Vraag

Klacht/aanvraag tot oplossing m.b.t. afbetalingsplan

  • 5 March 2023
  • 6 reacties
  • 82 Bekeken

Reputatie 1

Vorige week postte ik hier op het forum een aanvraag om een hoog opgelopen factuur toegevoegd te krijgen aan huidig lopend afbetalingsplan.
Dit bleek niet te gaan dus ik nam contact op met de klantendienst via chat voor een alternatieve oplossing te vinden, de vriendelijke dame van de dienst Collections bood me een simpele oplossing aan:

Betaal de laatste €72 die openstaat van uw huidig afbetalingsplan, vervolgens kunnen we uw nieuwe (hogere) factuur in een nieuw afbetalingsplan omzetten. 

Dit vond ik een goed voorstel, de dame garandeerde mij dat dit mogelijk was en ik opnieuw contact moest opnemen eens de betaling volledig verwerkt stond in MyProximus. 
Dit was de dag erna al het geval want ik had via instant overschrijving betaald omdat ik dit zsm geregeld wou hebben.

Vol goede moed probeerde ik telefonisch het nieuwe afbetalingsplan op te starten. Tot mijn verbazing kreeg ik hier echter te horen dat dit niet mogelijk was wegens ‘wanbetaling’ en stopzetting van het oude afbetalingsplan. Ik begreep er helemaal niks van want had voor zover ik wist het afbetalingsplan correct nageleefd en op tijd betaald iedere maand. Maar omdat ze mij niet verder konden helpen aan telefoon verwezen ze mij door naar de chat.

Enkele minuten later in de chat werd ik doorverbonden met een collega van de dienst Collections die me vertelde dat het niet mogelijk was een nieuw afbetalingsplan op te starten wegens ‘deactivatie’ van het vorige plan in juni 2022.
Weer geen flauw idee hoe dit mogelijk was vroeg ik naar meer informatie maar die kon me blijkbaar niet gegeven worden. Na dat ik ook benadrukte dat een collega me eerder had aangeraden mijn vorige afbetalingsplan vlug te betalen zodat ze mij een nieuw kon maken en dit geen enkel probleem zou zijn werd me verteld door de dame van Collections dat ik door haar collega ‘misleid’ was. Einde chat en communicatie met de klantendienst. 

Kortom: ik word aangeraden een vervroegde betaling te doen van mijn oud afbetalingsplan om dit in zijn totaliteit te voldoen zodat er nieuw plan kan worden opgemaakt en doe dit ook meteen om vervolgens te horen dat ik misleid ben en het dan toch niet zal gaan. 
Dat ik hier misleid ben vind ik dan nog relatief licht uitgedrukt, er was mij namelijk uitdrukkelijk beloofd dat een nieuw plan geen probleem zou zijn zo lang ik maar mijn oud plan de laatste schijf afloste. 

Maar los van deze misleiding is er nog een belangrijk punt: mijn plan is zogenaamd gedeactiveerd wegens wanbetaling en hierdoor kan geen nieuw plan gemaakt worden maar dit klopt helemaal niet. Ik heb altijd keurig betaald en het plan is altijd actief gebleven hoe kan het dan stopgezet zijn in juni vorig jaar? Er heeft wel destijds een collega van jullie hier op het forum bewust mijn plan laten deactiveren zodat er nieuw plan kon worden opgestart wegens een samenvoeging van facturen. Dit was op aanvraag van mij maar ik begrijp niet waarom dit geclassificeerd zou moeten worden onder wanbetaling en mijn mogelijkheid beïnvloeden voor een nieuw plan te krijgen? 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@CLA-CA  Hiervoor kun je best opnieuw contact opgenomen met Collections. Onze excuses

Reputatie 1

 

@CLA-CA  Hiervoor kun je best opnieuw contact opgenomen met Collections. Onze excuses


bij collections krijg ik steeds hetzelfde te horen. Dacht probeer het hier maar eens sinds ik hier in het verleden al meerdere keren ben geholpen waar de klantendienst dat niet kon

Reputatie 7
Badge +3

@CLA-CA  Wat hebben ze je bij collection gezegd? Wij kunnen dit helaas niet voor je in orde maken.

Reputatie 1

@CLA-CA  Wat hebben ze je bij collection gezegd? Wij kunnen dit helaas niet voor je in orde maken.


dat ik geen nieuw plan kan krijgen omdat mijn oud plan is gedeactiveerd in juni maar dit klopt helemaal niet. Ik heb altijd correct betaald en dus vorige week de laatste schijf van €72 afgelost. Het plan is nu voldaan. 
 

De reden waarom ik mij ook hier tot het forum richt is omdat het destijds een collega hier is geweest die mij toen heeft geholpen met het desactiveren van een oud plan voor het activeren van een nieuw plan met samengevoegde facturen. Ik vermoed dat dit is waarom collections zegt dat mijn plan gedeactiveerd is sinds juni vorig jaar. Maar ik kan hier niets aan doen. 
 

Maar misschien moet ik even mailen als ik hier niet verder geholpen kan worden want via chat /telefonisch begrijpen ze mij niet omdat het best wel ingewikkeld en lang verhaal is om goed te begrijpen…

Ter info: Als mijn opzoekingswerk op het internet klopt dan zou je die kunnen bereiken :

op het nummer 02 202 41 11 of via collection@proximus.com 

Reputatie 7
Badge +3

@CLA-CA  De oplossing vorig jaar zomer was iets hoog uitzonderlijk wat is toegestaan maar dit is geen eenmalig voorval meer. Ik zie dat de financiele dienst je dit geweigerd heeft begin maart. Onze excuses

Reageer