Ongekende wachttijden!

  • 12 January 2018
  • 5 reacties
  • 285 Bekeken

Reputatie 1
Ik ben pas klant geworden bij Proximus omdat ik binnenkort ga verhuizen en een provider moest kiezen, Proximus leek mij de voordeligste.

Ik ben klant sinds 19 december en heb tot nu toe niks anders meegemaakt als problemen. In het begin vond ik dit niet zo erg omdat ik nog niet verhuisd was en andere zaken had om te regelen, maar sinds gisteren heeft Proximus, in mijn ogen, het toppunt bereikt met hun klanten"dienst".

Om te verduidelijken:
Ik ben dus sinds 19 december klant geworden samen met de TV actie omdat dit voor mij zéér interessant was op dat moment, ik had toen naar Proximus gebeld om mij daar klant te laten maken. Dit ging allemaal zeer goed en zonder probleem, de medewerker aan de lijn heeft mij vlot geholpen en voldoende uitleg gegeven over allerlei zaken die erbij komen kijken (sinds dit de eerste keer is dat ik mij volledig zelfstandig aansluit bij een provider vond ik de informatie erg hulpzaam).

Na een week begon ik het vreemd te vinden dat op MyProximus ik mijn verbruik niet kon raadplegen, noch mijn favoriete app voor ongelimiteerde data kon aanpassen. Ik dacht dat dit kwam omdat de activatie van mijn account misschien wat langer duurde dus ik liet dit zo zijn. Tot een week geleden, wanneer ik uit nieuwsgierigheid nog eens ging kijken en er nog steeds NIKS was veranderd! Oh, ik kon natuurlijk wel mijn factuur zien want dat is toch het enige wat telt voor hun. Ik had al gehoord van alle problemen die Proximus onderging dus ik liet dit zijn zoals het was omdat ik geen opdringerige/lastige klant wou zijn en dacht dat ze wel andere dingen aan hun hoofd hadden.

Ik wou toch eens proberen hun te bereiken maar vanaf de telefoon overging hoorde ik 'onze telefoonlijnen zijn momenteel niet beschikbaar door een technische storing', dus Facebook dan maar (het gesprek met de medewerker via Facebook):

(IK) woensdag 10/01 om 14:34
Jullie contact nummer werkt niet meer
Door een 'technische storing'? Dacht, dan zal ik hier maar eens proberen jullie te bereiken.

(Proximus) woensdag 10/01 om 15:27
Dag Myron, Het gratis nummer van onze klantendienst 0800 22 800 is sinds gisterennamiddag terug in werking. Groetjes, A.

(IK) woensdag 10/01 om 16:00
Hoe komt het dan dat ik belde 5min voor ik dit bericht stuurde te horen kreeg dat het nog plat lag? Vind ik toch iets raars

(Proximus) woensdag 10/01 om 16:40
Het spijt me te vernemen dat je ons nog steeds niet telefonisch kan bereiken. Waarmee kunnen we je concreet verderhelpen? Groetjes F.

(IK) woensdag 10/01 om 16:58
Ik kan al vanaf het moment dat ik de MyProximus app heb geïnstalleerd tot nu niet zien wat mijn verbruik is, ik kan de app voor ongelimiteerde data ook niet aanpassen

Donderdag kreeg ik geen antwoord ondanks dat ik nog eens had gestuurd om te vragen of ze mijn bericht hadden ontvangen. Ik kreeg pas antwoord vrijdag 12/01 om 09:57, dag nadat ik gebeld had naar Proximus, om mijn klantennummer te vragen.

Donderdag 11/01
Na uiteindelijk mijn geduld te verliezen met het Facebook gesprek woensdag heb ik gebeld naar Proximus omdat ik ondertussen al een vraag had over de factuur en natuurlijk het aanhoudend probleem met MyProximus, dacht dan kan ik ze allebei tegelijk stellen? Na 3 keer opnieuw te proberen uiteindelijk toch het juiste menu gevonden en doorverwezen, daar heb ik maar liefst 20min moeten wachten voor iemand opnam! De vrouw aan de lijn heeft me geholpen met mijn vraag over de factuur en zei dat ik voor de vraag over MyProximus bij iemand anders moest zijn en dus werd ik doorverbonden naar een collega van haar. Intussen was ik al ongeveer 33min aan het bellen in totaal. Na een HALFUUR te moeten wachten aan de telefoon nam iemand EINDELIJK op... Ik zei om te beginnen dat ik het al schandalig vond dat ik een uur in totaal al aan het bellen was om 2 simpele vragen te stellen. Hij ging er niet op in dus ik stelde mijn vraag en als antwoord kreeg ik te horen dat hij mijn wachtwoord nodig had van mijn account? Sorry maar dat vertrouwde ik niet en weigerde het dus te geven (nooit geef ik eender welk wachtwoord van mij aan iemand). Hij vertelde mij dat hij mij op een andere manier kon helpen maar dat dit 2 tot 3 dagen zou duren en ik een mail zou krijgen van de support dienst indien ze nog iets nodig gingen hebben van mij (klantennummer,...). Ik heb uiteindelijk 1 uur en 14 minuten in totaal aan de telefoon gehangen voor één vraag en één probleem te melden!

Ik ben dus pas klant bij Proximus en tot nu toe is elke ervaring met jullie slechter dan Donald Trump zijn reputatie op dit moment. Als ik nog veel problemen ga meemaken met jullie "service" dan stopt het hier voor mij, waar het nog maar pas begonnen was. Nog geen volledige maand klant en ik heb alleen maar slechte ervaringen tot nu toe, goeie eerste indruk moet ik zeggen!

PS: Nergens kan ik een klacht indienen dus bij deze doe ik het publiekelijk, hier op het forum.

5 reacties

Als voorbeeld hoe je een klacht indient (hier nu bv over factuur)
surf naar > contacteer onze klantendienst .
- klik achtereenvolgens op: "Regel het meteen" > "ik ken mijn Telefoon nummer" > "OK" > voer nummer in > "Ik heb een vraag over mijn factuur"
> "klacht indienen" (of kies ander optie bv. > "andere vraag")
> scroll naar beneden > Klik op "Mail Ons" >
Vul de voorziene tekstvakken in en klik op "Verzenden"
Reputatie 1
Als voorbeeld hoe je een klacht indient (hier nu bv over factuur)
surf naar > contacteer onze klantendienst .
- klik achtereenvolgens op: "Regel het meteen" > "ik ken mijn Telefoon nummer" > "OK" > voer nummer in > "Ik heb een vraag over mijn factuur"
> "klacht indienen" (of kies ander optie bv. > "andere vraag")
> scroll naar beneden > Klik op "Mail Ons" >
Vul de voorziene tekstvakken in en klik op "Verzenden"

Heb ik gedaan, de man aan de lijn zei tegen mij 2-3 dagen, we zijn nu al 5 dagen verder en het probleem is er nog steeds.
Reputatie 1
Ik kan alles raadplegen maar nog steeds niet zien wat mijn verbruik is??
't zal wachten zijn tot nog iemand van prox hier reageert of nog eens vragen via een privébericht misschien!
Reputatie 1
Oké ik zal eens proberen een medewerker te contacteren, bedankt voor de hulp!

Reageer