Beantwoord

Livefootballtv


Ik heb net gemerkt dat je elke maand 19,96 euro van mijn rekening haalt voor livefootbaltv. Ik heb deze service nooit besteld en ik kijk geen voetbal. Geef mij mijn geld terug, a.u.b
icon

Beste antwoord door M_016 29 May 2020, 12:12

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-uw-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

Ref.:

https://nl.forum.proximus.be/jouw-ideeenbus-52/stop-samenwerking-pm-connect-demon-games-livefootball-tv-48194

Info: betrokken bedrijf dient aan te tonen dat u de betrokken dienst effectief hebt onderschreven of u terugbetalen

demon games PM Connect LTD help.be@pmconnect.co.uk 0800 20 567  

Wetgeving

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/change_lg.pl?language=nl&la=N&cn=2018121227&table_name=wet

Hfdst 2 art 9 & 12

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-uw-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

Ref.:

Info: betrokken bedrijf dient aan te tonen dat u de betrokken dienst effectief hebt onderschreven of u terugbetalen

demon games PM Connect Ltd  e-mail help@pmconnect.co.uk  tf 0800 20567

Wetgeving

www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/change_lg.pl?language=nl&la=N&cn=2018121227&table_name=wet

Hfdst 2 art 9 & 12

 

Reputatie 7
Badge +3

@Danny Raziev Ik kan bevestigen dat de informatie doorgegeven door @M_016 volledig correct is. Je dient contact op te nemen met PM Connect LTD om hierover informatie te vragen en eventueel een klacht neer te leggen. Groetjes, Antonella

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb het al een paar keer gezegd maar het blijft me verbazen dat Proximus samenwerkt met zulke firma's. En ik kan iedereen maar aanraden voorzichtiger te zijn.

 

zie https://nl.forum.proximus.be/jouw-ideeenbus-52/stop-samenwerking-pm-connect-demon-games-livefootball-tv-48194#post640393

Reputatie 6
Badge +3

@Cvanloon : Geen enkele provider kan weten of zo een abonnement al dan niet gewenst is. Een echte samenwerking is er niet. Er wordt gewoon gebruik gemaakt van een betaalsysteem dat automatisch de kost bij de GSM factuur toevoegt. Klopt dat iedereen voorzichtig moet zijn en het is absoluut noodzakelijk om de gebruikersovereenkomst grondig te lezen want wanneer je bepaalde informatie moet delen is dit om achteraf geld af te schrijven voor een abonnement. Soms is het maar tijdelijk gratis en moet na de gratis testperiode stop sms’en.

Reputatie 6
Badge +2

Van de info of de providers er niets aan kunnen doen ben ik toch niet helemaal overtuigd. Het draait toch maar om geld hé. Hoe meer hoe beter. En eigenlijk is het toch niet helemaal eerlijk.  Ik kijk wel alle maanden mijn factuur na alvorens  aan Proximus te betalen. Waarom doe ik dat niet voor andere facturen. Voor Proximus,  geen  automatische betaling. De kleine lettertjes, eerlijk, ik lees dat niet, wie wel? Ik had van een overheidsonderneming toch wat meer reactie verwacht alvorens zulke abonnementen te aanvaarden. Bvb vragen of hun klant instemt met die prijsverhoging. Via software is dat eigenlijk simpel hè. 

Reputatie 6
Badge +3

@Cvanloon:  Dat is juist cruciaal om dit te doen wanneer je het vinkje I accept aanvinkt ga je volledig akkoord met hun voorwaarden en juridisch is dit bindend behalve als er onwettige zaken instaan. Veel van die aanbieders passen hun nummers altijd aan waardoor het heel moeilijk wordt om dit te verbieden. Ik lees het wel die kleine lettertjes.Er zou wel een bevestiging moeten komen alvorens een betaaldienst zou geactiveerd moeten worden, om situaties te vermijden. Daar ben ik het volkomen met jouw eens. 

