Beantwoord

MMS naar 0474 000000

  • 6 September 2017
  • 16 reacties
  • 622 Bekeken

Ik krijg elke maand één MMS aan het nummer 0474 000000 gefactureerd (1euro btw incl). Op zich geen groot bedrag, maar wel niet correct.

Heeft nog iemand dit op zijn/haar factuur gemerkt. En wat doe ik eraan?

Tine
icon

Beste antwoord door FreyaVR 5 January 2018, 16:20

Bekijk origineel

16 reacties

Ik heb dit ook gekregen, ik zou in totaal 15 mms verstuurd hebben op een dag dat ik in de kliniek lag en niet in de buurt van mijn gsm kon zijn die bovendien beveiligd is. Sommige nummers zijn blijkbaar uit Frankrijk. Geen enkel nummer is bij mij gekend.

Ik krijg hiervoor wel een kredietnota van Proximus
Reputatie 7
Badge +4
Best uitleg/toelichting - en desgevallend creditnota -vragen aan Px via onderstaande link

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

uiteraard met uw telefoonnr/klantgegevens

Dit lijkt mij een eerder eigenaardig/verdacht 0474-nr, vandaar indien mogelijk afzender laten identificeren (zodat een eventueel al dan niet gewenst abo kan stopgezet worden)
Reputatie 6
Badge +3
Controleer ook eens de geïnstalleerde applicaties, of er daar geen tussen zit die stiekem mms'en stuurt. Je kan altijd je smartphone scannen met een antivirus: http://www.techpulse.be/tips/213362/de-vijf-beste-gratis-beveiligingsapps-voor-android/ (Android telefoons) en voor Apple IOS: Avira Antivirus Security , Lookout Antivirus & Beveiliging
Reputatie 7
Badge +1
Ik krijg elke maand één MMS aan het nummer 0474 000000 gefactureerd (1euro btw incl). Op zich geen groot bedrag, maar wel niet correct.

Heeft nog iemand dit op zijn/haar factuur gemerkt. En wat doe ik eraan?

Tine


Heb dit vandaag ook meegemaakt 1 MMS a € 0,50 buiten bundel naar nummer 0474000000. Zag dit vanavond in de Myproximus app. PX kunnen jullie dit misschien rechtzetten of hoe kan ik dit voor de toekomst blokkeren. Dit is nog niet gefactureerd.
als ik hem hier ingeef > www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=265

Reputatie 7
Badge +1
Ik krijg elke maand één MMS aan het nummer 0474 000000 gefactureerd (1euro btw incl). Op zich geen groot bedrag, maar wel niet correct.

Heeft nog iemand dit op zijn/haar factuur gemerkt. En wat doe ik eraan?

Tine


Heb dit vandaag ook meegemaakt 1 MMS a € 0,50 buiten bundel naar nummer 0474000000. Zag dit vanavond in de Myproximus app. PX kunnen jullie dit misschien rechtzetten of hoe kan ik dit voor de toekomst blokkeren. Dit is nog niet gefactureerd.


Hallo PX,
Heb nog geen antwoord gekregen op bovenstaand. Is het mogelijk dat dit niet op de volgende factuur komt. Alvast bedankt.
Mvg, Antoon
Reputatie 7
Badge +1
Ik krijg elke maand één MMS aan het nummer 0474 000000 gefactureerd (1euro btw incl). Op zich geen groot bedrag, maar wel niet correct.

Heeft nog iemand dit op zijn/haar factuur gemerkt. En wat doe ik eraan?

Tine


Heb dit vandaag ook meegemaakt 1 MMS a € 0,50 buiten bundel naar nummer 0474000000. Zag dit vanavond in de Myproximus app. PX kunnen jullie dit misschien rechtzetten of hoe kan ik dit voor de toekomst blokkeren. Dit is nog niet gefactureerd.


Hallo PX,
Heb nog geen antwoord gekregen op bovenstaand. Is het mogelijk dat dit niet op de volgende factuur komt. Alvast bedankt.
Mvg, Antoon

Hallo PX. Nog steeds geen antwoord ontvangen op bovenstaand. Alvast bedankt. Mvg, Antoon
Reputatie 7
Badge +1
Ik krijg elke maand één MMS aan het nummer 0474 000000 gefactureerd (1euro btw incl). Op zich geen groot bedrag, maar wel niet correct.

Heeft nog iemand dit op zijn/haar factuur gemerkt. En wat doe ik eraan?

