Identificatie van Pay&Go prepaidkaarten

  • 12 September 2016
  • 68 reacties
  • 6775 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • Proximus Ambassador
  • 1125 reacties
Hallo iedereen,

Zoals jullie misschien al weten moeten voortaan alle anonieme Pay&Go prepaidkaarten geïdentificeerd worden. Dit kadert in de veiligheidsmaatregelen die de overheid ons oplegt.
Je vindt alle info op deze pagina .
We hebben daarover ook een heldere demonstratievideo gemaakt:


Groeten,
Wim

68 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Aan de andere kant van t stad kunnen ze je helpen zoals je zelf schrijft. Online zal blijkbaar niet lukken.
Reputatie 5
Badge +3
Dag Kelly, heb je geen geldig EID of bankkaart, dien je deze te laten doen in een Proximus verkooppunt, kan met afspraak werken zo hoef je zeker niet te wachten! Groetjes, Nicky
Dag Kelly, heb je geen geldig EID of bankkaart, dien je deze te laten doen in een Proximus verkooppunt, kan met afspraak werken zo hoef je zeker niet te wachten! Groetjes, Nicky

Beste Nicky nee die heb ik niet vandaar mijn vraag

Daarnaast zo jammer dat alleen geabonneerde een sms voor identificatie kunnen sturen en niet ook Pay&Go klanten
Hoi,
Ik wil ook de prepaidkaart van mijn bejaarde moeder identificeren, maar blijkbaar is deze 'vervallen' en 'afgesloten' ???
Ik dacht dat dit moest gebeuren voor 29/05 ...
In de proximuswinkel in Turnhout weten ze hier ook geen raad mee, ze kunnen niet helpen, want ze weten het ook niet.

Voor een ander familielid die in het buitenland is en niet dadelijk terugkomt naar België heeft Proximus netjes de kaart terug vrijgegeven met het bijhorende crediet zodat ik deze heb kunnen identificeren.

Waarom kan dat dan niet met de kaart van mijn moeder ?
En waarom worden de kaarten al op voorhand geblokkeerd ?
Identificatie doorlopen voor Pay en Go + sim kaart op 2/5, bevestiging per email ok. Daarna 1973 gebeld voor toekenning tel nr (0471 enz.. = nummer voor de dochter). Dan maar via de webshop een abo full control besteld, per mail bevestiging van de aankoop op 2/5, maar.... alles blijft uit (onzichtbaar op mijn account, geen koppeling van het abo).

Wat blijkt nu: Proximus kent zelf een gsm nr toe (via tel 1973), blijkt na contact met de klantendienst op iemand anders zijn naam te staan, ondertussen 4 x gebeld, 3 weken verder, een 'dossier (29361914)', maar nog niets in orde. SIM kaart via identificatie aan mij gelinkt, toegekend GSM nr (door proximus !!) aan een andere account.

Begin volop gevoel te krijgen van 'kastje naar de muur' en geen oplossing voor een probleem dat proximus zelf heeft veroorzaakt (toekenning van tel nr), dus uiterst ontevreden..... en vooral veel poeha rond de identificatie, maar dit geeft ook niet echt vertrouwen....
halloi iedereen,
ik wil mijn moeder haar proximus prepaid kaart activeren via paspoort maar krijg telkens weer dat het geen geldig proximus nummer is. wat kan het probleem zijn?? het nummer werkt al jaren
Het probleem is blijkbaar algemeen, 't zal wachten zijn tot er morgen hier een Proximus medewerker langs komt.
Beste

Ik krijg telkens de melding "Geen geldig nummer. Gelieve een geldig Pay&Go-nummer in te geven".
Ik dacht eerst dat ik mijn kaart moest herladen wat ik dan gedaan heb maar het gaat nu nog steeds niet....
Heb de app geinstalleerd op mijn telefoon en het zo geprobeerd maar daar krijg ik hetzelfde bericht...
Iemand suggesties?

Mvg
morgen zullen de proximus medewerkers je wel kunnen verder helpen, en wie weet zijn ze al in het weekend bezig om het probleem op te lossen
Ik krijg bij registratie ook steeds de melding "geen geldig nr".
Waarschijnlijk overload van het systeem? Iedereen wil zich op de laatste dag registreren?

Wat nu beste Proximus?
Reputatie 1
Vandaag kan ik wel mijn P&G nummer ingeven op de website (die trouwens al maanden niet werkt in IE), mijn eID wordt gelezen, ik kan mijn postcode ingeven EN DAAR HOUDT HET OP, ik kan de stad niet kiezen en krijg daardoor de foutmelding 'Deze waarde is niet correct'.
Wat een knoeiboel bij Proximus !!!
Reputatie 5
Badge +3
Dag Ludie, lukt het je niet via de Proximus website, ben je steeds welkom in één van onze verkooppunten, hier kunnen ze de kaart onmiddellijk activeren! Groetjes, Nicky
Reputatie 5
Badge +3
Dag Frederic, lukt het niet via de website, kan je het best laten uitvoeren door een collega in een verkooppunt, deze kan de identificatie ter plaatsen doen, excuses voor de overlast! Groetjes, Nicky
Is er iemand die me verder kan helpen ? Mijn sim is geblokkeerd , heb registratie proces doorlopen zoals het hoort, online via de proximus website betaalt en vervolgens een mail ontvangen met dank voor het registreren, nu kan ik niks doen , het 0800 22 800 nummer is een bandje in het frans die zegt dat mijn sim geblokkeerd is, mails krijg ik geen reactie op, kan toch moeilijk een halve dag vrijaf nemen om naar een proximus shop te gaan ? Zit er ergens een bug in het verwerkings systeem ? Raar dat het geld ondertss wel van mijn rekening is, wie kan me online verder helpen?
Geachte Mevrouw,
Geachte Heer,

