Vraag

Onbetaalde factuur

  • 28 August 2019
  • 3 reacties
  • 417 Bekeken

Begin februari ben ik overgestapt naar Telenet en heb ik mijn mobiele abonnement laten afsluiten bij Proximus.

Maar ik heb in April een rekening gekregen, die mij ontglipt was omdat ik ook die periode verhuisd was (alsook de reden voor de overstap naar Telenet).

Die heb ik dan ook later gekregen van de eigenaar die nu in mijn oude huis woont en heb ik deze in Mei betaald. Nu is het zo dat er nog administratiekosten blijken te zijn die onbetaald bleven en werd een extern bedrijf ingeschakeld voor deze kosten op te volgen!?

Eerst en vooral wil ik alvast weten waarom ik een rekening kreeg in April voor 30 EUR kosten aan "buitengebruik- en wederindienststelling". Dit is nooit aangevraagd geweest? Na eens verder te zoeken op dit forum zou dit zijn voor een rekening die niet betaald werd of iets gelijkaardigs, maar ik heb deze dus wel betaald.

Ik word hier dus rekeningen toegestuurd, die mij steeds ontglippen omdat ze nog naar het oude adres verstuurd werden, terwijl de kosten blijven oplopen en ik al maanden geen klant meer ben bij Proximus.

Ik weiger deze dan ook te betalen, aangezien dit onterecht is. Ik heb die kosten dus betaald en daar bovenop zijn er dan nog eens administratiekosten aangerekend die ik nu ook nog eens moet betalen!?

Ik heb het bedrijf (Alektrum Group) ook al gecontacteerd hiervoor en de nodige documenten doorgestuurd. Bij Proximus moet in het systeem toch duidelijk staan dat ik mijn opzeg gedaan heb en de overdracht van mijn nummer naar Telenet, waarbij mijn abonnement verviel in Februari (de maand waarin ik overgestapt ben)

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Jorrex,
Kan je uw profiel aanvullen met klantgegevens?
Dan kijken we dit voor je na.
Als uw dossier bij Alektum Group zit moet je altijd met hen contact opnemen zoals je gedaan hebt.
Mvg, Koen
Klantgegevens zijn aangevuld.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Jorrex,
We hebben eenmalig, commercieel een negatieve aanrekening opgemaakt voor de herinneringskosten.
Je zal deze nog ontvangen.
Mvg, Koen

Reageer