Beantwoord

Klacht service Proximus

  • 19 February 2018
  • 15 reacties
  • 880 Bekeken

Zal effen kort uitleggen hier , 3 weken geleden vraag ik WiFi en digitale televisie aan , geef alles telefonisch door , week later nog niets gehoord , ik bel terug , ah meneer er is hier iets mis gelopen we gaan het in orde brengen en ik krijg een dossiernummer mee . Week later nog niets , bel terug was er terug iets fout gelopen maar hing het nu in orde komen , ik hoor niets dus ik bel zelf terug , nu kan ik eindelijk een afspraak maken dat de technieker langs komt , vandaag 19 februari tussen 17.00h en 20.00 h zou hij komen . Ik moest normaal werken met de late vandaag maar ik neem onbetaald verlof vandaag . 19.45 h nog niets gehoord . Ik bel naar Proximus vraag waar ze blijven . Mevrouw aan de lijn zegt ik ga nakijken en bel u direct terug . Half uur gewacht niemand belt mij terug en nog geen technieker gezien . 20.15 h bel ikzelf terug krijg ik andere mevrouw aan de lijn die zegt blijf effen aan de lijn ik zoek het uit voor jou . 10 min aan de lijn gewacht , komt mevrouw terug en zegt ze mij , meneer er is terug een fout gebeurd er komt niemand meer langs want er is een datum geboekt hier maar geen technieker . Ik zeg wablief , heb ik vandaag verlof gepakt en zit ik hier van 17.00 h te wachten voor niets ? . Ja sorry zegt mevrouw maar ik zal jou nummer geven en je kan morgen bellen vanaf 08.00 h voor een nieuwe afspraak te maken , sorry maar zulke dingen heb ik nog nooit mee gemaakt , wat kan ik best doen denkt men hier ?
icon

Beste antwoord door FreyaVR 20 February 2018, 10:24

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo Annisa, gaat het om een simkaart met een nieuw gsmnummer of is het ter vervanging van een defecte simkaart? Kan je ons jouw gsmnummer en het nieuwe simkaart nummer via een privébericht doorsturen, dan bekijken we het verder voor jou. Groetjes, Aziz

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende : https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Opslaan' = verzenden.
Reputatie 7
Badge +4
Indien u uw telefoon reeds afgezet en terug opgezet hebt, is er bij Px duidelijk iets fout gelopen.
Misschien best eens bellen (met een andere tf naar 080022800 of van GSM naar 6000) voor controle
P.S.
Een dergelijk probleem best misschien melden in een specifiek bericht in deel "telefonie" forum (het kan dat het dan eventueel sneller opgepikt wordt door Px medewerkers)
Een paar weken geleden had ik een nieuwe sim kaart aangevraagd heb hem ook gekregen aleen ze zeiden ja na 24 uur zal de simkaart geactiveerd zijn maar nu nog altijd geen activaties jammer genoeg wat kan kk hier aan doen kan u aub zoo snel dit bericht beanywoorden
Reputatie 7
Badge +4
Kan je via volgende link https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679het betrokken klantennummer of gsmnummer geven? Dan kijken we dit ecen verder voor je na. Groetjes Freya
Hallo, waarmee kunnen we jou precies helpen? Groetjes, Aziz

Aziza,

Wat betreft de sim-kaart: dit probleem is intussen al opgelost.
Mijn eerste vraag: er worden mijn kosten aangerekend voor "internationale oproepen". Bij mijn weten heb ik echter geen internationale oproepen buiten de EU uitgevoerd, dus hoe kan ik te weten komen naar welk nummer en wanneer deze oproepen zijn uitgevoerd?

Met vriendelijke groeten,

Ken Wouters
Reputatie 7
Badge +3
Hallo, waarmee kunnen we jou precies helpen? Groetjes, Aziz
Is het normaal dat de proximus chat niet beschikbaar is? Ik geraak enkel op de chat met de technische dienst, maar daar kunnen ze mij niet verder helpen met mijn vraag (over oproepen naar het buitenland en opsturen van een sim-kaart), dus verwijzen ze mijn naar de algemene chat (die niet beschikbaar is, zie bijlage) of naar het 0800 nummer waar het meer dan 30 minuten duurt voor je ook maar iemand aan de lijn krijgt. Graag een deftige klantendienst of mijn overstap naar een andere provider zal niet lang meer duren!
Idem hier. Volgende klacht diende ik in:


Geachte,

-Betreft de aanvraag van een nieuwe decoder:

Wij hebben al onnoemelijk veel problemen gehad met Proximus TV maar sinds maandag 19 februari is één van onze decoders volledig stuk. Ik nam contact op met het helpcenter tegen sluitingsuur en volgde tevergeefs en meermaals de technische procedure om een aantal zaken te testen. Ook na het telefonisch onderhoud herhaalde ik de stappen nog een aantal keer, zonder resultaat. De medewerker had me beloofd op maandag contact met me op te nemen om na te gaan of de problemen waren opgelost. Dit is niet gebeurd!

Op dinsdag heb ik jullie diensten opnieuw gecontacteerd om de vervanging van de decoder aan te vragen. Ik kreeg een ordernummer en er werd me bevestigd dat de decoder op woensdag 21 februari geleverd zou worden in een Kiala punt in mijn woonplaats. Ik zou eerst een sms-bevestiging ontvangen. Deze heb ik niet ontvangen!