Ik ben Dirk POTVIN, klantnummer : 604024451. Sinds november 2015 gebruikt mijn gezin de Pay&Go-kaart met SSN-nummer 2100 2280 8535 5 met telefoonnummer 0475206681. Naar aanleiding van een wet van 2016 welke de identificatie verplicht maakt voor prepaid kaarten deed ik op 21 januari jl. het nodige (van Proximus ontving ik een bevestigingsmail). Op 23 januari deed ik nog een Reload (code 4442594808266).

Vorige week kwam ik terug uit het buitenland en merkte dat met hogervermelde SIM-kaart nog enkel emergency call's kan doen. Bij het plaatselijke Proximus-kantoor deelde men me mede dat mijn nummer (0475206681) in april jl. werd toegewezen aan een mevrouw die de SIM-kaart 2100 2878 3344 8 heeft.

Er is duidelijk iets misgelopen in de schoot van uw hoofdkantoor. Men zei me echter dat het voor het plaatselijke kantoor niet mogelijk is om dit recht te zetten.

Ik vraag niet dat u de 0475206681opnieuw "afpakt" van de mevrouw waarvan ik hierboven sprak. Echter het is mijn inziens minstens gepast dat u me een functionerend telefoonnummer bezorgt (voor mijn kaart 2100 2280 8535 5) met het beltegoed dat ik had in april.

Hopend op een gunstig gevolg, groet ik u, met de meeste hoogachting,

Dirk POTVIN
Sint-Agatha-Berchem, 29 mei 2017
Gisteren werd mijn prepaid kaart geblokkeerd. Ik kan niet meer bellen en of sms'en. Ik heb me wel vorige week nog geregistreerd en heb ook een bevestigingsmail ontvangen dat dit in orde is. Hoe komt het dan dat mijn kaart toch geblokkeerd is en hoe kan ik dit oplossen?
vrijdag 26/5 bevestigingsmail ontvangen dat mijn identificatie in orde was, vandaag toch geblokkeerd!!!
Bellen naar het 0800 nummer -> onmogelijk, want CIM kaart geblokkeerd
Mailen, niet mogelijkheid op de proximus website!!!
Een proximus account creeëren -> onmogelijk
Is de enige mogelijk dan om naar een proximus center te gaan om daar een uur aan te schuiven+ 1 uur heen en weer te rijden!
Wat een service voor een "modern" communicatiebedrijf.
tip: om niet te moeten wachten in een proximus center kan je een afspraak maken:
Maak een afspraak
Voor mij ook hetzelfde liedje. Op 26/05/2017 doe ik al het nodige via my proximus om de prepaid kaart van mijn dochter te identificeren. Krijg zelf bevestigingsmail dat alles ok is en dan vandaag is de kaart geblokkeerd. Op het 0800 nummer veel uitleg om uiteindelijk geen antwoord te krijgen en sturen ze u naar de proximus center. Wat is dat voor een service!
Komt erop neer trek u plan en als je wil klagen doe dat dan bij de overheid! netjes
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Cedric!

Wij zijn er van op de hoogte dat er momenteel problemen zijn met het registreren van simkaarten waarvoor onze excuses.

Daarom moet ik u vriendelijk vragen om de registratie online opnieuw uit te voeren, excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Wouter
niks van wouterM , proximus zal deze keer zelf tegemoet mogen komen aan hun klanten en ik zal deze keer niet plooien, zoals ik eerder zei : proximus kan mijn sim blokkeren op afstand dus nu mag proximus hem ook deblokkeren, en hoe sneller hoe liever, mijn nr : 0470 551 522 , en dat ze er maar spoed achter zetten want mijn sim is al 24uur niet bruikbaar, dat ze bij proximus eens wat beter hun best doen en geen betalingen aanvaarden en bevestigingsmails sturen naar mensen als ze toch van plan zijn om alles in het honderd te laten lopen
Reputatie 5
Badge +3
Dag Drik, maakte een escalatie aan om je zo spoedig mogelijk een nieuw nummer te bezorgen per post! Wensen ons te excuseren voor deze situatie. Groetjes, Nicky
Reputatie 6
Badge +3
Je kan je kaart ook kosteloos deactiveren via e-ID lezer en/of door een bezoekje te brengen van één van onze Proximus centers (waar het dan ook gratis gebeurt) De reactivatie van je kaart kan pas gebeuren nadat je nummer geregistreerd in ons systeem staat.

Groetjes,
Lorentz
leuk zo'n filmpje, maar waarom heeft Proximus niet gewoon een USSDcode voorzien om te zien of je kaart reeds geregistreerd is (eventueel ook op wiens naam)
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Renee!

Excuses hiervoor!

In de loop van deze week was er inderdaad een probleem met het identificeren van prepaidkaarten.

Ik moet u vriendelijk vragen de identificatie opnieuw uit te voeren, excuses hiervoor.

Groetjes,

Wouter

Reageer