Reputatie 6
Badge +3

@Cvanloon : Er is al een bescherming tegen betaaldiensten maar dan heb je ook problemen voor een mobiel ticket voor een parking,parkeerplaats,openbaar vervoer: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill_mobusage/particulieren/support/telefonie/abonnement-en-pay-and-go/verbruik-en-belkrediet-opvolgen/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

Reputatie 6
Badge +2

Ja dat klopt wel, maar voor een ticket op de tram of om te parkeren moet je wel telkens zelf actie ondernemen. En daarvoor moet ik wel het nummer kiezen. En  een sms sturen. Daarom heb ik nog niet elke maand een factuur voor het een of het ander.  Dat komt omdat De Lijn en die parkeerfirmas te vertrouwen zijn.In het geval van dat voetbal abonnement heb ik toch de indruk dat de mensen er wat in geluisd worden. Proximus weet dat zeker.  Zo een voetbalabonnement wordt er bijna sluiks aan  toegevoegd. Het ligt natuurlijk ook wel een beetje bij nonchalante mensen. Vroeger kwamen al eens mijn kleindochters overnachten en dan gebruikten ze mijn PC om spelletjes te doen. En dan heb ik ze een keer verwittigd : als ik daarvoor een factuur krijg is het uit jullie spaarpot. Nooit geen factuur gezien, omdat ze wel oppasten.

ik denk dat dit evenveel met volwassen voorvalt het is zo dat je soms heel attent moet zijn en net het zelfde voorbeeld bv. aan de berichten die hier de revue passeren (= frequent voorvalt) dat je gewoon kunt vaststellen dat de meerderheid de voorwaarden op de proximus pagina’s niet eens leest.

En om eerlijk te zijn het is mij ook al voorgevallen hoor, zeg nooit nooit :wink:

Reputatie 6
Badge +3

@Cvanloon en @Martin  Er zijn ook al gevallen waar het SMS betaal systeem SMS’en blijft versturen waar je voor moet betalen, maar is inderdaad te vertrouwen. Met applicaties kan je dit ook hebben dat zijn dan in-app aankopen dat wordt ook vermeld in de Google Play store. Het is ook nooit goed om een kredietkaart te koppelen aan de online store. Want anders kunnen kinderen zo gemakkelijk betaal apps aanschaffen. Bij footballclub tv staat dit duidelijk vermeld in de app zie hier: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sports.live.football.tv&hl=nl (in app aankopen). Daar moet je mee opletten. Het zijn vooral de in-app aankopen in gratis apps die hiervoor zorgen.

Ik zou ook inderdaad nooit mijn kredietkaart aan iets koppelen is gewoon de kat bij de melk zetten ...

Reputatie 6
Badge +2

Ja, het gaat dan waarschijnlijk over softwarebugs. En dat is ook niet goed.
Bij Google play moet je goed opletten, en ook met de shop van Apple.  Vaak zijn er gratis programma’s   maar zijn sommige diensten die ze aanbieden wel betalend. Bvb Zoom is een software voor oa videoconferencing, is gratis, maar in geval een conferentie langer duurt dan 40 minuten wordt de dienst betalend. 

Kun je die betaaldiensten bij Proximus niet gewoon uitzetten, Allemaal hé. 

inderdaad dan zet je wel alles uit, dus betalen voor de bus enz.. gaat ook niet meer ….

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Nochtans doen volwassenen dit regelmatig en geven het dan aan hun kinderen die dan in-game aankopen kunnen of in-app een abonnement afsluiten. 

@Cvanloon: ja, dat is mogelijk zie hier: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bar_3rd/particulieren/support/telefonie/abonnement-en-pay-and-go/verbruik-en-belkrediet-opvolgen/oproepen-sms-en-of-surfen-blokkeren.html maar dan blokkeer je alles. Zolang dit duidelijk vermeld wordt is er niets strafbaar gebeurd. Er kunnen nog malafide apps zijn die dit niet vermelden maar die bevinden zich meestal op alternatieve applicatie winkels of worden aangeboden als installatiepakket .apk. Klopt dat het software bug is maar je gaat dit wel terugvinden op jouw factuur, achteraf zal het parkeerbedrijf je wel terug vergoeden.

ja en dan nog verschieten als er een onvoorzien bedrag van hun rekening afgaat ook zeker :relaxed:

Reputatie 6
Badge +3

Inderdaad maar dat is jammer genoeg een eigen risico. Je moet al de goodwill willen hebben van de google play en de apple store voor dat ze het geld eventueel terugstorten of je moet een aanvraag indien bij jouw kredietkaartmaatschappij. Maar dat gaat moeilijk zijn want er is bewijslast van de aankoop.

ik zal me er maar verder bij houden van geen kredietkaart te koppelen, maar ieder doet uiteraard zijn goesting, dat is een feit

Reageer