Tine


Heb dit vandaag ook meegemaakt 1 MMS a € 0,50 buiten bundel naar nummer 0474000000. Zag dit vanavond in de Myproximus app. PX kunnen jullie dit misschien rechtzetten of hoe kan ik dit voor de toekomst blokkeren. Dit is nog niet gefactureerd.


Hallo PX,
Heb nog geen antwoord gekregen op bovenstaand. Is het mogelijk dat dit niet op de volgende factuur komt. Alvast bedankt.
Mvg, Antoon

Hallo PX. Nog steeds geen antwoord ontvangen op bovenstaand. Alvast bedankt. Mvg, Antoon

Hallo PX, op bovenstaand ook nog steeds geen antwoord gekregen. Is er misschien iemand bij PX die hier tijd voor heeft. Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +4
Beste, ik vind op je factuur geen verbruik van een MMS terug. Wel voor je volgende factuur. We kunnen dit pas bekijken en rechtzetten wanneer je deze factuur ontvangen hebt. Groetjes Freya
Reputatie 7
Badge +1
Beste, ik vind op je factuur geen verbruik van een MMS terug. Wel voor je volgende factuur. We kunnen dit pas bekijken en rechtzetten wanneer je deze factuur ontvangen hebt. Groetjes Freya
Hallo Freya. Bedankt voor het antwoord. Klopt dit was eind december en voor de factuur van januari. Zal met jullie dan contact opnemen als ik de factuur ontvangen heb. Prettig weekend. Groetjes, Antoon
Reputatie 7
Badge +1
Beste, ik vind op je factuur geen verbruik van een MMS terug. Wel voor je volgende factuur. We kunnen dit pas bekijken en rechtzetten wanneer je deze factuur ontvangen hebt. Groetjes Freya
Hallo Freya. Bedankt voor het antwoord. Klopt dit was eind december en voor de factuur van januari. Zal met jullie dan contact opnemen als ik de factuur ontvangen heb. Prettig weekend. Groetjes, Antoon

Hallo Freya. Factuur ontvangen. Factuur nummer: 6827108939. Klant nummer: 138035590. Is het mogelijk de MMS te crediteren. Alvast bedankt, Antoon
Reputatie 6
Badge +3
We kunnen dit vermijden door je betaaldiensten via telefoon te blokkeren, maar dat betekent ook dat tickets voor parkings of De Lijn onmogelijk worden. Heb je al "stop" verzonden naar dat nummer ? Op zich is een creditnota geen probleem, maar de oorzaak moet weggehaald worden. Over dat nummer vinden wij trouwens ook geen gegevens. Groeten. Jan
Reputatie 7
Badge +1
Hallo Jan,

Bedankt. Was te laat om dit nummer te blokkeren. Had dit al deleted. Over het nummer gesproken. Dit is op forumitem MMS ook ter spraken gekomen. Het nummer 0474000000 behoort aan " Het Fritekotmystrerie Galmaarden". Dit had Martin uitgezocht. Zou het mogelijk zijn dit toch te crediteren. Je hoeft niets te blokkeren kom ik nog een keer tegen zal ik dit nummer blokkeren en jullie weer melden indien dit gebeurd want ik ben niet de enige die dit meegemaakt heeft.

Groetjes, Antoon
Reputatie 7
Badge +1
Hallo Jan,

Bedankt. Was te laat om dit nummer te blokkeren. Had dit al deleted. Over het nummer gesproken. Dit is op forumitem MMS ook ter spraken gekomen. Het nummer 0474000000 behoort aan " Het Fritekotmystrerie Galmaarden". Dit had Martin uitgezocht. Zou het mogelijk zijn dit toch te crediteren. Je hoeft niets te blokkeren kom ik nog een keer tegen zal ik dit nummer blokkeren en jullie weer melden indien dit gebeurd want ik ben niet de enige die dit meegemaakt heeft.

Groetjes, Antoon


Hallo PX hebben jullie al een antwoord hierop. Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Antoon1,

Commercieel éénmalig tegoednota 6893042154 opgemaakt van 0,50EUR.Bewijs volgt via de post.

Groetjes,

Joël
Reputatie 7
Badge +1
Hallo Antoon1,
Commercieel éénmalig tegoednota 6893042154 opgemaakt van 0,50EUR.Bewijs volgt via de post.
Groetjes,
Joël

Hallo Joel,
Bedankt voor deze geste.
Groetjes, Antoon

Reageer