Hoe dien ik een formele klacht in?


Reputatie 2
Beste Proximus,

Uw nieuwe contactpagina is enkel ontworpen om de mensen weg te lijden van een formele klacht. Het is immers onmogelijk om via email zwart op wit een klacht neer te leggen. Hoogstens word je hier naar het forum geleid waar "klacht" het meest voorkomende woord is maar er niets mee gebeurd!

Geen vluchtig gesprek meer met medewerkers die in de fout gaan en niet meer te traceren zijn. Geen forum waar je je gal kan spuwen maar het verdwijnt in de anonimiteit. Graag een manier om een officiële klacht met opvolging (klachtnr / case-nr)

Graag een mannier om een klacht in te dienen tegen jullie onbekwaamheid.
Bedankt, hopend op een spoedige respons.

38 reacties

Als je de flow volgt hier
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html?v1=shorturl&v6=contact
en dan eventueel kiezen voor
Hulp op maat
of
stuur een mail
enz....
cfr: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bill_dispute/particulieren/support/myproximus-en-facturen/factuur-en-betalingen/klacht-over-uw-factuur/een-klacht-indienen-via-telefoon-of-per-e-mail.html

Maar je kunt even goed wachten tot iemand van Proximus hier reageert op je post om je klacht verder te behandelen.
Reputatie 2
Beste Martin,

Ondanks dat ik altijd begin bij contacteer via email, is er geen enkel traject waar ik uit kom op een email of een "contact box". Altijd strand ik bij deze "specifieke vraag bel ons"



Verder dan dit kom ik niet, das niet echt een "contacteer ons via email"
Ik weet het ik vind het ook dat deze methode om iemand te contacteren op niet veel trekt maar ik ben zelf niet van proximus en wilde je het alleen maar meegeven ter info!
Je kunt natuurlijk ook een aangetekend schrijven naar Proximus versturen, maar ik zou moest ik u zijn gewoon nog de reactie hier van iemand van Proximus afwachten.

NB: Het hangt er inderdaad van af welke weg dat je volgt tot je op een bepaald moment ziet staan klacht indienen, of dat je uw gsm nummer moet opgeven waarmee je belt om direct bij de juiste persoon terecht te komen, maar ik blijf er bij het trekt op niks, voila ☺️
Reputatie 2
Beste Martin,

Volgens u 2de link zou er ook een "mail ons" knop moeten zijn.
Deze is echter niet aanwezig.



er komt enkel een bel ons.



Een dwaalspoor.
Reputatie 2
Ik weet het ik vind het ook dat deze methode om iemand te contacteren op niet veel trekt maar ik ben zelf niet van proximus en wilde je het alleen maar meegeven ter info!
Je kunt natuurlijk ook een aangetekend schrijven naar Proximus versturen, maar ik zou moest ik u zijn gewoon nog de reactie hier van iemand van Proximus afwachten.

NB: Het hangt er inderdaad van af welke weg dat je volgt tot je op een bepaald moment ziet staan klacht indienen, of dat je uw gsm nummer moet opgeven waarmee je belt om direct bij de juiste persoon terecht te komen, maar ik blijf er bij het trekt op niks, voila ☺️


Martin, zoals je het zegt.
Het trekt op niets, het is een dwaalspoor!
Dat ze je eerst naar de FAQ en via bellen sturen kan ik begrijpen.
Er zijn al genoeg mails, maar het onmogelijk maken is nog een andere zaak.
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html?v1=shorturl&v6=contact

het enige dat nogal goed te doen is, is om een klacht voor een factuur in te dienen via "hulp op maat"
maar als je deze weg volgt om een klacht in te dienen voor iets anders weet ik niet of ze deze dan zullen doorsturen naar de bevoegde personen!!!!
Reputatie 7
Badge +4
Er is inderdaad (op dit ogenblik) een probleem …. maar bv. stuur ons een e-mail - ik heb een vraag over mijn factuur lukt
daarentegen bv. andere vraag - ik ken mijn nr - technische vraag - vaste lijn - een klacht indienen niet (enkel bel ons of Px belt u terug)
Reputatie 2
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html?v1=shorturl&v6=contact



Zo begin ik altijd maar kom altijd op een "bel ons" nooit een mail ons of contact box.
Merci voor de hulp, maar helaas niets.
Het werkt nochtans wel bij mij, maar geef toe het is geen goede manier om een klacht indienen, zeker als er staat stuur ons een mail en je dan bv voor gsm klacht een gsm nr moet invoeren om bij de juiste persoon terecht te komen! IMHO dit is geen mail sturen en dit is geen mail sturen om een klacht in te dienen. zeker in het specifiek geval als je dan nog een gsm moet opgeven waar je juist klacht moet indienen omdat die niet mee te gebruiken is door één of andere reden, hoe kun je dan bij de juiste persoon terecht komen zonder gsm nummer 🤔 !!!!!!!
Enfin ik blijf er bij het trekt op niks, voor klacht facturen dat is nog OK te noemen maar voor de rest nee het is een gesukkel en in rondjes draaien ….
Reputatie 2
De box, "mail ons" komt er wel voor een factuur maar niet voor "technische vraag" of via "gsm kwijt of . . ."
via https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html?v1=shorturl&v6=contact
Ik heb het als volgt eens geprobeerd:
-stuur een mail
- ik heb een andere vraag
- ik ken mijn nummer niet
- mobiel
dan heb je volgende keuzes



Het blijft een echt doolhof voor mij ☺️
Reputatie 7
Badge +3
Dag Jan-Pieter,
Via deze weg mag je ons steeds aanspreken voor een vraag, hulp of klacht. We doen steeds ons uiterste best om je verder te helpen.
Wou je een klacht indienen in verband met je prepaid-nummer of had je nog een adere vraag? Het prepaid-probleem is namelijk intussen opgelost.
Groetjes,
Antonella
Reputatie 2
Het is uiteindelijk nooit gelukt om een formele klacht in te dienen.
Maar ondertussen is het ook niet meer nodig.

