Identificatie van Pay&Go prepaidkaarten

  • 12 September 2016
  • 68 reacties
  • 6775 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • Proximus Ambassador
  • 1125 reacties
Hallo iedereen,

Zoals jullie misschien al weten moeten voortaan alle anonieme Pay&Go prepaidkaarten geïdentificeerd worden. Dit kadert in de veiligheidsmaatregelen die de overheid ons oplegt.
Je vindt alle info op deze pagina .
We hebben daarover ook een heldere demonstratievideo gemaakt:


Groeten,
Wim

68 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Dag D.DE, spijt me dit te vernemen, onze excuses voor de late reactie, werd deze ondertussen verholpen? Wensen ons te excuseren voor het voorval. Groetjes, Nicky
Reputatie 5
Badge +3
Dag Nathalie, was op dit een algemeen probleem, gegevens werden niet gekoppeld. Werd dit ondertussen verholpen, willen onze excuseren voor de late reactie. Groetjes, Nicky
Geachte Heer NickyL,

Ik ben Dirk POTVIN, klantnummer : 604024451.
Zeven dagen geleden las ik dat U me een nieuw nummer zou bezorgen per post.
Kunt u me zeggen wanneer dit zal worden verstuurd ?

Met de meeste hoogachting,

Dirk POTVIN
Sint-Agatha-Berchem, 7 juni 2017
Ik wilde zopas nog een nummer registreren voor een familielid via de app, maar ik krijg een foutmelding.
Kan ik de afsluiting alsnog tegengaan door een van de volgende dagen naar een Proximus-winkel te gaan?
dit kan of door voor 1euro te herladen via
https://www.proximus.be/prepaid-identification/nl/Segment-Q4-template/ZWP__/identification
Reputatie 5
Badge +3
Dag Dirk,

Krijgen vandaag de feedback, er is een herlaadbeurt van 5 EUR, deze geeft een verlenging van één maand voor de levensduur van je prepaid. Hierbij kunnen we dus niet gratis een nieuw nummer zenden.

Ik wil alvast wel 10 EUR credit toevoegen als je een nieuwe gaat afhalen en mij het nummer bezorgt. Dit is namelijk de prijs van de aankoop.

Mijn excuses voor de late reactie.

Groetjes, Nicky
Reputatie 4
Badge +2
Hoi Janna! Dit zal je dan zo snel mogelijk moeten doen! Groetjes, Cindy
Hallo, wij proberen hier al een uur mijn schoonmoeder (die in een WZC verblijft)
haar P&G te identificeren via www.proximus.be/identificeren maar niks lukt :(
Blijkbaar was dat de vorige keer maar 18 maanden geldig (*) en mijn vrouw
kreeg via mail een verwittiging dat de kaart geblokkeerd wordt op 28/07/2018
Wanneer onder "Registreer de kaart van een familielid" de optie
via sms wordt gekozen blijkt het GSM-abo van mijn vrouw niet
mogelijk omdat het in een businesspack zit (???). Bij de andere opties
wordt het GSMnr van mijn schoonma niet eens herkend.
Zelf heb ik ook maar een P&G omdat ik altijd vast bel.
Moeten wij nu echt een halve dag met mama haar paspoort
rondrijden om haar nummer te behouden?

(*) ik herlaad die kaart jaarlijks met bancontact dus wordt
ze ieder jaar geïdentificeerd zoals aanvankelijk gebeurde.
Reputatie 7
Badge +4
In de demo-video hierboven wordt vermeld dat de identificatie P&G via een ander nr gekoppeld aan een "professioneel abo" niet gaat.

Het is reeds een tijdje geleden dat ik zelf P&G heb moeten identificeren (maar verleden jaar waren er meerdere berichten m.b.t. de "goede werking van deze applicatie" & zelf ondervonden met e-id lezer)
In principe zou men inderdaad kunnen verwachten dat indien een P&G jaarlijks via bancontact (van de eigenaar) opgeladen wordt dat er geen bijkomende - om de 18 maanden - identificatie zou nodig zijn.
Enkel Px kan hierover duidelijkheid scheppen.
Voorstel:
28/07 is nog een tijdje, een eventuele reactie van Px medewerkers op dit publieke forum enige dagen afwachten
ondertussen controleren of het betrokken nummer nog actief is (kan ermee gebeld worden en is er voldoende belkrediet)
vanaf de betrokken GSM een sms sturen naar het nr 8804 (gratis) en in het tekstveld onderstaande vermelden
IDENT 047yxxxxxx 047yxxxxxx
of zoals ik doe een éénmalige identificatie doen met een e-id lezer (bv. ook jaarlijks te gebruiken voor tax-on-web)
1 euro opladen via online banking was ook een mogelijkheid van registreren voor een jaar.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Paul, kan je ons het betrokken payandgo nummer via een privébericht doorsturen? Dan bekijken we het verder. Groetjes, Aziz

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende : https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden.
Allen hartelijk dank voor de antwoorden!
Voor het opladen (1 euro) wordt het GSM-nummer wel
herkend dus ik zal het volgende maand
in orde kunnen brengen. (er is nog ruimschoots tijd)
De sim zit in een senioren-GSM en er staat zeker nog
40 euro op. Hij staat op haar kamer eigenlijk voor de show
want zelfstandig bellen lukt niet meer. Maar ik wil hem wel
nog bruikbaar houden.
Het is natuurlijk wel zo bij een Pay & Go kaart als je ter registratie 1 Euro stort met een online overschrijving dat het resterend bedrag van 40 +1 Euro maar 1 maand geldig blijft aangezien je voor minder dan 10 Euro opgeladen hebt dus voor het einde van de maand zou je voor minimum 10 euro moeten bijbetalen als je deze 41 Euro niet wilt verliezen.
je kunt altijd de vervaldatum opvragen door te bellen met die gsm naar #121#
beste,
heb om 16u27 mijn gsm herladen met een prepay maar heb tot nu toe nog geen bericht ontvangen.
had wel per ongeluk de 0 vergeten. mijn nr is 04...[Edit Wim]
kan dit opgelost worden?
Reputatie 6
Badge +3
Dag Mireille,

Er staat momenteel 10,61 EUR belkrediet op het nummer 04....
Laatste herlading gisteren

Reload 18/06/2018 16:27:51
15.0 EUR

mvg, Wilfried
Na het invullen van persoonlijke gegevens krijg ik een foutmelding: "Adres ongeldig". Dit ongeacht de browser en identificatiemethode die ik gebruik.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Yves, ik stuur jou bij deze een link waar je de verschillende manieren om jouw PayandGo kaart te identificeren kan terugvinden. Groetjes, Aziz

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_pay_and_go_id/particulieren/welkom-bij-support/mobiele-telefonie/abonnement-en-pay-and-go/tariefplan-wijzigen/uw-pay-and-go-kaart-identificeren.html
Beste AzizA,

Helaas moet er bij elke manier een adres ingevuld worden.
Ook ik krijg telkens de melding 'adres ongeldig', terwijl we hier wel degelijk wonen...

Heb hem nu maar geregistreerd op mijn oud adres, tijd genoeg verloren ondertussen...

Reageer