Vraag

Klacht Factuur - na 2x contact met 080022800

  • 27 June 2019
  • 2 reacties
  • 259 Bekeken

Beste,

Factuurnummers : 6******795 (2/6/2019) en 6******331 (2/5/2019)

Beste,
Reeds enige jaren ben ik klant bij jullie via derde betaler. De telefonie en internet wordt geregeld via mijn werkgever (SMC Belgium), ikzelf neem de televisie voor mijn rekening.

In de maand maart 2019 kreeg ik van jullie een brief in de bus voor de bevestiging van een 2e decoder en de installatie hiervan. Dit document heb ik niet meer in mijn bezit, maar het ging hier over een persoon woonachtig in West-Malle, maar waarbij het factuuradres op mijn adres stond. Er is op mijn adres nooit een installatie uitgevoerd van een 2e decoder, en ik heb zelf ook nooit een aanvraag hiervoor ingediend.

Bij het ontvangen van deze brief heb ik dadelijk contact opgenomen met 080022800, waar ik na een tijdje gesproken heb met de accountbeheerder van SMC Belgium. Hij kwam tot de conclusie dat er wat fout gelopen was, vermits de persoon die deze opdracht tot installatie van een 2e decoder ingegeven had in jullie system, niet gemachtigd was om een dergelijke opdracht in te voeren op de account van SMC Belgium. Het probleem zou opgelost worden.

Vandaag (27/6/19) krijg ik een aanmaning tot betaling in mijn brievenbus voor een factuur.
Blijkt dat op deze factuur 2 decoders gefactureerd worden. Ik heb dan zonet wederom contact opgenomen met 080022800. Na een gesprek van 22 minuten kon men mij niet verder helpen en gaf men mij de raad een klacht te lanceren via jullie site, wat ik dus bij deze doe!

Op de facturen 6******795 (2/6/2019) en 6******331 (2/5/2019) worden ten onrechte steeds 2 decoders aangerekend. Zoals eerder aangegeven ben ik echter maar in het bezit van 1 decoder en bijgevolg zijn deze facturen dus niet correct opgesteld.

Met vriendelijke groeten,

Edwin Lenaerts

This topic has been closed for comments

2 reacties

Tip: best nooit privé gegevens op een openbaar forum posten om eventueel misbruik te voorkomen.
Je kunt die zelf aanpassen binnen een uur na het posten van je bericht, anders kan iemand van Proximus zelf dit voor je doen.
Reputatie 7
Badge +3
Dag Edwin,
Ik heb even je post bewerkt zodat er geen persoonlijke gegevens meer zichtbaar zijn.
Na een check op jouw lijnnummer zien wij effectief wel dat er 2 decoders in gebruik zijn. De aanrekening van de 2de decoder is enkel toegepast op factuur 6******795 (2/6/2019). Op factuur 6******331 (2/5/2019) was dit nog niet het geval.
Volgens de gegevens waar wij over beschikken is de aanrekening van de 2de decoder dus wel terecht.
Groetjes,
Antonella