Vraag

Opnieuw factuur die niet klopt


2 maand geleden hebben wij gebeld naar de klantendienst ivm de iPhone 5SE die we zouden willen afbetalen. Dit bedrag zou een €32 zijn en we zouden dit gewoon extra moeten storten bij de huidige factuur en dit zou in orde zijn. Wij zijn hier niet op ingegaan en hebben opnieuw gebeld en de factuur zou worden aangepast alsook het abonnement die van prijs zou verminderen maar nog steeds hetzelfde bedraagt qua bel min/data/.... we zijn 2 maand verder en nog steeds niks van gezien! Vorige week dinsdag opnieuw gebeld en ze zouden dit opnieuw aanpassen op de factuur. Wij zijn hier niet mee gediend aangezien we al 2 maand teveel betalen! Ook gezegd dat een andere medewerker €15 Herinneringskosten ging laten vallen wegens kruisen van betaling en dit is gebeurt, echter staat er nu opnieuw €15 op? Vanwaar komt die €15 ineens? Die staat op 6 april, op 6 april is de betaling doorgegaan door panne van argenta. Ook vragen wij als sinds we onze 1ste factuur om die in het BEGIN van de maand op te sturen en niet in de helft van de maand dat we tegen de 30ste moeten betalen! Dit kan niet aangepast worden is altijd het antwoord! Ik krijg ook nooit herinneringsbrieven maar wel altijd €15. Volgens de site zou bij laattijdige betaling verschillende gratis sms’en en e-mails verstuurd worden, raar want na al die jaren nog nooit iets ontvangen. Ook versta ik niet waarom steeds het internet/tv betaald moet worden voor de maand die nog moet komen en voor de gsm moet betaald worden voor wat al gepasseerd is .... waarom word de factuur op het einde van de maand niet opgemaakt voor wat er reeds verbruikt is? Wij moeten niks anders doen dan facturen rechtzetten en begin dit grondig beu te worden! Eens 3 dagen zonder internet/TV EN gsm gezeten doordat jullie een rechtzetting nie hadden gedaan. Ik had echter alles correct betaald maar dit was niet goed genoeg ik moest nog 3 dagen wachten tot activering! Korting/vergoeding niet gezien. Tijd geleden zonder mobiel internet gezeten meerdere malen constact opgenomen met jullie en kreeg constant te horen dat de Sim kaart kapot was, raar aangezien er 5 andere personen waren die ook geen mobiel internet hadden van jullie. Meerdere malen contact opgenomen en tot op heden ook nog geen vergoeding gekregen omdat volgens jullie jawel de Sim kaart zou kapot zijn. Mobiel internet werkte de dag erna wel weer, we zullen zelf herstellende Sim kaarten hebben zeker?
Klantennummer: 617673367

20 reacties

Reputatie 3
Badge +1
beste MsAdvill,
had vroeger ook al die problemen met proximus,de enige optie is veranderen van provider!!!!
Reputatie 7
Badge +3
Beste,

het spijt me dat er nog niet werd geantwoord op uw vragen ivm de iPhone. Ik heb je hele vraag overgenomen en in een dossier gezet voor verder onderzoek en afhandeling. Een collega dossierbeheerder zal je contacteren en al je vragen bespreken.

Vriendelijke groeten,

Tina
Wanneer word dit eindelijk is opgelost ... factuur moest tegen vandaag betaald zijn maar is nog steeds niet correct. Jullie kunnen weer het internet en onze gsm’s afsluiten omdat ik ‘niet’ betaal zoals de vorige keer ....
? ..... factuur staat als niet betaald en is nog steeds niet correct. Bij opnieuw afsluiting van de diensten moeten deze nooit meer ingeschakeld worden en ga ik wel bij de concurrentie.
1 maand verder, nieuwe factuur ontvangen. Vorige klopt nog steeds NIET en de nieuwe ZEKER NIET!!!!!
Reputatie 6
Badge +3
Dag Kimberley,
Ik heb de herinneringskosten gecrediteerd dus nog resterend 115,38 EUR te betalen voor factuur 6832841567 die op 30/04/2018 moest zijn. Ik heb hier dan ook uitstel voor betaling tot 13-06-2018 voor ingediend zodat je de betaling nog kan doen zonder dat je doensten geblokkeerd worden.
Wat is er foutief op de facturen, kan je ons dit even concreet verduidelijken dan kijken we dit na voor jou.
Tenslotte heb ik ook een aanvraag ingediend om de facturen de eerste week van de maand tussen 1e en 6e op te sturen (dit moet verwerkt en goedgekeurd worden door de binnendienst)
Mvg. Wilfiried
Zoals ik dus zei (mijn aller eerste zin) dat we ondertussen al 4 maand geleden gebeld hadden voor de iPhone SE af te betalen en dit zou €32 geweest zijn. Hiervan hebben wij nog steeds geen factuur voor ontvangen. Het abonnement ging ook aangepast worden zodat we minder zouden moeten betalen. We hebben hiervoor meerderen malen gebeld en dus betalen wij nu al 4 maand teveel en ben hier echter niet mee akkoord! Wij hebben dit NIET gevraagd! Dus neen ik betaal die €115 niet aangezien wij dit niet gevraagd hebben!
Reputatie 6
Badge +3
Dag Kimberley,
De iPhone SE en Joint offer abonnement [..] staan beide nog actief dus het contract loopt nog.
Contract opzeggen moet via identificatie en de Proximus winkel.
Of via > https://www.proximus.be/nl/id_cr_cancelsub/particulieren/producten/r-orphans/abonnementen-opzeggen.html.
Mvg. Wilfried
Excuseer? Daar is MEERDERE MALEN voor gebeld geweest en dit ging AANGEPAST worden op de factuur!!!!! Wij hebben dit 4 MAAND geleden al gevraagd!!!!!!
Link is trouwens en blanco pagina! Het abonnement is 4 maand geleden opgezegd! Kan niemand eens deftig zijn werk doen bij jullie? Ik ben hier zeker niet mee gediend
Gelieve zo snel mogelijk de gsm nr te verwijderen. Ik wil NIET dat mijn gevens online staan!
Ondertussen is mijn laatste factuur ook vervallen en is dit nog steeds niet aangepast. Ik betaal ze echter niet omdat de facturen nog steeds niet correct zijn! 2 weken geleden naar de klantendienst gebeld, 53 min aan de lijn gehangen en nog wat meer leugens in mijn nek gesmeten. Na 53 min werd de telefoon afgelegd van jullie kant uit. Er werd beweerd dat ik nooit gebeld had voor het abonnement op te zeggen terwijl ik wel een mail staan had dat ik contact opgenomen had. Ze zei dat het mijn probleem was en ik het maar moest zien op te lossen. Ze werd kwaad en legde af, spijtig genoeg voor jullie zat er toen een andere Proximus klant bij mij in de auto en heeft ze jullie klantendienst ook aan het werk gehoord, dit is ook bij haar in her verkeerde keelgat geschoten. Doen jullie er alles aan om geen klanten te hebben?
Reputatie 6
Badge +3
Dag Kimberley,

