Vraag

Is het zo moeilijk uit te voeren wat de klant vraagt?

  • 1 November 2017
  • 7 reacties
  • 1142 Bekeken

Ik heb anderhalve week een upgrade naar Tuttimus gevraagd (3 GB surfvolume, All Entertainment-bundel, één gratis film per maand). De eerste, overigens vriendelijke, vrouw die mij daarvoor contacteerde, heeft alles verkeerd opgenomen. Proximus opnieuw gecontacteerd om het nodige te laten rechtzetten. Nu, anderhalve week later, zie ik in mijn gegevens dat Mobilus op 10 GB surfvolume staat, wat ik nooit gevraagd heb. Van de All Entertainment-bundel en de gratis film nog altijd geen spoor.
Is het dan zo moeilijk om uit te voeren wat de klant vraagt, indien mogelijk binnen een redelijke termijn?
Telenet heeft in een groot deel van Brussel het netwerk overgenomen. Zodra dat operationeel is, twijfel ik niet. In afwachting wens ik een degelijke service van Proximus, maar dat lijkt veel gevraagd.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste Luc, het spijt me dit te vernemen. Kan je het betrokken klantennummer via volgende link bezorgen https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 ? Dan kijken we dit verder voor je na. Groetjes Freya
Beste Proximus,

Ik vraag al van einde juli om een prepaid kaart, die ik tegen mijn zin heb moeten aanvaarden, om te zetten naar een abonnement. Dit is nog steeds niet in orde, ondanks herhaalde telefoons met jullie klantendienst (wat een lijdensweg trouwens!) en beloftes dat het 'morgen' in orde ging zijn.

Tenzij het morgen 10/11 eindelijk opgelost is, stap ik over naar Mobile Vikings. Eigenlijk is het een schande hoe jullie werken, georganiseerd zijn en klanten behandelen.

Ik ben al bijna 20 jaar zelfstandige, maar als ik zaken zou doen zoals jullie, was ik al lang failliet!

Thomas
Hallo, welkom in de club. Ik ben al meer dan 10 jaar trouw Proximus lid - (eerst met het nummer van mijn moeder, dus ze zullen wellicht zeggen dat het niet waar is 🙂 ).
Ik betaal al meer dan een jaar ongeveer 300 euro per maand voor mijn abonnement (internet, vaste lijn, 4 simkaarten, vorig jaar omgezet) - en doe al twee maanden verwoede pogingen dit om te zetten naar een tuttimus (wat me ongeveer de helft zou kosten, maar dat proximus zelf even zijn trouwe klanten contacteert, ho maar, maar dat verwacht ik zelfs niet). Blijkt online niet te lukken. Drie keer teruggebeld door een medewerker die heel vriendelijk beloofde het in orde te brengen, niet dus. Nu zelf gebeld, arrogante tiep aan de lijn gehad die je totaal geen info geeft en zegt 'ik zal het in orde brengen , dus stel geen vragen'. Hu ? Jammer dat proximus nog steeds het beste mobiel bereik heeft (helaas als je in een boerengat woont zoals ik) - of jullie waren allang van de markt verdwenen.
Vorige week (26/12/2017) ben ik naar proximus shop in Dendermonde geweest om een internet pakket te laten veranderen naar een tuttimus pakket. Winkelbediende zegt dat het in orde is. Nadien vraag ik haar of ik ook een decoder meekrijg, want anders zou het moeilijk zijn om TV te kijken. reactie: Oei dit ben ik vergeten in het pakket te zetten. Mijn reactie: kan u dit aub aanpassen zodat ik krijg waarvoor ik betaal? Reactie shop: Sorry maar ik kan geen aanpassingen meer doen. Gelieve naar de klantendienst te bellen.
Kom je thuis bel je naar de klantendienst, leg je de hele situatie uit en sturen ze je terug naar de winkel.
Hupla, Ik terug naar de winkel. Sorry mevrouw maar we kunnen je probleem niet oplossen. Je kan optie 3 of 4 kiezen bij de klantendienst. Zei zullen je verder helpen.
Woensdag 28/12 bel je terug naar de klantendienst om te vragen wanneer de decoder afgeleverd wordt (zonder technieker, want de modem is al reeds aanwezig --> we hadden al internet.
Reactie klantendienst: mevrouw uw decoder zal morgen geleverd worden tussen 9 en 15 uur met technieker. Vraag je expliciet geen technieker (wat komt die doen? Op de aan knop drukken van de decoder?)--> ik ga geen rekening betalen voor iets wat niet nodig en gevraagd is.
Donderdag 29/12 omstreeks 17 uur --> nog steeds geen decoder ontvangen --> Weeral bellen we de klantendienst (Ik hoop dat dit nr gratis is, anders hebben ze goed verdient aan ons) --> oei mevrouw ik zie dat u inderdaad een wijziging gedaan heeft, maar deze is afgewezen, doordat de shop in Dendermonde nog een extra fout heeft gemaakt (decoder toevoegen met technieker) --> Vraag je wat er aan gebeuren --> dit moet naar een speciaal team --> deze zullen alles opnieuw moeten instellen. Dinsdag 02/01/2018 zou alles in orde moeten zijn en zal de decoder geleverd worden. Nadien krijg ik nog de reactie dat ik in het vervolg een pakket dien aan te vragen via de klantendienst. Waarom heeft belgacom dan shops?

