Beantwoord

Ik dacht: eindelijk verlost van Proximus

  • 29 January 2018
  • 13 reacties
  • 445 Bekeken

Na vele maanden van constante problemen omtrent niet-toegekende kortingen, 2 klantennummers, foute facturen, te vroege afsluiting na overschakeling naar andere provider, dacht ik eindelijk verlost te zijn van beslommeringen.
Te vroeg gejuicht blijkbaar: de laatste factuur werd wel gecrediteerd maar nu moet ik blijkbaar om het bedrag in mijn voordeel nog eens komen smeken want: "het bedrag wordt afgetrokken van een volgende aanrekening" Mijn God ik hoop dat er geen meer komt want we hebben alles stopgezet bij Proximus. Nu moet ik nog eens bellen naar die klantendienst waar men nooit van iets weet, nooit ziet dat ik ondertussen al tig keren heb gebeld.
Ik heb veel geduld gehad. Uiteindelijk beloofde men mij ook nog eens 30 euro omdat men ons te vroeg had afgesloten maar die staat ook nog niet op onze creditnota. Beloven, beloven, beloven en ondertussen gewoon hopen dat de klant het beu wordt en alles zo zal laten.
Ik hoop snel mijn bedrag in mijn voordeel op mijn rekening te ontvangen en daarna nooit meer het woord proximus te moeten horen.
Maar zal misschien best mijn verhaal eens bij de ombudsdienst laten horen.

een zeer misnoegde ex-klant.
icon

Beste antwoord door tina.b 31 January 2018, 11:41

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Waarom ga je niet naar een teleboetiek? Dan kan je samen met de medewerker alles bekijken en afsluiten.
Waarom bestaat er in het huidige tijdperk bij Proximus geen mailadres waarin je alles eens rustig kunt neerschrijven zodat ze het daar op hun gemak allemaal eens kunnen nakijken? Maar de technologie reikt daar precies niet zo ver.
Natuurlijk van telefonische gesprekken heeft de klant geen bewijzen, van mails wel.
Blijkbaar is bij jou wel alles netjes velopen, gezien je reactie. Mooi voor jou dan. Houden zo.
Lauter ter info: via https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/welkom-bij-support/contacteer-onze-klantendienst.html > vindt een antwoord op uw vraag > enz...
kun je een mail formulier versturen.
Reputatie 7
Badge +6
Lauter ter info: via https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/welkom-bij-support/contacteer-onze-klantendienst.html > vindt een antwoord op uw vraag > enz...
kun PP je een mail formulier versturen.

DOE DIT ZEKER NIET: dit kan weken aanslepen, want de gemiddelde antwoorddtijd op zo'n mail is mininum : 10 dagen en dan nog.... het is niet voor niks dat Proximus dit kanaal niet aanmoedigt:
BLIJF AANDRINGEN VIA DE TELEFONISCHE KLANTENDIENST, of misschien via een Proximus hier, maar blijf aandringen
Ik moedig dit niet aan daarom geef ik het ter info mee en is zeker geen verplichting, ik zou er evenzeer kunnen aan toevoegen dat het ook via proximus op twitter kan waar zeer vlug op geregeerd wordt, het zijn alleen tips in geval andere wegen of kanalen niet werken zoals o.a telefonisch, waar er ook velen hier al over gezegd / gepost hebben dat er maar geen deftig antwoord of directe oplossing komt, en ik heb hier nog nooit beweerd dat er daarom direct zal gereageerd worden als je een mail form stuurt.
Ik ben hier trouwens een van de eerste geweest die altijd gezegd heeft ,niet opgeven is de boodschap blijven aandringen/verzoeken om een oplossing.
NB: Dat is trouwens de weg die mijn pa altijd volgt en alles al gedurende die jaren alle problemen Lauter en alleen telefonisch afhandelt maar er zijn nu eenmaal klanten die dit liever via een meer "moderne" (mail enz...) willen afhandelen en daarom die info dat er via de contact pagina ook mogelijkheden zijn om proximus te contacteren wat niet uitsluit dat je dit nog altijd al dan niet tegelijk telefonisch kunt blijven doen.....
Reputatie 7
Badge +6
De aangewezen weg om een mail te versturen is inderdaad de flow te volgen op deze pagina:
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/welkom-bij-support/contacteer-onze-klantendienst.html
en dan te kiezen voor 'Vind het antwoord op uw vraag'.

Andere mogelijkheid is via een privébericht naar Het Proximus Team via:
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Voor dringende verzoeken is telefonisch contact via 0800 22 800 sowieso de snelste weg.

