vraag overkomen, maar het is allemaal nieuw voor mij en om de woelige situatie thuis (uit huis gaan is voor niemand een eenvoudige situatie) niet onnodig moeilijker te maken door fouten te maken bij het overnemen van mijn nummer, vraag ik het toch liever voor de zekerheid even na :)

Dankjullie wel!
icon

Beste antwoord door Joel M 16 February 2018, 11:24

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ik zou, indien mogelijk , samen met je vader naar een Proximus shop gaan, daar regelen ze dat in 1-2-3 maar neem je vader in elk geval mee.
Is geen domme vraag !
Reputatie 7
Badge +3
Beste,

Het document invullen met over te nemen nummer uw gsm-nummer op uw naam, adres blijft voorlopig het huidige.

Samen ondertekenen en terug sturen.

Van zodra uw gsm-nummer op uw naam staat dan kan u een aanvraag doen van een pack voor uw nieuw adres met uw gsm-nummer erbij.

Domme vragen bestaan niet :)

Groetjes,

Joël

Reageer