Ik nam dus opnieuw contact op met jullie diensten op woensdag 21 februari om 15:25 met het nummer * (gesprek van 5 minuten). De vrouwelijke medewerker bevestigde me dat de decoder voor 17u geleverd zou worden en dat ik de sms-bevestiging zou ontvangen. Dit is niet gebeurd! Om 17u50 (gesprek van 5 minuten) nam ik opnieuw contact op. Deze mannelijke medewerker gaf mij andere, tegenstrijdige informatie. Hij meldde me namelijk dat ik geen sms-bevestiging zou ontvangen en deze info dus niet correct was! Hierbij stel ik mij serieus de vraag welke medewerker gelijk heeft en welke medewerker(s) incompetent is(zijn)! Er werd mij bevestigd dat ik gewoon zo kon langsgaan bij het Kiala punt om de decoder op te halen. In het Kiala punt werd mij, tot grote ergernis, gemeld dat er geen decoder geleverd werd. Om 18:24 nam ik opnieuw contact op (gesprek van 13 minuten). Deze medewerker bevestigde me dat de decoder vandaag 22 februari geleverd zou worden en dat ik wel degelijk een sms-bevestiging zou krijgen. Dit is, zoals gewoonlijk, NIET gebeurd!

Vandaag nam ik opnieuw contact op om 17u03 en na meermaals doorgeschakeld te worden, werd de lijn verbroken. Om 17u12 belde ik opnieuw (gesprek van 8 minuten) en werd me bevestigd dat de decoder morgen 23 februari geleverd zal worden en dat de vorige medewerkers dit ook zo hadden moeten communiceren. Ik zal een sms-bevestiging ontvangen. U begrijpt dat dit nog weinig geloofwaardig is.

U kan dus zelf constateren dat de klantenservice beneden alle peil is en dat uw bedrijf misschien best wat tijd en middelen steekt in een grondige opleiding voor de medewerkers van het helpcenter want deze situatie is zeer frustrerend en lachwekkend tegelijkertijd.

Ondertussen tel ik vier dagen zonder televisie, bijna 120 minuten telefonisch contact, een onnodige rit naar het Kiala punt, veel tijdverlies en nog veel meer frustratie! Ik hoor graag van u welke compensatie hier tegenover kan staan.

In afwachting van uw antwoord en compensatie,

Vriendelijke groeten
En voor Mvr Freya en Thomas ik heb net eens naar mijn profiel account gezien en daar ook mijn klantnummer bijgevoegd , grt
Effen update , gisteren middag is de technieker langs geweest , een vriendelijke jonge kerel , alles geïnstalleerd en perfect uitgelegd , eindelijk kan ik relax in mijn zetel naar tv zien ?
Reputatie 7
Badge +4
Beste Peter, het spijt dat dit contact opnieuw zo moeizaam verlopen is. We zullen hier inderdaad een compensatie voor opmaken, maar zoals reeds eerder gezegd kan dit pas wanneer je je eerste factuur ontvangen hebt. Ik duim alvast mee dat straks de technieker komt en alles dan in orde wordt gebracht. Groetjes Freya
Reputatie 7
Badge +6
Peter, stuur alvast je telnr of klantid door via privébericht naar Het Proximus Team. Ik zie dat dit nog niet gebeurd is, noch staan je producten op je MyProximus account.
Zo kunnen mijn collega's dit meteen voor je nakijken.
Zo effen een update plaatsen , gisteren morgen om 08.00 h bel ik naar het nummer 0800/98977 een direkt nummer van techniekers dat ik van die mevrouw had gekregen , ik bel en vragen ze mij een code in te geven , ik dacht hoe kan dit nu ik heb helemaal geen code , wat blijkt nu dat dit een intern nummer is van Proximus voor mensen die daar werken , dus die mevrouw mag mij helemaal dat nummer niet geven want ik kan daar niets mee doen . Ok , dan maar terug gebeld naar het gewone nummer , krijg ik mevrouw aan de lijn dat zegt dat ze het effen gaat nakijken mij in wacht zetten en onmiddellijk terug is , 20 min in wacht gestaan en naar het geluid van Proximus geluisterd en toen werd de verbinding plots verbroken , ik dacht dit kan echt niet meer . Ik terug gebeld krijg ik terug een andere mevrouw aan de lijn , hing ze het ook nazien terug in wacht en na 10 min was ze er terug , met de melding dat ik pas een volgende afspraak kon maken op 15 maart dat alles volzet was , ik zei wablief 6 weken wachten voor een aansluiting en dat na de ene blunder na de andere van jullie , ik zei neen bedankt laat maar hoeft niet meer . Toen zei ze wacht effen ik kom direkt terug ik ga een andere dienst raadplegen voor een technieker , terug lang in wacht gezet was ze daar terug , ja meneer morgen tussen 13.00 h en 17.00 h kan er iemand komen . Ok dan maar . Vandaag terug een dag onbetaald verlof moeten nemen ( omdat ik nog geen vast contract heb op mijn werk kan ik geen betaald verlof nemen ) gisteren om 08.00 h beginnen bellen en om 08.45 h had ik dan een afspraak . Dus als ik het eens snel bekijk heb ik na 2 dagen onbetaald verlof en zeker 2 h bellen ontelbare keren dan toch eindelijk een afspraak te pakken . Awel Mvr Freya een gepaste compensatie van Proximus zou hier wel gepast zijn , ik ben benieuwd , en dat na vorig adres al jaren klant geweest te zijn van Proximus , grt
Reputatie 7
Badge +4
Beste Peter, het spijt me dit te vernemen. Je kan inderdaad best vandaag tussen 8 en 16.30 bellen om een nieuwe afspraak vast te leggen. Eens de installatie gebeurd is en je de eerste factuur ontvangen hebt, kunnen we altijd een compensatie hiervoor opmaken. Groetjes Freya
Reputatie 6
Badge +2
Al mijn topics lezen en er je conclusies uit trekken...

Reageer