Beantwoord

Klacht: Aanvraag afbetalingsplan onterecht geweigerd

  • 5 August 2021
  • 7 reacties
  • 372 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

 

een enkele dagen geleden heb ik Proximus gemaild voor het aanvragen van een afbetalingsplan zodat ik mijn ietwat hoog opgelopen factuur in twee delen zou kunnen betalen. 

Ik kreeg hier echter na enige dagen geen antwoord op, en gezien het toch een redelijk dringende materie betreft besloot ik het via de chat te proberen. Hier werd ik tot mijn tevredenheid toe snel hulp aangeboden.

Echter kreeg ik snel te horen dat het opstellen van een afbetalingsplan voor mij niet mogelijk zou zijn sinds ik in het ‘recent verleden’ een betaalbelofte niet zou zijn nagekomen. Dit kan hoe dan ook zeker weten niet kloppen, sinds de enige betaalbelofte die ik recent ben aangegaan keurig op tijd heb betaald (ik heb hier altijd betaalbewijzen van indien gewenst!). Het moet dus een fout in hun systeem betreffen.

 

Na meerdere malen vriendelijk verzoeken via de chat me meer uitleg te geven over welke betaalbelofte dit dan wel zou gaan en/of ze me eventueel een supervisor konden laten spreken kwam het er eigenlijk op neer dat de meneer me niet meer kon helpen en werd het al snel duidelijk dat ik een last voor hem begon te worden. Weer na chat én mail niet geholpen dus. Ondertussen tellen de dagen van deze inmiddels vervallen factuur wel verder.

Ik probeer dus een laatste maal via deze derde weg jullie vriendelijk te verzoeken of het mogelijk zou zijn deze situatie te herbekijken en me een afbetalingsplan op te stellen. Indien jullie betaalbewijzen willen voor aan te tonen dat ik destijds correct heb betaald wil ik deze gerust doorsturen.

Ik hoop dat de situatie op deze manier netjes op te lossen valt, anders rest me helaas niets anders de ombudsdienst van telecom te contacteren sinds ik momenteel niet in staat ben de volledige factuur te betalen en mij ten onrechte een betalingsregeling wordt geweigerd.

Gewenste oplossing: afbetalingsplan

Met vriendelijk groet

icon

Beste antwoord door AntonellaD 6 August 2021, 14:31

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @CLA-CA op 07/07/2021 werd tijdens telefonisch contact met onze klantendienst een betalingsbevestiging ingevoerd in ons systeem. Toen op 14/07/2021 die betaling nog niet binnen was, werd dat geregistreerd als een ‘valse betaalbelofte’. Naar aanleiding van je mails werd o.a. dossier 48842711 opgemaakt: dit is nu in behandeling bij onze financiële dienst, die je verder zal informeren. Groetjes, Heidi

Reputatie 1

Dag @CLA-CA op 07/07/2021 werd tijdens telefonisch contact met onze klantendienst een betalingsbevestiging ingevoerd in ons systeem. Toen op 14/07/2021 die betaling nog niet binnen was, werd dat geregistreerd als een ‘valse betaalbelofte’. Naar aanleiding van je mails werd o.a. dossier 48842711 opgemaakt: dit is nu in behandeling bij onze financiële dienst, die je verder zal informeren. Groetjes, Heidi

Ik heb echter toen op 07/07 betaald, dat is het net. Heb er zelfs het rekeningafschrift van, wat ik jullie met plezier wil bezorgen.. Ik weet dat er een dossier is opgemaakt, maar ondertussen is de factuur wel onbetaald en vrees ik dat mijn diensten binnenkort gedeactiveerd worden. Dat wil ik natuurlijk ten allen tijde vermijden.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @CLA-CA ik voeg deze info toe aan het dossier, we zullen je spoedig contacteren. Groetjes, Heidi

Reputatie 1

Dag @CLA-CA ik voeg deze info toe aan het dossier, we zullen je spoedig contacteren. Groetjes, Heidi

Dankuwel! Sorry ik zag dat ik hier boven een foutje had getypt met “factuur betaald”, dit moet natuurlijk “factuur onbetaald” zijn. Vandaar dat ik vrees dat misschien binnenkort de diensten gedeactiveerd worden.

In ieder geval bedankt voor uw snelle hulp!

Reputatie 7
Badge +3

@CLA-CA Ik vind op 07/07 geen betaling terug, maar wel op 09/07 eentje van € 146,70. Bedoel je alsnog een andere betaling? Dan hebben wij hier inderdaad een bewijs van betaling van nodig voor verder onderzoek. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@CLA-CA Ik vind op 07/07 geen betaling terug, maar wel op 09/07 eentje van € 146,70. Bedoel je alsnog een andere betaling? Dan hebben wij hier inderdaad een bewijs van betaling van nodig voor verder onderzoek. Groetjes, Antonella

Het gaat inderdaad om die betaling, maar vreemd genoeg zegt uw collega hierboven dat die betaling op 14/07 nog niet binnen was, al was die dat kennelijk op 09/07 dus wel al. Ik had die als het goed is ook via Bancontact betaald via MyProximus, dus zou weinig tot geen vertraging op mogen gestaan hebben.

Heb intussen in ieder geval de desbetreffende factuur van waar ik hier boven een afbetalingsplan aanvroeg volledig betaald, ik kon immers niet riskeren de toegang tot mijn diensten te verliezen.

Jammer dat ik naar mijn gevoel nog steeds onterecht een afbetalingsregeling of uitstel ben geweigerd, ik heb naar mijn weten altijd correct de afspraken nagekomen op dat vlak. 

Reputatie 7
Badge +3

@CLA-CA De betaling is vandaag goed toegekomen. Groetjes, Antonella

Reageer