Vraag

Kredietnota nog steed niet verrekend

  • 10 September 2020
  • 5 reacties
  • 95 Bekeken

in Juli heb ik voor de zoon een Mobilus S Fullcontrol genomen , hij had daarvoor een herlaadkaart van Proximus. Op deze kaart stond nog een bedrag van rond de 24 euro , deze ging in mindering gebracht worden op de volgende factuur. Ik ben ondertussen al twee facturen verder en nog steeds is deze niet in mindering gebracht ????? Telkens als ik bel krijg ik het antwoord " op de volgende factuur zal dit wel aangepast worden ". Als ik bel dan hang ik meer dan een half uur aan de lijn , en dan wordt er nog niet eens opgenomen. Hoe zit dat met jullie service , toch een beetje triestig , niet ?


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@M_016  In dit geval is het krediet opgebruikt op 25/07/2020 en is de omschakeling gebeurd op 26/07/2020. Er was dus geen belwaarde meer om over te dragen. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +4

@AntonellaD 

Ik vrees dat bovenstaande niet direct in lijn is met onderstaande komende van de Proximus website 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_change_call_price_plan/particulieren/support/telefonie/abonnement-en-pay-and-go/tariefplan-wijzigen/je-abonnement-of-pay-and-go-kaart-wijzigen.html

Overschakelen naar een abonnement of Full Control

  • Als je al een Pay&Go-kaart hebt, dan kun je een abonnement kiezen en bestellen. Als er nog belkrediet op je Pay&Go-kaart staat, dan wordt dit (met uitzondering van promokrediet) automatisch in mindering gebracht op je 1ste factuur.

Vermits Full Control een abonnement is, dient mijns inziens op basis van bovenstaande het P&G belkrediet integraal in rekening te worden gebracht op de eerstvolgende afrekening van het abonnement Full Control 

Reputatie 7
Badge +3

@pat69 Een full control abonnement kan herladen worden met belkrediet (net zoals een herlaadkaart). Dit krediet kan dan worden gebruikt voor alles dat niet binnen de bundel valt. Bijvoorbeeld internationale oproepen, derde diensten, data als de bundel op is,…. Voor een full control abonnement is het dus niet zo dat het krediet wordt overgedragen naar de facturatie om in mindering te worden gebracht. 
Dit krediet van +/- 24 euro werd alvast opgebruikt op 25/07/2020.
Groetjes,
Antonella

@pat69 Proximus forummedewerkers zijn hier al de posten aan het doorlopen dus als ze hier straks de draad opnemen kunnen ze dit verder regelen met u .

En als dit niet moest het geval zijn dan kun je de bovenstaande raad nog altijd overwegen :slight_smile:

TBI: hulp en contact over factuur → https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bill_global/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/uitleg-over-je-factuur/een-vraag-over-je-factuur-aanrekening-of-verbruik.html

Reputatie 7
Badge +4

Blijkbaar is het (voorlopig?) - spijtig genoeg - niet meer mogelijk gebruik te maken van onderstaande “elektronisch schriftelijke) werkwijze voor facturatieklachten/vragen

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact_us/particulieren/support/spaar-tijd-kom-snel-in-contact-met-de-juiste-dienst.html

hulp op maat - ik ken mijn nummer - ik heb een vraag over mijn factuur - een klacht indienen of andere vraag (normaal kan er aldaar op deze wijze een formulier ingevuld worden en is er een schriftelijk spoor van uw klacht)

 

Mocht er op korte termijn geen reactie komen van Proximus-medewerkers op dit publieke forum en het betrokken saldo niet verwerkt is/werd in uw factuur te ontvangen in september lijkt het mij aangewezen schriftelijk een klacht hieromtrent in te dienen (Proximus Klantendienst Residentiëel Koning Albert II-laan 27 1030 Brussel)

 

Succes

Reageer