Als is het wel frustrerend dat je er verschillende aanspreek mogelijkheden zijn met allemaal hun eigen beperkingen.

In de winkel konden ze het minste, daar zagen ze niets (geen verleden en geen gegevens van het gsm nr.)
Via de telefoon, konden ze al wat meer zien. Via het forum konden ze dan ook effectief actie ondernemen.
Maar dan moet je natuurlijk eerst een account aanmaken.
Uiteindelijk is het goed gekomen.
Ik stel inderdaad ook vast dat de service via het forum sterk verbeterd is en dit mag zeker nog eens gezegd worden ☺️

Ik vind het ook niet en krijg niemand te pakken via telefoon ( letterlijk al 3,5 uur in wacht !!!! ) Kan ik laten zien met screenshots … Het is nochtans gewoon maandagnamiddag.
Geen reactie via messenger.

En Ik vind ook geen manier om klacht in te dienen.

Ik ga eens proberen te doen alsof ik iets wil aankopen, misschien krijg ik dan wel iemand aan de lijn.

En als dat ook niet lukt, dan dien ik extern een klacht in.

Dt kan echt niet hoor … 

ter info: → https://www.cdenv.be/actua/cdv-wil-telecomoperatoren-klantvriendelijker-maken

Reputatie 7
Badge +3

@mieke R 

Ik heb je naam nu al verschillende keren via het forum gevonden, in verschillende berichten...

Er is ondertussen ook een dossier lopende nav een mail die je gestuurd hebt : die is dus wel terecht gekomen…. :-)

dus graag wat geduld : een dossierbeheerder zal je contacteren...je klacht werd genoteerd.

groetjes

Tina

Beste Jan-pieter

 

Helemaal akkoord !

Ik ondervind net hetzelfde … heel frusterend ! 

Ik wil ook graag via mail een klacht indienen maar je wordt idd steeds omgeleid en nergens kom je het mailadres tegen om via deze weg klacht in te dienen !

@proximus graag zou ik een mailadres ontvangen zodat ik alsnog mijn klacht kan indienen.

velen hebben al jaren lang om een e-mail adres gevraagd om een formele klacht te kunnen indienen.

Het kan natuurlijk altijd via brief gericht aan Proximus Koning Albert II-laan 27 - B-1030 Brussel.

Reputatie 7
Badge +3

@Rita123456789

er bestaan voor sommige diensten wel kanalen om via mail een klacht in te dienen.

Waarover gaat jouw klacht ? een factuur ? een medewerker ? een levering ?

Je mag me via privébericht je klacht doorsturen, dan zet ik het om in een dossier voor de juiste dienst.

vriendelijke groeten

Tina

Ter info:  Forum Profiel aanvullen !
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op en laat ons weten als het gebeurd is.

ik probeer zo al heel lang klacht in te dienen ivm heel slecht internet. Telefonisch: dan hebben ze 2x iemand langs gestuurd die wat komt nakijken en is alles zogezegd opgelost. Laatste keer zei ik dat het niet hoef want geen zin heeft maar dan komt er iemand van de 2e lijn… zever dus. 

Intussen kan ik dit op geen  enkele manier deftig melden en komt er geen oplossing! Jullie maken de site zo dat mensen zouden opgeven en dat het onmogelijk is een klacht in te dienen. En die automatische antwoorden… het maakt het er niet klantvriendelijker op.

Reputatie 7
Badge +3

@MichR  Ik heb navraag gedaan bij de technische dienst en deze feedback heb ik mogen ontvangen:

Ik heb het even nagezien, de klant heeft in april en in september een technieker over de vloer gekregen. De lijn zelf ziet er oké uit, daar meten we niets dat niet in orde is. Uit de memo’s van vorige interventies en contacten valt jammergenoeg niet veel op te maken.
Natuurlijk kan het probleem zich ook op de binnen installatie voor doen, maar daar hebben we geen zicht op. Als de klant dit wil kunnen we gerust nog een interventie in plannen om de binnen installatie na te zien.

Groetjes,
Antonella

@MichR  Ik heb navraag gedaan bij de technische dienst en deze feedback heb ik mogen ontvangen:

Ik heb het even nagezien, de klant heeft in april en in september een technieker over de vloer gekregen. De lijn zelf ziet er oké uit, daar meten we niets dat niet in orde is. Uit de memo’s van vorige interventies en contacten valt jammergenoeg niet veel op te maken.
Natuurlijk kan het probleem zich ook op de binnen installatie voor doen, maar daar hebben we geen zicht op. Als de klant dit wil kunnen we gerust nog een interventie in plannen om de binnen installatie na te zien.

Groetjes,
Antonella

Beste, ik geloof al die zever niet eens… als mensen hier binnen komen en mij zeggen dat er weinig bereik is hier. Dan klopt mijn redenering wel degelijk dat hier een probleem is met het bereik/lijn en niet met andere zaken. (die trouwens ook al nagekeken werden) Ze komen langs, prullen wat en zeggen voila zet dat eens zo dan gaat het beter. Dat is geen oplossing. Het lampje blijft rood op de box. Daarom wil ik ook klacht indienen.

En zoals ik nu antwoord krijg, is er nog steeds geen antwoord om de werkelijke vraag: waar deftig klacht indienen. 

Ik ben intussen aan het uitzien naar andere providers.

groeten,

Mich

Is dat op de bbox dat een lampje rood oplicht of op de TV box (decoder) en welk lampje is het dat rood oplicht.

Reageer