Zoals reeds eerder meegedeeld worden contracten nooit via de telefoon afgesloten omwille van de contratcbreukvergoeding die hier aan vast kan hangen en iedereeen via de telefoon hiervoor dus een aanvraag kan doen.
Heb je een document waarop bevestigd is dat de aanvraag door jou eerder is goedgekeurd horen we dit graag en kan dit via bijlage als bewijs doorgeven.
Contract opzeggen kan dus enkel via identificatie en de Proximus winkel.
Of via > https://www.proximus.be/nl/id_cr_cancelsub/particulieren/producten/r-orphans/abonnementen-opzeggen.html

Mvg. Wilfried
Als er ons gezegd word dat dit in orde gebracht word VIA DE TELEFOON en moet dit ook in orde gebracht worden via de telefoon!!! We hebben daar meerdere malen voor gebeld en altijd dit antwoord gekregen! U hebt blijkbaar het niet nagekeken want ik had nochmaals terug gebeld VIA DE TELEFOON en het contract is VIA DE TELEFOON STOPGEZET. De schadevergoeding bedraagt €3,26 en voor de GSM moet niks meer worden betaald terwijl wij in januari nog €32 moesten betalen en dit ook gingen doen!
En neen ik kan dit niet bewijzen, als er van jullie kant uit leugens komen en verkeerde informatie .... ik kan u echter wel bewijzen dat ik op 27 februari contact heb gehad met de klantendienst en dit was nochmaals ivm het abonnement. Ik wil u ook nochmaals melden dat de link die u opnieuw stuurt nog steeds niet werkt.
Reputatie 7
Badge +4
Vermits de betrokken link (tot 2-maal toe) naar een lege pagina leidt en u mijns inziens reeds voldoende lang aan het lijntje gehouden wordt zie ik 2 mogelijke oplossingen
of u stuurt een aangetekend schrijven naar Px om betrokken gsm&abo contract met terugwerkende kracht te verbreken (en het nr te behouden onder een nieuw contract x) naar
Proximus - Klantendienst Residentiëel - Koning Albert II laan 27 - 1030 Brussel
of u dient een klacht in bij de ombudsdienst telecom (met uw elementen bv. van het forum hier)
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36

P.S.
Uit onderstaande webpagina blijkt mijns inziens niet direct dat een gsm&abo stopzetten schriftelijk dient te gebeuren, het contract zelf kan evenwel misschien iets anders vermelden.
Mocht dit niet het geval zijn belet mijns inziens niets Px telefonisch nota te nemen van de vraag en aan de eigenaar vervolgens een schriftelijke bevestiging te sturen (per post of e-mail)
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_end_penalty/particulieren/welkom-bij-support/myproximus-en-facturen/verhuizen-of-opzeggen/contract-opzeggen/moet-u-een-verbrekingsvergoeding-betalen.html
het problem is als je het niet schriftelijk doet maar via webform dat je achteraf geen bewijzen hebt als het misloopt, en bewijs maar dat je die opgestuurd hebt of dat je geen bevestiging gekregen hebt via mail enz.... al moet ik er ook eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik op dit gebied in de loop dat ik bij Proximus ben nog geen dergelijke problemen ondervonden heb, maar blijkbaar kan niet iedereen dit zeggen !
Reputatie 6
Badge +3
Dag Kimberly,
Zoals reeds eerder meegedeeld worden contracten nooit via de telefoon afgesloten omwille van de contratcbreukvergoeding die hier aan vast kan hangen en iedereeen via de telefoon hiervoor dus een aanvraag kan doen.
Contract opzeggen kan dus enkel via identificatie en de Proximus winkel.
Of via > https://www.proximus.be/nl/id_cr_cancelsub/particulieren/producten/r-orphans/abonnementen-opzeggen.html
Mvg. Wilfried
Reputatie 7
Badge +4
Tja.... misschien beter naar een Px center gaan waar misschien beter geluisterd wordt of het nr simpelweg overdragen naar een andere netwerkoperator....
Gewoon gebruik maken van de bovenstaande nieuwe link leidt in principe - tenzij vergissing mijnentwege - naar opzegging abo en verlies van het GSM-nr....
als je deze link gebruikt moet je dit wel duidelijk specifiëren

Reageer