Vraag

order toch aangerekend ondanks beroep op herroepingsrecht

  • 24 August 2020
  • 1 reactie
  • 85 Bekeken

In juli was ik in het buitenland en kreeg ik een pop up op mijn smartphone die zei dat ik bijna mijn verbruikslimiet had bereikt. Omdat ik op mijn gemak wil kunnen bellen en surfen in het buitenland bestelde ik 2,5 GB extra aan 10 euro per maand met het idee dit op te zeggen na 1 maand omdat ik dat dan niet meer nodig had.

 

Even later zag ik via de app van proximus dat ik mijn verbruikslimiet helemaal nog niet bereikt had en ik die 2;5 GB helemaal niet nodig had. Dat bericht was een bericht van mijn Telefoon en niet van proximus zo bleek.

 

Dus besloot ik gebruik te maken van mijn herroepingsrecht om deze bijkomende bestelling ongedaan te maken. Dat was niet simpel want moeilijk te vinden hoe dat moest maar ik vond uiteindelijk een formulier waar ik dat kon op invullen. 

Daar heb ik een screenshot van gemaakt omdat ik al eerder heb ervaren dat je van dit soort van formulieren geen kopie krijgt en dus niet kan bewijzen dat je het verstuurd hebt. Dat was in dit geval ook zo … 

Enkele dagen later ben ik terug thuis en check ik of dat in orde is gekomen.

Ik zie in my proximus dat :

  • deze bestelling niet bij mijn produkten staat
  • er in het tabblad orders staat ‘Hallo, je hebt de afgelopen drie maand geen bestelling geplaatst.'
  • deze extra 2,5 GB niet bij mijn verbruiksaantal staat
  • en in mijn eerstvolgende rekening staat het ook niet gefactureerd 

Alles in orde denk ik dus …

 

Nu krijg ik de volgende factuur en staat er tot mijn verbazing voor juli een halve maand extra Gb aangerekend en voor deze maand een hele.

Bij mijn orders staat nog steeds : ‘Hallo, je hebt de afgelopen drie maand geen bestelling geplaatst.'

Bij mijn produkten staat nu wel dat ik extra 2,5 GB heb.

 

 

Bij deze wil ik een rechts-zetting van mijn factuur.

Ik heb op de juiste manier deze bestelling onmiddellijk geannuleerd en bovendien bleek dit na chek in ‘my proximus’ inderdaad in orde.

 

Gelieve me de correcte factuur te sturen en deze bestelling te annuleren zoals gevraagd.

 

Ook van de gelegenheid gebruik maken om te latenw eten dat ik jullie klantenservice beneden alle peil vind. 

Ik heb net 2 uur en 30 minuten aan de lijn in wacht gehangen en kreeg niemand aan de lijn. ik hang ondertussen alweer opnieuw 30 minuten in wacht.

 

Ik geraakte vanmorgen niet op my proximus omwille van de zoveelste technische storing.

 

Via messenger krijg ik ok

 geen reactie.

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

@mieke R 

Beste Mieke,

je hebt via een ander topic ook melding gemaakt van problemen ?

Je hebt ook een mail gestuurd : onder je klantennummer is een dossier opgemaakt. (zie je profiel)

Als het dossier in behandeling wordt genomen, zal mijn collega je contacteren.

Via het andere topic gaan we niet meer reageren (tenzij het over een andere vraag zou gaan???)

groeten,

Tina

Reageer