Beantwoord

Hoe moeilijk kan het zijn om iets te herstellen, dat ze zelf kapot hebben gemaakt !!

  • 5 January 2018
  • 3 reacties
  • 985 Bekeken

Reputatie 1
Ik hoop dat er mensen van Proximus dit lezen, want nu begint het mij toch een beetje tegen te steken ! geduld heb ik .... maar aan geduld komt er ook een einde !
vanaf de eerste dag dat ik bij Proximus ben overgeschakeld, hebben ze PER ONGELUK mijn coax kabel op mijn oprit ( voortuin ) kapot gemaakt om een gat te maken om hun kabel binnen te steken. dit dateert van begin augustus 2017.
Ik heb meermaals naar Proximus helpdesk gebeld, meermaals naar Proximus winkel binnen gestapt en telkens maken ze nota van en sturen ze een mail naar desbetreffende dienst die mij zou moeten helpen en met het antwoord dat ze mij gaan contacteren ! ik heb zelfs als antwoord gekregen: "bel Telenet om het oplossen en dat ze ons de factuur opsturen ! " euh ... moet ik als klant van Proximus naar Telenet bellen, om iets dat Proximus heeft stuk gemaakt ??? Als ik toch naar Telenet moet bellen, dan is het om het te laten herstellen en direct terug over te stappen !
ik ben een content klant over de diensten die ik gebruik van Proximus, maar dit vind ik toch een beetje overdreven! ik sta volledig in de kou met mijn probleem en het blijkt dat in heel Proximus bedrijf niemand is dat mij kan/of wilt helpen!!
Ik hoop met dit, toch ergens iemand te bereiken die wel weet hoe zij mij moeten/kunnen helpen. Anders moet ik toch overwegen om drastischere oplossingen te kiezen !

groeten,

Jonay
icon

Beste antwoord door Wim VL 5 January 2018, 14:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Jonay, ik begrijp je probleem maar helaas heeft proximus noch de technische tools, noch de kennis, noch de toelating om herstellingen uit te voeren aan kablage dat niet van ons bedrijf is. Nu, zolang je deze coax niet gebruikt zou dit geen invloed zou mogen hebben op je huidige internet of andere zaken. Mocht je ooit van operator veranderen kan je dit nog altijd op het ogenblik van omschakeling laten herstellen indien je niet wenst de herstelling op dit ogenblik te laten uitvoeren. MVG, Wim
Reputatie 1
Dag Wim,

Bedankt voor je feedback !
Het is goed mogelijk dat Proximus niet de mogelijkheden heeft om zelf de herstelling te doen, Maar dat wilt zeggen dat Proximus zich toelaat om schade te veroorzaken zonder het op te lossen en dat Proximus geen procedures heeft om eventueel vanuit hun kant Telenet aan te spreken om het te laten herstellen?
Dat betekent ook, indien ik toch verkies om terug bij Telenet te gaan ( ben ik nog niet van plan 🙂 ), dat ik eventueel een meerkost zal moeten betalen om die kabel te laten herstellen of opnieuw binnen te trekken ?
En daar gaat het mij over! niet dat ik vandaag of morgen die kabel nodig heb om van jullie services te kunnen genieten, maar indien ik later om welk reden dan ook terug wil of naar een andere provider die via de coax werkt of als ik boven naar analoge tv wil kijken omdat voor die enkele keren geen decoder nodig acht ... dan kan ik het niet meer omdat Proximus hun schade niet wil/kan herstellen ??

Met vriendelijke groeten,

Jonay
Reputatie 7
Badge +4
Wat zegt uw brand/woningverzekering hieromtrent?
In principe gaat de betrokken maatschappij jou vergoeden voor de gemaakte kosten (op basis van een offerte of factuur) en gaat zij verhaal halen bij Px (voorwaarde: schade tijdig schriftelijk gemeld/erkend)
Ik vrees dat de (coax) herstelling - indien mogelijk -door een electricien dient te worden uitgevoerd.
Voor nieuwe aansluitingen dient de aanvrager zelf de vereiste -goedgekeurd type - aansluitkabel met gepaste lengte te voorzien tussen het dichtstbijzijnde Tnt aansluitpunt (paddestoel/luchtnet) en de plaats van de contactdoos (Ntp: network Termination Point) in huis; Tnt beperkt zich door werken op het publieke domein en de kabelaansluiting zelf

Reageer