Beantwoord

Klachtendienst

  • 2 December 2016
  • 37 reacties
  • 3806 Bekeken

Hallo,

Is er ergens een mogelijkheid om een klachtenformulier in te vullen?
Heb intussen reeds 17 (!!) gesprekken met de "klantendienst" achter de rug, maar nu ben ik het echt beu.

Na enige tijd zoeken op de site, vind ik dit nergens terug.

Iemand enig idee waar ik een officiële klacht kan neerleggen?

Alvast bedankt!
Groetjes,
Ine
icon

Beste antwoord door Elma 2 December 2016, 19:59

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

37 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dag Ine,

Onze contactpagina werd onlangs wat aangepast.
Je vindt hem hier. Op die manier kan je het klachtenformulier vinden.
Mvg,
Bedankt Wim voor de feedback.
Maar mijn klacht valt niet onder een van de vooropgestelde keuzemenu's.
Ik heb namelijk geen "vraag over mijn factuur", daarbij ga ik ook niet meer "verhuizen".
Ik wil allesbehalve nog "iets bestellen" en "technische" gezien heb ik geen vraag.
Verder ben ik mijn "PIN of PUK" niet kwijt en heb ik ook geen vraag over "MyProximus".

Ik wil een klacht indienen tegen de "klantendienst".
Dat vind ik hier niet terug. Ofwel kijk ik er over natuurlijk...

Graag verdere hulp.

Dag Ine,

Onze contactpagina werd onlangs wat aangepast.
Je vindt hem hier. Op die manier kan je het klachtenformulier vinden.
Mvg,
Reputatie 7
Badge +6
Ine,
Ik zou je toch aanraden de flow te volgen van 'vraag over mijn factuur', daar kun je wel een vraag stellen per mail. Mijn collega's zullen die dan verder behandelen.
Mvg,
Hallo Wim,

Mag ik jou dan aanraden om je collega's te adviseren om een "klachten"-knop te voorzien?

Ik vind het absurd dat ik op "vraag over mijn factuur" dien te klikken, terwijl ik helemaal geen vraag over mijn factuur! Ik wil een klacht neerleggen over het niet-functioneren van de klantendienst en blijkbaar ook niet echt van deze forum.

Toch maar eens geklikt op "vraag over mijn factuur". Heeft u dit zelf al eens gedaan?
Ik krijg enkel de melding om telefonisch contact op te nemen met (... u mag 3x raden...) DE KLANTENDIENST!

Kunt me het emailadres bezorgen van u collega's, zo kan ik toch nog contact met hen opnemen?

Bedankt!

Ine,
Ik zou je toch aanraden de flow te volgen van 'vraag over mijn factuur', daar kun je wel een vraag stellen per mail. Mijn collega's zullen die dan verder behandelen.
Mvg,
Reputatie 7
Badge +6
Ine,
een rechtstreeks emailadres kan ik u niet geven, maar je kunt ook je vraag stellen via een privébericht hier op het forum. Je tekst invullen in het voorziene veld, en dan klikken op 'Opslaan' = verzenden. Dan krijg je een privébericht terug van mijn collega.
Mvg,
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Ine, ik heb de pagina's voor jou doorlopen. Hier de link waar je je opmerkigen (= klacht) in kan neerschrijven. Je moet wel je mailadres en telefoonnummer ook opgeven.
http://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contact.html
Bedankt voor de link.
Hallo Elma,

Bedankt voor de hulp! Alleen kom ik helaas nooit op een pagina terecht waar ik deze gegevens dien in te geven. Ik kom automatisch op een pagina uit waar het telefoonnummer van de klantendienst vermeld staat.

Ik ga het momenteel via het "privé bericht" proberen en hoop dat dit iets oplost!
Bij test-aankoop heb ik de klacht ook zonet neergelegd.

Fijne avond nog!

Hallo Ine, ik heb de pagina's voor jou doorlopen. Hier de link waar je je opmerkigen (= klacht) in kan neerschrijven. Je moet wel je mailadres en telefoonnummer ook opgeven.
http://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contact.html
Tjaa je bent niet de enige die Het Probleem Heeft
Reputatie 7
Badge +6
Tjaa je bent niet de enige die Het Probleem Heeft
Beste,
zoals ik al aangaf daarnet kunt u best een privébericht sturen.
Mvg,
Beste klant,


We hebben uw vraag via e-mail goed ontvangen.