Vandaag di 02/01/2018 bel ik nog eens naar de klantendienst --> Myproximus geeft nog steeds enkel internet en GSM en GEEEN tuttimus aan --> vraag ik terug aan de vrouw of ze ongeveer een uur zou kunnen geven dat belgacom de decoder komt leveren --> dit gaat niet mevrouw, maar ik zie dat ze vandaag komen, samen met een technieker. (Die ik niet nodig heb!)

Nu zitten we al 7 dagen te wachten op een decoder. Vroeger haalde je er gewoon in op in de winkel en kon je genieten van TV. Nu kun je wachten op de post.

Ik ben beschaamd in jullie plek. Hoe kun je de mensen zo voor zot houden?
Ik hoop van harte dat ik vandaag de decoder ontvang en dat het pakket pas aangerekend wordt, wanneer we er gebruik van kunnen maken. Net zoals de factuur die we hoogstwaarschijnlijk zullen ontvangen voor het sturen van de technieker (WAAR WE NIET OM GEVRAAGD HEBBEN), welke we zeker terug zullen opsturen voor te crediteren.
Belgacom zou deze fouten niet mogen maken. En als ze gebeuren, dienen ze contact op te nemen met de persoon in kwestie en een snelle oplossing te vinden. Maar wat gebeurt er vandaag de dag --> we worden als klant aan het lijntje gehouden, terwijl wij het zijn die proximus voorzien van hun inkomsten.

Dominique
Diensten van proximus zijn een ramp, als je belt wordt een ticket aangemaakt, 48 uren kan dit duren vooraleer dit behandeld wordt. Inplaats van door te schakelen naar juiste dienst, ben je meteen geholpen. Vandaag dag 8 ingegaan met inkomstenverlies, dit trekken ze zich allemaal niet aan bij proximus. De medewerkers hun loon ligt er elke maand, ze zouden bij hen eens enkele honderden € per dag moeten afnemen. Direct staking waarschijnlijk
Dat ik het nu pas zie! Volledig mee eens met Marc82.Wou wel nog toevoegen dat proximus knoeit gewoon met die tiketten, ze veranderen de datums van de meldingen, ze knoeien met diensten en pakketten dat de klant aanvraagt. Ik zit al ondertussen aan de derde klachtbrief en dar komt geen einde noch verbetering aan. En ze zijn kei arrogant in contact en ook superonbekwam technisch.
Trouwens, LucT, ik zit al MAANDEN(!) lang met het probleem van dat Proximus mijn pakket steeds in orde ni kan brengen. SCHANDALIG is dat! Dat interesseert hen voor gene meter wat de klant vraagt! Ni capabel van lezen en schrijven zijn ze, nul in communicatie met de klant enz enz. Ik ben superboos gewoon, dat soort achterlijkheid nog NOOIT in mijn leven gezien!

Reageer