Ongevraagde dienst blijft maar op factuur staan en meest ontoegankelijke CS ooit

  • 28 November 2018
  • 1 reactie
  • 175 Bekeken

Op mijn factuur staat nu al drie maanden een dienst van tien euro, die ik niet wens, en jullie klantendienst draait zo vierkant dat het nog steeds niet opgelost is.
Ik probeerde een travel pass (voor internationaal surfen) te activeren bij mijn reis naar London begin september om in de UK te kunnen surfen. Hiervoor moest ik sms versturen naar zeker nummer. Gedaan. Hier kwam geen antwoord-sms op: dus geen bevestiging van de activatie van de dienst, en geen manier om hem te desactiveren. Gezien de site in kwestie waar ik de info vond vrij oud was, dacht ik dan ook dat het om een vergeten dienst ging.

Bij verder surfen vond ik ook dat ik nu internationaal kon bellen en surfen aan nationale tarieven, dus geen nood aan travel pass, sowieso.

Proximus app onmiddellijk gedownload om te checken of ik toch ergens dienst geactiveerd had: staat nergens iets bij, niet toen, niet later, nu ook niet. Idem bij MyProximus: geen extra dienst te zien.

Waar verschijnt de dienst wel? Op mijn facturen!!!

En niet alleen voor de maand september, nee ook vlot voor de maand oktober. Klantendienst gecontacteerd: kon dienst desactiveren, maar kon geen terugbetaling doen. Tenzij ik klacht zou sturen via mail.

Klachtmail op 22/10; vandaag 28/11 nog steeds geen antwoord.

Ook nieuwe factuur ontvangen voor november: dienst staat er nog steeds op (dus CSA heeft niks gedesactiveerd).

Vandaag 57 minuten op de queue gehangen. Wanneer ik CSA aan de lijn krijg en probleem begin uit te leggen, gooit hij me eerst op wacht, midden in mijn zin, zeg maar, en na nog eens dertig seconden gooit hij me eraf.

Ja, jullie meten waarschijnlijk nog steeds alleen maar hoe lang CSA's de klant aan de lijn hebben, zeker... maar zonder interesse of problemen opgelost geraken blijkbaar???

En dat na louche verkoop van diensten... die nergens te vinden zijn buiten op de factuur.

Dus in concreto: graag desactivatie van de travel pass (tien euro voor 200MB, dat kan toch enkel een oude dienst zijn... daar heb ik met mijn huidige abonnement niks aan???) en terugbetaling van dertig euro (ondertussen).


Ik wil ook zeggen dat ik online klant bij ontzettend veel (internationale) bedrijven, en vroeger waren call centers pure ellende ---- DIT soort pure ellende ---- maar tegenwoordig sta ik versteld van de efficiëntie en klantvriendelijkheid van moderne customer service. Als Zalando het lukt, en Amazon, en Mindvalley, en .....


Jullie verhaal is er één van voor de tweede wereldoorlog. Ik blijf geen klant bij zo'n bedrijf. En ik zal het woord verspreiden. Bij deze dus al.


Ik hoop dat dit publieke "klagen" eindelijk een oplossing brengt, maar spijtig dat het zo moet.

1 reactie

Reputatie 6
Badge +3
Dag Christie,
Kan je ons de factuur - of klantennummer nog even doorgeven via deze link dan kijken we dit voor je na
Mvg,Wilfried

Reageer