Met de volgende referentie kunt u uw dossier verder opvolgen 40341812.

Hieronder vindt u een kopie van uw vraag:

E-Mail: elektro.peersman@telenet.be
Contactnummer: 0475341613
Info:
Ik heb vandaag 12/12/2016 contract vernieuwd voor 2 jaar. Dame in de winkel te Wilrijk , waar ik vorige week speciaal was langsgegaan om iphone 7 plus te bestellen op aanraden van de telefonische klantendienst , en men heeft me nu een gewone iphone 7 verkocht. Ook werd me niet verteld dat er een zelfde abbonnement is van 56 euro waar ik nagenoeg dezelfde mogelijkheden heb als nu. Ik ben totaal niet tevreden. Ik wou de telefoon 1 minuut later (ongeopend) terugbezorgen om dan om te wisselen maar de dame zij me dat het contract is afgesloten en ze dit niet kan ( of wil ) veranderen. Als dit niet aangepast kan worden betaal ik gewoon het saldo van de telefoon en stop ik mijn abbonnement.
Op de website staat de iphone 7 plus wel op zijnde bestellen online maar waarom zegt de klantendienst dan dat ik dit in de winkel moet regelen.

We stellen alles in het werk om u zo snel mogelijk te antwoorden.


Deze e-mail werd automatisch via onze computersystemen verstuurd. U kunt hier niet op antwoorden. Voor alle verdere vragen kunt u steeds op www.proximus.be/contact terecht. Hartelijk dank.

Met vriendelijke groeten,

het Proximus-team
Reputatie 7
Badge +3
Dag elektro peersman;

Je zal via dossier 40341812 op de hoogte gehouden worden door een dossierbeheerder.

Groetjes,

Antonella
Ook hier lukt het niet.
Dan zullen wij het ook maar eens via hier proberen.
Na talloze gesprekken met de klantendienst over een probleem dat reeds 6 maanden duurt, kreeg ik vandaag het antwoord dat ik niet kon geholpen worden.
We waren al 20 minuten aan het bellen toen hij vertelde dat ik maar nog wat moest wachten.
Alsof het zichzelf zou oplossen, intussen al 6 maanden geen factuur ontvangen.
Zelfs een klacht kon blijkbaar niet baten. Ik krijg steeds het antwoord dat het opgelost is, om er dan nadien achter te komen dat het niet zo is.
Dus nog maar eens een formulier invullen via één van deze links, in de hoop dat er toch eens iemand kan helpen.
Maar waar ik nooit klachten had over de manier van communiceren, was dit vandaag toch heel wat anders!
Reputatie 7
Badge +4
Dag Axe,

Best kan je uw al uw klantgegevens doorsturen naar Het Proximus Team (klantnr, telefoonnr, contactnr)

Ook graag wat beknopte info zoals hierboven. Dan kijken we het meteen voor je na.

Alvast de excuses

Met vriendelijke groeten

Koen
Hallo,

Blijkbaar is hier niet meer gereageerd sinds 1 maand. Mogelijk is er een ander gelijkaardig topic lopende, maar aangezien ik geen zin heb om nog meer tijd te verliezen zal ik op deze reageren, en wel heel BONDIG:

IK HEB IDENTIEK DEZELFDE ERVARINGEN /PROBLEMEN gemeld door: IneWordtNietGeholpen (gemeld sinds 2 maanden, beaamd door Zeer Ontevreden Klant), Axe (1 maand geleden, blijkbaar al 6 mand bezig!).

