Vraag

Opeens duurdere factuur (2e keer in 6 maand)?

  • 12 June 2019
  • 7 reacties
  • 384 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Ik heb nu voor de 2e keer in 6 maand tijd gemerkt dat mijn vaste prijs voor mijn pack opeens duurder werd (betaling via domiciliering). En dit zonder verwittigen. Kan dat zomaar?

Tot december 2018 betaalde ik € 74.95
Vanaf januari 2019 opeens € 76.99
En nu zie ik voor juni 2019 opeens een bedrag van € 78.99 verschijnen?

This topic has been closed for comments

7 reacties

Kun je niet zien als je vergelijkt tussen de facturen (pdf bestanden en details = .csv bestanden op myproximus.be) van waar dit verschil komt.
Reputatie 3
Badge +1
Dag Martin,
Heb ik inderdaad gedaan. Alles is identiek hetzelfde wat er in mijn abonnement zit. Het is enkel de vaste prijs voor mijn "Pack" die opeens alweer duurder is, dus geen variabele verbruikskosten.
Hoi Evy
Zou je jouw klantengegevens kunnen aanvullen op jouw profiel?
Dan kan ik eens nagaan wat er gebeurd? 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Dag Samantha,
Ik heb de gegevens aangevuld!
Goeiemorgen Evy
Ik heb even jouw aanrekeningen bekeken. :)
Het prijsverschil heeft te maken met 2 verschillende prijsstijgingen.
Dit mogen wij uiteraard niet zomaar doen zonder te verwittigen en daarom staat op de aanrekeningen van 8/4 en van 10/11 vermeld dat de er een wijziging zou gebeuren.

Vanaf 1/1/2019 ging de prijs van het pack iets naar omhoog en vanaf 1/6 is de prijs van het multi boeket gestegen.
Dat is waarom jouw aanrekeningen hoger liggen.
Reputatie 3
Badge +1
Dag Samantha,
dank om dit uit te zoeken, die had ik effectief niet gezien op de aanrekeningen. Ik kan verkeerd zijn, aangezien ik nergens op de website de formules van de oude packs kan terugvinden, maar was het Multi boeket niet gratis inbegrepen in mijn pack? In dat geval toch raar dat de "kost" hiervan stijgt?

Plus nog een extra vraag over de huidige packs (of als ik beter ergens anders een topic start voor dit, zeg gerust): in de tuttimus en minimus, ben ik just dat de optie "Family" bij beiden het nieuwe equivalent van de "Multi" is? Want in overzicht van zenders (wanneer de nummering recent wijzigde), stond Family niet bij de opties, wel bv Entertainment Channels, maar die vind ik dan nu niet meer terug op de site?
Jouw Multi boeket zit effectief in het Maxi pack dat je hebt.
Maar Proximus heeft toch een prijsstijging doorgevoerd op het Pack omwille van dit boeket.
Dit staat ook vermeld op de factuur van april.

Family is een mengeling van een aantal zenders van de entertainement Channels en All kids.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_family/particulieren/producten/proximus-pickx-tv-opties/family.html
Hier kan je meer info vinden over Family :)

Ik heb eens gekeken en ik vermoed dat je goedkoper zal zijn met een Familus pack met de Family dan met jouw oude pack.
De Familus komt met de bundel in, op 76,95 euro per maand.
Maar aan jou de keuze als je het Multi boeket wilt inwisselen voor de Family bundel 🙂