Vraag

Op de zwarte lijst zonder het zelf te weten...

  • 31 December 2021
  • 3 reacties
  • 610 Bekeken

  • Apprentice
  • 1 reactie

Mijn verhaal startte op het moment ik een nieuwe aanvraag wilde doen voor een nieuwe internet aansluiting. Na vele pogingen om uiteindelijk iemand van de dienst planning te spreken krijg ik volgende email:

From: <BCI@proximus.com>
Date: Thu, 30 Dec 2021 at 14:24
Subject: internet maxi Proximus MCS Account 30307656 02/05/2018
To:


 

Beste klant,

Bij de aanvraag van je internet maxi zijn we op een blokkerend probleem gestoten..

Gelieve hieromtrent eerst onze financiële dienst te contacteren op het nr 080022800.

Zodra dit probleem opgelost is, kan je bestelling ingeleid worden.

Vriend groeten,

Noëlla

Proximus

 

Een reply mag niet baten aangezien het om een onbestaand email adres gaat. Noella van BCI is blijkbaar geen bekende voor de klantendienst dus begon alles weer opnieuw. Ditmaal werd ik na lang wachten doorgestuurd richting de “financiele dienst”. Daar was de situatie ook niet duidelijk maar werd er uiteindelijk toch ontdekt dat ik nog achterstallige betalingen had staan voor om en rond de 60 euro.

Er werd mij verteld dat ik diende te betalen waarop ik antwoordde dat ik niks betaal tenzij er kan aangetoond worden dat ik daadwerkelijk mijn contractuele verplichtingen niet ben nagekomen. Op dit moment onderbrak de persoon aan de andere kant van de lijn de communicatie met de woorden (zonder enige discussie) “Dan kan ik niks voor u doen.”.

 

Opnieuw neem ik de telefoon vast en bel opnieuw in, dit keer krijg ik een technieker aan de lijn die mij na een lange uitleg belooft door te sturen naar iemand die al mijn problemen zou oplossen. Uiteindelijk kom ik bij de klantendienst terecht bij iemand die totaal niet op de hoogte is van mijn dossier. Ook hier is het niet duidelijk wat er precies fout is met mijn account of betalingen. Uiteindelijk (na veel wachten) zouden er duplicaten verstuurd worden van de achterstallige betalingen uit 2018!

Toch wel gek om vast te stellen dat noch de klant is op de hoogte noch proximus heeft enige moeite gedaan om de tegoeden te innen. Het zal u ook niet verbazen dat ik nooit een duplicaat heb gezien. Meer nog, behalve mijn link via een corporate nummer ben ik de laatste +5 jaar geen klant geweest. Ook de info via de MyProximus app geeft geen probleem aan:

 

 

Om maar te zeggen welke moeite iemand moet doen om klant te worden bij proximus… De aanhouder wint?


3 reacties

Na de ontvangst van de duplicaten blijkt nu dat de overname van mijn privenr door de werkgever geleid heeft tot enkele pogingen om de laatste maanden te factureren… op een adres waar ik al jaren (sinds 2015) niet meer woon.

De twee openstaande rekeningen werden onmiddellijk betaald maar de 30 euro aanmaningskosten naar een incorrect adres weiger ik te aanvaarden.

Ter info: 
Ondertussen ook best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, (indien nog niet gebeurd) in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"

In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee verder kunnen van zodra ze hier de draad opnemen. 

Reputatie 7
Badge +3

@wap  Ik heb deze informatie toegevoegd aan dossier 49914042 dat Noella voor jou in behandeling heeft. Indien nodig neemt zij verder contact met je op. Groetjes, Antonella

Reageer