Ben zo net 2 uur (! juist correct) aan het verliezen (sinds 12u30 probeer ik tevergeefs een oplossing te krijgen en heb hiervoor al 5 keer zelf gebeld en ben al 3 keer "moeten" teruggebeld worden, steeds met de vraag wat is uw probleem!!!). En als ik uiteindelijk beslis om een klacht neer te leggen ondervind ik tot overmaat van ramp hetzelfde probleem als hier is gemeld. Ongelofelijk, je naar de klantendienst sturen (waar je steeds tijd verliest met het aanhoren van o.m. "fishing probleem" of "wist u dat... de problemen ka oplossen door de modem te "resetten", en hoe die modem eruit ziet, en hoe je die moet uitzetten...).

En dit enkele en alleen omdat je een decoder (ter vervangign om een probeem"eventueel" op te lossen) wenst af te halen, maar dit niet meer kan via de gewone Belgacom winkels, en je KIALA punt (ja, dat moet nu via deze gaan blijkbaar) gewoon even sluit omdat die een feestje heeft (Guy Gazet in Sint-Pieters-Leeuw). Ongehoord.
Nog aan toe voegen dat het hoofdprobleem, waarvoor die vervanging van de decoder een "mogelijke" oplossing zou bieden, zich sinds vorige donderdag heeft voorgedaan en ik sindsdien reeds verscheidene uren in contact ben geweest met de technische dienst. En tijdens die gesprekken (soms tot 2u lang !!) wordt je dan terugbeld door - ofwel, ja u raad het juist: de klantendienst voor de "tevredenheidsenquete", ofwel door, nogmaals juist: de technische dienst, die automatisch terugbelt om een nieuwe melding te openenen omdat het "lopende gespredk" te lang duurt; en opnieuw weten ze van niets en moet je de hele uitleg opnieuw doen. I.v.m. de tevredenheidsenquete: princiieel heb ik hier nooit op geantwoord vanwege het al grote tijdsverlies, maar vandaag toen ik zo net (na die 2uur, waarbij er tijdens het laatste gesprek gewoon werd ingehaakt door de medewerker!) werd teruggebeld heb ik effectief geantwoord: mogrelijke scores van 1 tot 5 (zeer tevreden): uit hevige woede gewoon op alle vragen score 1 gegeven
Tot slot: gelieve niet op de typo's/spellings/grammatica fouten en zinsconstructie te letten - gewoon geen tijd om die te corrigeren, dus sorry, hopelijk is het begrijpbaar
Opnieuw vooraf: gelieve niet op de typo's en andere fouten te letten, hopelijk is het te begrijpen, dat is het belangrijkste

Toch nog dit: ik moet trouwens melden dat de enige reden waarom ik nog klant ben is omdat er "netwerk" opnames, zonder conflicten mogelijk zijn , en dit is dus ok zolang het niet fout loopt. Maar dat doet het dus wel, zie verder. Zo niet had ik reeds lang een alternatief gekozen.

Blijkt dus effectief dat wanneer je de "harde schijf" versie vab de v5 decoder hebt dit op termijn enorme problemen geeft/zal geven. De "programmeurs" hebben er doodleuk voor gekozen om toch op die harde schijf weg te schrijven zelfs al kies je voor 60 dagen (korte termijn) opname. Op termijn loopt dit dus duidelijk in de soep: ik kan niets degelijk meer doen vanaf de decoder, bovendien is de schijf totaal opgebruikt (kan me eigenlijk niet schelen, want wou de schijfloze versie van de decoder, maar die was er niet meer nadat mijn eerste schijfloze versie niet meer werkte meer dan een jaar geleden en ik ben nooit terug gecontacteerd om een nieuwe te krijgen, dus moest het van dan af doen met deze met de schijf, maar bon alles leek te werken tot nu meer dan een jaar later ik volledig in de "merde" zit). Gelukkig heb ik voorlopig een workaround met de zeer ongebruiksvriendelijke versie op de smartphone: ja ik ben gedepanneerd want vandaar kan ik mijn opnames plannen, en blijkt dus samen te werken met mijn decoder (alhoewel niet echt synchroon, maar bon ik kan ermee leven voorlopig). Even toe lichten: ongebruiksvriendelijke vanwege het feit dat je bv. steeds naar "vandaag" in de tv gids word teruggestuurd nadat je bv. een opname voor zeg maar 2 dagen later hebt gepland; ook de andere menu's zijn verre van gebruiksvriendelijk, zoals je dat tegenwoordig van een app kan verwachten.
Bij het nalezen (had ik moeten doen vóór het opsturen natuurlijk) gezien dat ik dus "60 dagen" (= korte termijn) opnames bedoelde, maar mijn NUMLOCK stond niet aan, vandaar de wat vreemde zin.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Johnny,

Als er problemen zijn met de opnames kan je ons dan laten weten welke opnames exact niet werken? Dan kunne we het nakijken.

