Sticky

In verband met factuurvragen


Reputatie 7
Badge +6
  • Proximus Ambassador
  • 1125 reacties
Bericht aan de Proximus Forum Community

We merken op dat velen het sub forum "Facturen" gebruiken om uw factureringsproblemen aan te kaarten. Dit kan logisch lijken omdat vragen op het forum door Proximus-agenten behandeld worden, maar het doel van een forum is om hulp tussen gebruikers mogelijk te maken, wat voor factureringsproblemen bijzonder moeilijk is. Het is immers bijna altijd nodig om uw persoonlijke gegevens in te zien om de situatie uit te klaren, wat alleen mogelijk is door de tussenkomst van een agent. Bovendien zijn geldkwesties vaak een gevoelig onderwerp en geven we er de voorkeur aan deze niet publiekelijk bekend te maken.

We begrijpen dat dit kan zorgen voor frustratie, omdat onze agenten niet altijd op het Forum aanwezig zijn of met andere onderwerpen bezig zijn en daarom niet altijd snel genoeg kunnen ingrijpen naar ieders wens.

Om uw factureringsproblemen op te lossen en de frustratie te verminderen, willen we u andere digitale contactkanalen aanbieden die geschikter zijn dan het Forum:

Facebook Messenger
Twitter
Onze Chat : U wordt doorverbonden als er een agent beschikbaar is. We raden u aan om de pagina regelmatig te vernieuwen, de beschikbaarheid kan op elk moment veranderen.

Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat we hulp blijven aanbieden op het Forum, maar het lijkt ons beter u naar deze kanalen door te verwijzen voor factureringsproblemen.

Vergeet ook niet dat we veel
FAQ’s over factuur en betalingen hebben. Misschien is er al een oplossing of verklaring voor uw probleem of vraag.

This topic has been closed for comments

11 reacties

Beste Wim,
Het feit dat U deze post op het forum moet plaatsen zou bij jullie duidelijk moeten maken dat er "room for improvement" is inzake klantcommunicatie.
U verwijst naar Twitter, chat, Messenger voor factuur gerelateerde vragen, -klachten, -opmerkingen,...
Dit is mooi, maar misschien wil uw klant gewoon een melding per mail overmaken? Misschien alleen al omdat Uw klant tijdens de openingsuren van jullie supportdiensten (hoe laat ook) niet in de mogelijkheid is om live te gaan chatten.
Ikzelf worstel al enkele jaren met een klacht, heb al diverse van jullie kanalen geprobeerd, dus geloof me ik weet hoe onbereikbaar en doof jullie kunnen zijn.
Je post heeft wel resultaat gehad, want ik wou nu ten einde raad, mijn verhaal hier op het forum doen, doch jij hebt me overtuigd een ander kanaal te zoeken.
TUI: om de lijst te vervolledigen heb je ook nog een online formulier "mail ons" mogelijkheid door een flow te volgen op > klik hier
Reputatie 7
Badge +4
Dag Krisken,

Alvast de excuses voor het wachten.
Kan je ons via Het Proximus Team klantgegevens bezorgen? (telefoonnr, klantnr, contactnr)
Dan kijken we alles voor je na.
Mvg, Koen

Geachte,

 

Opnieuw een sterk staaltje van klantonvriendelijkheid: zelfs niet per mail (laat staan per telefoon!) bereikbaar!

Ik ben reeds meer dan 4 (!) maanden bezig met een probleem aan te kaarten (ja, ook via dit ‘forum’), ben reeds 4x opgebeld geweest door ‘medewerkers’ (waar werken zij dan aan mee??) met de belofte dat mijn probleem wordt vastgepakt én zelfs opgelost.

 

Resultaat? Het enige dat ik bekom, zijn sms’en met dreiging om de diensten nog te verminderen, vanwege onbetaalde facturen. Klantvriendelijkheid?? Halloo??? iemand daar?? U jaagt de klanten weg!

