Vraag

Is Proximus enkel nog een mastodont, een productverstrekker zonder klantenservice?

  • 18 February 2018
  • 13 reacties
  • 398 Bekeken

goede morgen iedereen

na meer dan 20 jaar klant te zijn probeer ik sinds november vorig jaar via alle aangeboden kanalen beroep te doen op de klantenservice van proximus. Zo heb ik me - op afspraak - aangemeld in een proximus center (waar ze me niet konden helpen en me telefonisch doorverbonden met een klantendienst die geen toegang bleek te hebben tot de nodige informatie -de klantendienst van proximus wordt immers uitbesteed aan externe organisaties, resultaat: belofte dat de vraag zou worden doorgegeven aan de bevoegde dienst en verder niks meer), daarnaast heb ik een vraag tot hulp gepost op de aangeboden facebookpagina (waar ze aanduiden dat ze zo snel mogelijk zullen antwoorden - ik heb nooit reactie gekregen), heb ik enkele malen contact opgenomen met het 0800 nummer, waarbij ik verscheidene malen werd doorverbonden en telkens opnieuw hetzelfde verhaal moest doen. Resultaat: 2 brieven met excuses voor de vertraging bij de behandeling van mijn vraag, met de belofte dat er snel contact met me zou worden opgenomen. Echter, na enkele weken wachten nam ik opnieuw contact op met het 0800 nummer en hoorde ik dat er in mijn dossier stond dat mijn vraag tot hulp was opgelost terwijl ik nog steeds met dezelfde vraag tot hulp zat - en nog steeds zit! De medewerker ging mijn vraag tot hulp weer actief zetten maar ik ben tot nu - reeds 4 maand en vele contacten van mijn kant - nog niet gecontacteerd, laat staan GEHOLPEN. In het kort: indien proximus mij een bevestiging zou geven van een automatische tijdsregistratie (van voicemail) op hun facturen zou me dit € 7.000 'besparen'. Zo ziet u, proximus, klanten zijn niet enkel gebruikers die opbrengen maar ook wel eens mensen die jullie klantenservice nodig hebben om klant te kunnen blijven.
Hopelijk word ik nu geholpen en moet ik niet aan hulp proberen te komen door een klacht in te dienen!
met hoopvolle groeten
Claudia Baeke

13 reacties

Techieker langgsgeweest na verhuis.heeft mijn tvapp uit mijn smarthphone gedaan.want ik moest eerst uitloggen en dan terug inloggen zei hij.na vele uren vond hij hetzelf niet.ik moest het dan maar zelf proberen
Het is vele jaren geleden begonnen.eerste installatie van het volledige pack.technieker maakte mij een gebruikersnaam aan,maar hij had op dat moment meer oog voor de fotos van mijn dochter,waar jij alles graag over wist.bijgevolg had hij mijn naam verkeerd geschreven en kwam geen enkel wachtwoord overeen
Reputatie 7
Badge +3
PATRICIA Verwilligen kan u mij via onderstaande link u klantgegevens doorgeven aub, dan kijk ik dit graag voor u na. Groeten Els

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Dat is het inderdaad ja! Hierbij de klacht die ik indiende:

Geachte,

-Betreft de aanvraag van een nieuwe decoder:

Wij hebben al onnoemelijk veel problemen gehad met Proximus TV maar sinds maandag 19 februari is één van onze decoders volledig stuk. Ik nam contact op met het helpcenter tegen sluitingsuur en volgde tevergeefs en meermaals de technische procedure om een aantal zaken te testen. Ook na het telefonisch onderhoud herhaalde ik de stappen nog een aantal keer, zonder resultaat. De medewerker had me beloofd op maandag contact met me op te nemen om na te gaan of de problemen waren opgelost. Dit is niet gebeurd!

Op dinsdag heb ik jullie diensten opnieuw gecontacteerd om de vervanging van de decoder aan te vragen. Ik kreeg een ordernummer en er werd me bevestigd dat de decoder op woensdag 21 februari geleverd zou worden in een Kiala punt in mijn woonplaats. Ik zou eerst een sms-bevestiging ontvangen. Deze heb ik niet ontvangen!