Mvg,

OdB
Dag Jimmy,

Ik denk dat ik de problemen uitgebreid heb vermeld, maar de "details" zijn in verschillende uren gesprek niet zo maar samen te vatten. Maar mijn dossier moet zeker op de technische dienst in te kijken zijn, ik denk niet dat het nuttig en/of efficiënt is om die hier uiteen te zetten. Het punt is dat de software voor de opnames PLOTS niet meer werkt zoals dat zou moeten in het specifieke geval van combinatie "decoder harde schijf v5, eind 2015", samen met "60 dagen" opnames, samen met "oude series, zoals RIO 2016, die niet verdwijnen uit de planning op de server, maar uiteraard niet meer op de decoder, en alsdusdanisch achtergebleven blijkbaar (nog niet zeker) voor problemen zorgen"

Wat werkt er niet: ingewikkeld uit te leggen, nl. heel wat opnames starten nietmeer, niet mogelijk om uit de planning te halen, etc... kan alleen duidelijk uitgelegd worden met een "demonstartie" op de decoder zelf. Punt is : de decoder is onbruikbaar geworden voor planning. Gelukkig ben ik gedepanneerd door de app op de smartphone (zie mijn vorige posts(s))
(vervolg voor Jimmy)

Er hebben trouwens in de afgelopen week verschillende technische (?) medewerkers getracht dit op te lossen door die opnames na te kijken, te deleten. Eergisteren heb ik uiteindelijk de oplossing gekregen (hopelijk): afhalen nieuwe decoder zonder harde schijf (zie vorig posts), en het was diezelfde medewerker die me zei dat alle vorige medewerkers er blijkbaar niet correct in geslaagd waren de geplande opnames te verwijderen. Hij heeft ze wel verwijderd (heeft me een lijst van deleted, en opgenomen opnames doorgemails op wo 15/2 om +/- 12u30), maar zoals gezegd op mijn decoder bleven de gepland (dus er is iets fundamenteel fout met de softwarde voor de harde schijf decoder; waarom moet die trouwens op die harde schijf opnames, soms gedeeltelijk, soms volldeig zetten, die als "60 dagen" zij gedefiniëerd ???? Dat heb ik niet gevraagd: mijn harde schijf is vol met meer dan 50 zulke opnames, terwijl ik er slechts 6 op staan die ik "bewust" op "lange termijn" (dus harde schijf in geval van die decoder!) heb opgenomen. Normaal zou de schijf bijna helemaal vrij moeten zijn !!
(vervolg 2 voor Jimmy)

Trouwens: waarom is het niet mogelijk dat er iemand die het zou kunnen nakijken mij terugbelt zoals je voorstelt. Ik denk niet dat ik dit via dit forum zal opgelost krijgen, daarvoor is het te ingewikkeld. Want met de technische dienst (er is blijkbaar maar één nummer 080022800 waar je steeds door de hele menu moet spartelen !) lijkt het in elk geval niet echt te lukken. Ik wacht nog af of de vervanging door een schijfloze decoder mijn problemen zal oplossen. Toch nog dit: laat het duidelijk zijn (zoals in mijn vorige posts vermeld) dat ik wel degelijk een schijfloze decoder wens (ik wens geen problemen meer vanwege een "defecte" harde schijf, of blokkerende decoder en dan alle opnames te verliezen)
Ook nog dit: ik weet niet waarom ik "Johnny_033" heb gekregen als "ID" op dit forum (en niet te wijzigen blijkbaar) dus daarom deze geg: mijn TV Tel nr: 023323840, Mijn GSM contact nr (niet van mijn proximus abonnement, maar van het werk): 0471 20 42 59