Uiteraard is het niet mogelijk de sms te beantwoorden, neen, dat zij teveel last bezorgen. Wel dan, geeft u dan nogmaals volgende boodschap door aan uw dienst facturatie/boekhouding (“wij mogen u hiermee niet doorverbinden, mijnheer”, maar stalkings-sms’en mag wel??) welke ik had doorgestuurd als antwoord, maar uiteraard niet is aangekomen:

Geachte, alle nog openstaande facturen zijn reeds meerdere malen geprotesteerd. Ik heb herhaaldelijk de belofte hekregen van uw medewerkers ( sinds meer dan 4 maanden!) dat mijn probleem zou worden opgelost. En nu dreigt u met nog verminderde service?? Indien uw verdere akties verder leiden tot verstoorde werking van mijn onderneming, zal ik u aansprakelijk houden voor elke geleden schade. Begin eens met uw beloofde service na te komen, uw klanten hun problemen op te lossen en dankbaar te zijn dat u bestaat dankzij uw klanten. Ik informeer intussen de bevoegde ombudsman, aangezien het bij u van kwaad naar erger gaat. Frank Volders Frank Volders BV

 

 

 

Ter info: nu zal alles verder verlopen tussen de ombudsdienst en Proximus en hopelijk komt het nu wel allemaal in orde voor u.

Ik zou graag op een andere manier een antwoord krijgen maar ik hang al 2 uur en 32 minuten + 2de poging alweer terug een kwartier in wacht en via jullie messenger komt er ook geen reactie. Kunnen jullie me vertellen wat ik dan wél moet doen om een medewerker aan de lijn te krijgen??

 

Dus ja, ik ga mijn vraag hier maar stellen dan … 

Reputatie 6
Badge +3

Dat zijn de voorwaarden van de cloud : https://www.proximus.be/dam/jcr:caeaa5f1-cb09-4f0f-8713-c72f7b30373c/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/2013_GTC_Cloud_CBU_NL_proximus~2018-04-17-12-04-09~cache.pdf Hier heb je absoluut geen zekerheid of je gegevens niet kwijt kan geraken en ook geen schadevergoeding en zit verweven in jouw internetabonnement. Bedrijven met > 10 medewerkers betalen heel wat meer geld en hebben ook betere service level agreement. Jammer genoeg is het altijd zo dat je extra moet betalen voor service. Wil je zekerheid voor jouw bedrijfsgegevens dan moet je opteren voor One Drive for business dan kan je maximaal 5000 EUR terugbetaald krijgen door Proximus wanneer zij een fout maken (is jammer genoeg ook pas mogelijk vanaf > 10 medewerkers): https://www.proximus.be/dam/jcr:2bba48d0-d3f2-4206-93a4-7b942d096de3/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/sme/OneDrive_for_Business_GTC_NL~2018-05-16-10-47-16~cache.pdf Dit wou ik toch nog even meegeven wanneer je argumentatie wil geven aan de ombudsman.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @frank volders zoals Samuel al eerder aangaf kan je nog steeds met Proximus cloud en alle functies werken, enkel via de app op de pc werkt het niet.  Je kunt dus wel via de website werken: http://www.proximuscloud.be/ en ook via de app op de smartphone.  Aangezien deze diensten nog actief zijn en het een gratis optie betreft zal hiervoor geen compensatie voorzien worden. Groeten, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@mieke R

jawel, goedemorgen, je kan je vraag hier stellen

maar ik merk dat je via een ander topic ook een vraag hebt gesteld

indien dat het juiste onderwerp is, gaan we dit hier afsluiten.

Groeten,

Tina

 

 

Wat moet een mens eigenlijk doen om antwoord te krijgen op vragen ? Ik zit hier al twee maand met verkeerde facturatie, klachten ingediend, gebeld, gemaild, maar krijg geen gehoor. Welke media wordt er WEL gebruikt ?