Vraag

id-nummer

  • 23 January 2020
  • 2 reacties
  • 138 Bekeken

 Ik probeer nu al een tijdje een smartphone te bestellen met abonnement voor mijn vriendin die nog geen Proximus klant is. Maar telkens na het ingeven van haar ID-nummer krijgen we de melding “U hoeft nu niets te betalen…  Komt op het 1e factuur te staan”. terwijl deze persoon helemaal geen proximus account heeft?? normaal gesproken zou je dan gewoon de 9euro moeten betalen ?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@geert123456 probeer je de bestelling te doen op je eigen klantennummer? Hierop zal het namelijk niet lukken. Als het op de naam van je vriendin moet komen te staan, geef je dan even haar gegevens (naam, adres, geboortedatum, gsm-nummer, e-mailadres) door via het veldje “opmerkingen” in je profielgegevens? Welke smartphone met abonnement probeer je te bestellen? Groetjes, Antonella

Reputatie 6
Badge +2

Het is wel voetbal dus ik kijk naar twee dingen tegelijkertijd, wat niet goed is om het allemaal te verstaan. Die 9 euro is volgens mij de prijs die je betaalt indien je een smartphone koopt met abonnement(en). Op basis van haar ID zal proximus uw vriendin klant maken en daarvoor betaalt ze een prijs in functie van het abonnement. Op de eerste factuur zal dus de maandelijkse prijs staan voor haar abonnement plus 9 euro voor de aankoop van de smartphone. Normaal krijgt ze daarvan wel een schriftelijke bevestiging. En die 9 euro moet je niet op voorhand betalen. Toch eerst goed lezen om te weten wat je bestelt. Zijn er geen administratieve kosten voor het aanmaken van een nieuwe klant. Het is en blijft commerce met uiteraard de nodige reklame, geschreven door lepe jongens. En niet altijd gemakkelijk te snappen. 

Ik zou me dus geen zorgen maken over de 9 euro die je nu niet moet betalen, wel over al de rest wat uw vriendin koopt en gedurende een hele tijd zal moeten betalen.

Reageer