Klacht: fraude aanrekening door derde game store

  • 13 February 2018
  • 55 reacties
  • 27900 Bekeken

Reputatie 1
Eergisteren kregen wij plots een SMS waarop stond dat wij ""gratis"" waren ingeschreven voor de Game store app waarvoor wij wekelijks wel 3,99 euro zouden aangerekend worden. Vreem want ik heb mij helemaal nergens voor ingeschreven, nooit een abonnement afgesloten of een contract gezien. Ik heb al met Proximus gebeld maar daar wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. Zij willen mij niet verder helpen, ik moet dit zelf regelen via het nummer vermeld op mijn factuur. Als je hierop belt krijg je eerst in gebrekkig nederlands te horen "welkom bij de klantendienst" en nadien een slecht nederlands sprekende persoon aan de lijn. Ik probeerde te weten te komen wat de naam van de onderneming was of welk ondernemingsnummer zij hadden maar dat kon de persoon niet geven. Het adres wilde zij mij ook niet doorgeven. Ik kon enkel met vragen terecht op een e-mailadres: info.be@ccsupport.biz. Ik heb een e-mail met vragen gestuurd maar wacht nog steeds op response...

Ondertussen is er al 5 keer een bedrag van 3,99 euro aangerekend terwijl wij nooit een contract gezien hebben. bovendien is de sms pas eergisteren verstuurd??? en daarbij dan ook nog een sop een nummer van een Pay en Go kaart. Het hele idee achter Pay & go is toch dat je geen abonnement hebt!!! Ik heb de dienst kunnen stopzetten maar ik heb 20 euro aangerekend gekregen. Dit omdat Proximus onze gegevens niet voldoende beschermt. Ik vind het schandalig dat zij geen actie ondernemen. Zij willen mij hierover zelf niet te woord staan... dien maar een klacht in was de reactie van de tele-medewerker. Die 20 euro weiger ik in elk geval te betalen.

55 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @huriya dossier 50366967 werd opgemaakt voor de juiste dienst, de dossierbeheerder zal je verder contacteren. Groetjes, Heidi

Ik zie op mijn factuur dat er bedragen staan die aangerekend worden via "EFC Fights Bel een soort premium service (?).in   Belgium, ttz   3 x 4,99Euro
 waar ik totaal geen weet van heb, 
ik bezoek dergelijk sites niet, noch een sms bericht gekregen, of iets geactiveerd, 
blijkbaar kan dit zomaar ?,   hoe kan dit stopgezet worden?  

Reputatie 7
Badge +3

@vdam Ik heb hiervoor dossier 50631152 opgemaakt en zal deze zelf opvolgen. De blokkeringen voor derde diensten werden geactiveerd op jouw nummer. Zodra ik antwoordelementen ontvangen van de derde dienst, hou ik je op de hoogte. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@vdam Inmiddels heb ik de nodige antwoordelementen ontvangen van Content Trend Platform S.L. omtrent de aanrekeningen van EFC Fights Bel. Omdat de sms’en in het Frans werden verstuurd, heb ik de derde dienstaanbieder verzocht om een volledige terugbetaling te doen van de aangerekende bedragen. De dienstaanbieder is hiermee akkoord gegaan.
De terugbetaling zal gebeuren op dezelfde manier als de aanrekeningen. Content Trend Platform S.L. zal een negatief Statement aanmaken dat met de volgende Proximus aanrekening zal worden meegestuurd. Dit bedrag zal op de Proximus aanrekening waarmee ze wordt meegestuurd worden verrekend. De verrekening kan nooit met terugwerkende kracht gebeuren.
Voor jou betekent dit concreet dat de factuur van mei volledig moet worden betaald en dat in juni de terugbetaling op je factuur zal gebeuren.

Groetjes,
Antonella

@AntonellaD    bedankt voor je snelle op reactie op mijn probleem

Ik begrijp  je actie en dat lijkt me zeer goed opgelost

groeten  

@vdam 

Reageer