Ik nam dus opnieuw contact op met jullie diensten op woensdag 21 februari om 15:25 met het nummer * (gesprek van 5 minuten). De vrouwelijke medewerker bevestigde me dat de decoder voor 17u geleverd zou worden en dat ik de sms-bevestiging zou ontvangen. Dit is niet gebeurd! Om 17u50 (gesprek van 5 minuten) nam ik opnieuw contact op. Deze mannelijke medewerker gaf mij andere, tegenstrijdige informatie. Hij meldde me namelijk dat ik geen sms-bevestiging zou ontvangen en deze info dus niet correct was! Hierbij stel ik mij serieus de vraag welke medewerker gelijk heeft en welke medewerker(s) incompetent is(zijn)! Er werd mij bevestigd dat ik gewoon zo kon langsgaan bij het Kiala punt om de decoder op te halen. In het Kiala punt werd mij, tot grote ergernis, gemeld dat er geen decoder geleverd werd. Om 18:24 nam ik opnieuw contact op (gesprek van 13 minuten). Deze medewerker bevestigde me dat de decoder vandaag 22 februari geleverd zou worden en dat ik wel degelijk een sms-bevestiging zou krijgen. Dit is, zoals gewoonlijk, NIET gebeurd!

Vandaag nam ik opnieuw contact op om 17u03 en na meermaals doorgeschakeld te worden, werd de lijn verbroken. Om 17u12 belde ik opnieuw (gesprek van 8 minuten) en werd me bevestigd dat de decoder morgen 23 februari geleverd zal worden en dat de vorige medewerkers dit ook zo hadden moeten communiceren. Ik zal een sms-bevestiging ontvangen. U begrijpt dat dit nog weinig geloofwaardig is.

U kan dus zelf constateren dat de klantenservice beneden alle peil is en dat uw bedrijf misschien best wat tijd en middelen steekt in een grondige opleiding voor de medewerkers van het helpcenter want deze situatie is zeer frustrerend en lachwekkend tegelijkertijd.

Ondertussen tel ik vier dagen zonder televisie, bijna 120 minuten telefonisch contact, een onnodige rit naar het Kiala punt, veel tijdverlies en nog veel meer frustratie! Ik hoor graag van u welke compensatie hier tegenover kan staan.

In afwachting van uw antwoord en compensatie,

Vriendelijke groeten
Reputatie 7
Badge +3
Dag Patricia, als u een factuur bij de hand hebt kunnen we u profile volledig resetten. Dan dient u een nieuwe gebruikersnaam aan te maken zou dit een oplossing kunnen zijn? groeten Els
Ik heb al een nieuwe gebuikersnaam verwilligenp@gmail.com.in my proximus app aangemaakt door die onvriendelijke Joris.kan niemandbmij nu niet bellen 0473627096
App heeft geen.verbinding met de
Tv ondertssn is mijn abonnement nog niet aangepast naar een familus M.mijn man zegt ook dat hij feen draadloos internet heeft geplaatst+had hij alles laten steken.van telenet
Reputatie 6
Badge +3
Dag Claudia, ik wil je graag helpen. Formuleer je vraag via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 aub.. Bedankt. Jan
TIP: geef best geen privé gegevens door op een openbaar forum maar als je er moet doorgeven doe dit het veiligst door ze per > Privébericht sturen: klik hier door te sturen !
Reputatie 7
Badge +3
Dag Patricia er is een probleem met die gebruikersnaam die staat niet juist gekoppeld. Groeten Els
Als ik mijn vorige gebruikersnaam terug gebruik÷patriciaverwilligen@
proximus.be dan kloppen mijn paswoorden niet meer.als jullie technieker nog niet kan.volgen.en mijn abonnement?
Hallo?
Reputatie 1
Beste Claudia

Ik begrijp je frustratie volledig.

https://nl.forum.proximus.be/myproximus-16/2-klantnummers-samenvoegen-42443

Vandaag is een telenet technieker alles komen installeren. Alles in orde en toen ik net belde met de klantendienst heeft een operator geduldig een half uur tijd genomen om me door de aanmelding bij mijntelexnet in orde te brengen. Alle gezinsleden als subuser erbij te zetten en de activatie van onze simkaarten in orde te brengen. Dit is wat ik van een klantendienst verwacht.

Hopelijk komt het voor u snel in orde.
Reputatie 7
Badge +4
Patricia, aan je huidige proximus login staan je vaste producten nog niet gekoppeld, hierdoor werkt de Proximus Tv app niet.

Je kan zelf je vaste producten koppelen aan je myProximus account, zie : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mypx_add_prod/particulieren/welkom-bij-support/myproximus-en-facturen/myproximus/myproximus-website/al-uw-producten-zien-na-inschrijving-op-myproximus.html

Indien je liever telefonisch geholpen wordt kan je ons bereiken op het gratis nummer 0800 22 800.

Reageer