Mvg,
Reputatie 7
Badge +6
Komaan Wim, ik heb het beste voor met Proximus, want ik ben een tevreden Proximus klant, maar ik ken alle valkuilen en die 'mail ons ...' is er een van: als klant vind ik het gemakkelijkker te aanvaarden dat men mij zegt: sorry, fout ergens dan dat men mij aan het lijntje blijft houden via mail opties waarop nauwelijks of niet een antwoord komt.
Marleen, als een forumlid nu vraagt is er geen mogelijkheid om via mail proximus te contacteren want ik moet uren wachten om een binnen te geraken of er komt maar geen oplossing via helpdesk enz....
en ik geef dan de proximus contact pagina door (om eventueel een mail formulier te sturen) wil dit toch niet zeggen dat ik het niet goed voor heb met Proximus en dat ik geen tevreden klant van Proximus ben, is toch totaal niet relevant .
Trouwens waarom zijn er dan evenzeer forumleden (ook Facebook en twitter leden) die zowel beweren dat het dagen, weken, en zelf nog langer duurt en er nog altijd geen oplossing gekomen is bij de telefonische contact methode en dit wordt ook gezegd over privéberichten alsook over de mail form methode van contacteren, dus zou ik zeggen als je pech hebt kan dit blijkbaar evenzeer telefonisch als anders.
Reputatie 7
Badge +6
Mijn comentaar Waar zijn de hier 'verdwenen' commentaren i.v.m.met bepaalde forumleden? Wat wordt hier onder de mat geveegd? En als zoiets kan ....:
Voor de ts : :Blijf aandringen bij de facturatiedienst en dat kan helaas maanden duren, maar hopelijk voor u niet
Reputatie 7
Badge +6
Voor elk formulier (lees: email) dat wordt ingevuld wordt er een ticket gecreëerd waar gevolg aan gegeven moet worden. Na het invullen krijg je trouwens de referentienummer van dit ticket. Dit zijn dezelfde soort tickets die je hier soms ook ziet vermeld worden op het forum. De meeste van deze tickets kan je ook opvolgen via je MyProximus. De wachttijd kan inderdaad, helaas, soms wat oplopen afhankelijk van de drukte.

Verder kan ik je ook vertellen dat we een aantal zaken aan het nakijken zijn om verschillende van deze pistes te optimaliseren om zo een snellere reactie te geven via dit kanaal.

Je moet natuurlijk ook begrijpen dat wanneer het druk is op onze telefonische helpdesk, het bijna altijd ook druk is op onze andere contactkanalen zoals mail, chat etc.

Zoals Wim ook aanhaalt hangt het er allemaal vanaf wat je melding/probleem is. Heb je een dringende technische storing? Dan lijkt het me logisch dat je dit telefonisch of per chat gaat doen en niet per mail. Zaken zoals facturatie, kan je dan bijvoorbeeld per mail aankaarten, als je liever niet belt of niet in de mogelijkheid bent om te bellen.
Thomas
je zegt dat er altijd een ticket wordt aangemaakt. Waarom kan dit niet bij telefonisch contact? Waarom vond men dan nooit mijn klacht terug als ik de volgende keer belde? Men wist van niets, ik had zogezegd nooit een klacht verstuurd. Uiteindelijk de 8e keer dat ik belde had ik een man aan de lijn die zei dat dit werkelijk niet kon en hij heeft effectief een klacht aangemaakt. Hij belde me zelf nog diezelfde avond terug om me het nummer mee te delen. Dat was de enige competente medewerker die ik bij Proximus aan de lijn had. In totaal heb ik in ongeveer 8 maanden tijd 18 keer gebeld. Zelfs deftig afsluiten kunnen ze niet. Dit zal dan ook mijn laatste reactie zijn. Totale frustratie!
Reputatie 7
Badge +3
ecootje, als de operator vind dat after sales dit moet oplossen, omdat er veel zoekwerk bij komt kijken en omdat de operator daar zelf geen tijd voor heeft (die moet binnen een bepaalde periode de volgende call nemen), dan wordt er een ticket gemaakt en aan de klant doorgegeven. Alles staat in een applicatie onder de klant zijn klantnummer en blijft daar eeuwig zitten. Je kan dus goed historiek terug vinden van wat de klant al gevraagd heeft.
Ik vind het wel vreemd dat TS niks meer laat horen. Normaal als je een vraag stelt, dan volg je dat toch op, tenzij het een bevlieging was en dit forum een uitlaatklep. đŸ˜€
Reputatie 7
Badge +3
Beste,

Excuses.

Aanvraag tot terugbetaling op je rekening werd gisteren wel gedaan.

Vriendelijke groeten,

Tina

Reageer