Beantwoord

Mobiel data roaming buitenland (buiten Europa)

  • 11 March 2023
  • 8 reacties
  • 254 Bekeken

Reputatie 1

In de desbetreffende Proximus FAQ lees ik:

 ----

Q: Wat gebeurt er met de activering van de Daily Roaming Pass als de limiet voor mobiel dataverbruik in het buitenland bereikt is?


A: Wij blijven onze klanten beschermen tegen onaangename verrassingen wanneer zij in het buitenland reizen en blijven daarom het gebruik van mobiele data blokkeren wanneer het bedrag 60eu of 121eu heeft bereikt. Om je nog beter te beschermen, is de Daily Roaming Pass inbegrepen in deze limiet van mobiel dataverbruik. Daarom is het mogelijk dat de Daily Roaming Pass niet geactiveerd zal worden wanneer deze limiet is bereikt. Weet dat je ze kan verwijderen in MyProximus.

 ----

Ik begrijp niet goed hoe ik kan weten hoeveel data (in GigaByte) met deze limiet voor mobiel dataverbruik in het buitenland van 60eu overeenkomt.

Mijn abonnement geeft me 60GB (binnenland en Europa). Maar hoeveel data kan ik voor 60eu roamen in (dit geval) Bali (Indonesie)?

icon

Beste antwoord door M_016 12 March 2023, 11:37

Bekijk origineel

8 reacties

Kan dit je verder helpen 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_roaming/particulieren/mobiel/mobiel-en-roaming-opties/international-en-roamingtarieven.html

Edit: ik zie dat dit alleen iets aangeeft buiten daily roaming pass, dus niet direct wat je wil weten denk ik !-) 

Reputatie 1

@Martin : Dank voor link waarvan ik inderdaad vertrokken was. Zie voorlaatste vraag op de pagina (rubriek: Andere vragen?). Maar, bijvoorbeeld, we hebben ook een ander abonnement met 15GB (binnenland en Europa). Om maar te zeggen: wat wordt, misschien land per land, bedoeld met: limiet voor mobiel dataverbruik in het buitenland ? Is dat voor alle abonnementen gelijk, en zo ja, hoeveel GB (pakweg in Bali Indonesie)?

Reputatie 7
Badge +4

In afwachting van een reactie van een Proximus moderator

met de daily roaming pass surft u in het betrokken land op basis van de voor uw abo toepasselijke nationale tarieven 

Concreet: daily roaming pass Indonesië = zone A = 5.95 euro/dag

u kunt uw “gratis” inbegrepen 15 GB data/maand ook altijd zonder bijkomende kost gebruiken

eens het in uw abo inbegrepen maandelijkse totaal van 15 GB data opgebruikt is (aldaar of elders gebruikt) wordt u een nationale kost van 0.12 €/MB aangerekend 

er dient te worden opgemerkt dat de kost van de daily roaming pass ook in rekening gebracht wordt voor het maximum van 60 (of 121) euro

=

dit maximum is niet per land maar u kunt voor zover mij bekend Proximus expliciet vragen dit maximum toegelaten bedrag (tijdelijk) op te heffen

 

& uitleg op Userbase 

Ter bijkomende info: je vindt → hier ook de proximus mobiele prijzen voor “daily roaming pass” en er zonder, voor landen in zone A vallen en landen in zone B. 

Proximus mobile prijzen (GSM-abonnementen) Prijzen BTW incl. Buiten de Europese Unie zal automatisch een Daily Roaming Pass geactiveerd worden tegen een forfaitair tarief van zodra de Klant communiceert binnen het bezochte land, naar België communiceert (surfen, sms, mms, uitgaande oproep) of ook voor elke inkomende oproep. Hiermee kan de Klant gedurende 24 uur zijn nationale tariefformule blijven gebruiken voor deze communicaties. Na deze tijdspanne kan volgens hetzelfde principe weer een nieuw Daily Roaming Pass worden geactiveerd. De bedragen van de forfaitaire tarieven variëren naar gelang van het bezochte land :
Daily Roaming Pass 5,95 EUR per 24 uur voor Zone A en 11,95 EUR per 24 uur voor Zone B.

De Daily Roaming Pass kan niet worden geactiveerd indien de klant de limiet van 60 EUR (BTW inbegrepen) voor het gebruik van mobiele data naast zijn nationale bundel benadert. Voor de prepaidkaart of de Dienst FullControll kan de Daily Roaming Pass niet worden geactiveerd als de belwaarde onvoldoende is.

De volgende landen worden niet gedekt door de Daily Roaming Pass: Angola, Burundi, Comoren, Cuba, Djibouti, Equatoriaal-Guinea, Ethiopië, Guam, Libanon, Libië, Maldiven, Nieuw-Caledonië, Oman, Salomonseilanden, Somalië, Syrië, Venezuela, Zimbabwe, Bhutan, St. Pierre en Miquelon, Sao Tomé en Principe, Turkmenistan, Falklandeilanden, Cruiseschepen en veerboten, Satellieten. In deze gevallen zijn de onderstaande tarieven van toepassing.
Ze blijven ook van toepassing voor gebruik dat niet onder de Daily Roaming Pass valt, d.w.z. gesprekken of sms naar andere landen dan het bezochte land of België.

Reputatie 1

Heel veel dank @Martin  en @M_016

 

Het gaat dus om transparant roamen voor pakweg 6eu/dag tot abonnement limiet wordt overschreden.

 

Dat is bijzonder goed nieuws (we hebben 3 abonnement respectievelijk abonnement limiet 60 60 en 15 GB/mnd)

 

Daarom is het mogelijk dat de Daily Roaming Pass niet geactiveerd zal worden wanneer deze limiet is bereikt. Weet dat je ze kan verwijderen in MyProximus.

 

WAAR KAN IK DAT IN GODSNAAM VERWIJDEREN

Ik zoek al 2 uur op myproximus en het nummer dat je zogezegd uit het buitenland kan bellen tot 20h in belgie geeft enkel bezettoon!!!!

Ter info: op hun site lees ik dat je dit niet zelf kunt deactiveren

Hier zal er ook geen PX forummedewerker meer reageren , pas maandag terug.

lukt het ook niet via chat tot dat ze u met een medewerker doorverbinden → Contacteer onze klantendienst | Proximus

lukt het ook niet met 

Vanuit het buitenland: +32 475 15 60 00 tot 22u

Enfin ik probeer maar te helpen.

Vanuit België:

0800 22 800

Vanuit het buitenland:

+32 475 15 60 00

Onze Proximus Assistant staat 24/7 voor je klaar

Geen wachtrijen of ingewikkelde keuzemenu's meer, stel gewoon je vraag en Proximus Assistant, je digitale buddy, zal je ofwel doorverbinden naar de meest geschikte persoon of je direct verderhelpen.

Tijdens onze diensturen kan je altijd vragen om één van onze collega's te spreken.

Ontdek meer

Onze collega's zijn beschikbaar

Verloren of gestolen gsm: we blokkeren je kaart onmiddellijk, 24/7

Weekdagen: van 8u tot 22u

8h-22h

Weekend: van 9u tot 22u

9h-22h

Buiten onze diensturen: Proximus Assistant 24/7

24h

Reageer