Vraag

ongevraagd Daily Roaming Pass geactiveerd in buitenland

  • 13 December 2022
  • 6 reacties
  • 448 Bekeken

Op reis in Argentinië en Chili is tot 5x toe ongewild de Daily Roaming Pass geactiveerd voor telkens 11.95€! ik belde om dit gecrediteerd te krijgen, maar kreeg een bizarre raad! namelijk als je deze automatische activatie niet wil, ook als je zelf niet gebeld of ge-smst hebt, laat dan je gsm thuis!

Ik ben niet gediend met deze automatische diefstal! Op mijn gsm stond de roaming af, maar blijkbaar geldt dat niet voor eventuele (ongewilde) inkomende oproepen of sms-en, dus betaal je maar ook al ben je zelf niet verantwoordelijk! 

Bovendien vind ik de klantendienst (mevrouw Iris) wel heel bijzonder in haar raadgeving : laat je gsm thuis !?!? en dat voor een bedrijf dat van telefonie en co haar business maakt!

Bot gevangen dus, geen oren naar een compensatie, ook geen opzoeking naar wie zou gebeld hebben. Ik sta bovendien al jaar en dag op de ‘bel mij niet lijst’ en ben al sedert mensenheugenis klant! 

Dankjewel om de absurditeit van Proximus-regeltjes vandaag te hebben benadrukt! En te vergeten dat klant soms wel eens koning mag zijn.

 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum

Argentinie en Chili zijn behoren niet tot de EU en derhalve is GSM-roaming van toepassing ook voor inkomend verkeer (= beller in België betaalt een nationaal gesprek en u betaalt als roamer het “internationaal stuk” van het betrokken internationaal gesprek

Vandaar dat ook indien u niet belt/geen data gebruikt, maar indien u gecontacteerd wordt, de daily roaming pass geactiveerd werd cfr info hieronder

Daily Roaming Pass, wat is dat precies? | Proximus

U kan evenwel roaming voor bv. niet EU-landen laten uitzetten om (roaming-)kosten te voorkomen

Normalerwijze had een Proximus-medewerker u dit wel moeten kunnen meedelen

een gratis opt-out voor roaming buiten de Europese Unie aan te vragen via de MyProximus-app of door te bellen naar 6060 om de verbinding met deze netwerken te blokkeren en toch binnen de Europese Unie te kunnen roamen.

 

 

Vertel mij liever iets dat ik nog niet weet aub. Het kan niet de bedoeling zijn onbereikbaar te zijn voor dringende boodschappen. Misschien selectie mogelijk maken van personen die wel mogen contacteren? 

Reputatie 7
Badge +4

Nee

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Kkddmm dossier 51764876 werd hiervoor intussen opgemaakt. Ik voeg bovenstaande info toe. De dossierbeheerder zal je verder contacteren. Groetjes, Heidi

Deze praktijk is inderdaad een echte schande.

Je zou de optie moeten hebben om deze automatische activatie af te zetten.

 

Ben het volledig eens : dit is inderdaad een regelrechte schande en een geweldige manier om mensen ongewild geld uit hun zakken te kloppen. Een telefoontje dat je - per vergissing - ontvangt in een niet EU zone kost je 11,95 ! Stel dat je dat enkele keren aan de hand hebt tijdens je vakantie dan kost je dit tientallen euro’s ONGEWILD EN ONGEVRAAGD. En ja hoor, je kan dan 24 h vanuit je bundel bellen maar WTF ben ik daarmee ! Moet ik dan mijn familie of vrienden beginnen te bellen voor de lol of wat ?? Ik ga dit aankaarten bij de ombudsman telecom, het zijn ontoelaatbare praktijken. Laat ons er toch zelf voor kiezen of we dit willen of niet !

Reageer